שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

איך להעביר צמח מעציץ לעציץ?

איך להעביר צמח מעציץ לעציץ?

העברת צמח מעציץ לעציץ

תכל'ס, עניין העברת הצמח מעציץ לעציץ נובע מעובדה אחת פשוטה – צפוףףףף לצמח ומתחיל לעלות לו על העצבים ה'חדר הקטן', ולכם עולה על העצבים וגובר התסכול מהמראה שלו שהולך ודועך ואין לכם מושג למה?!

ברוב המקרים, זאת הסיבה. הצמח יתחיל להיראות "עיף", חלש, מסכן ויותקף ע"י מזיקים רק בגלל שהוא מיצה את יכולת ההתפתחות האישית 🙂 שלו בעציץ הנוכחי.

קפה בונסאי 🙂 שניים סוכר?

 

 

למה זה קורה?

מיכלים או עציצים אם תרצו, מצד אחד מאפשרים ליצור גינה כמעט בכל מקום ללא קשר להימצאות קרקע, מצד שני ובניגוד לקרקע, מרחב המחיה של צמחים בעציצים לעולם יהיה מוגבל.

כאשר אנו שותלים צמחים במיכלים, הצמח גדל, השורשים מצטרפים לחגיגה ולאט לאט החלל הפנימי של העציץ נגמר. השורשים מתחילים לגעת בדפנות המיכל / עציץ / אדנית / כד > You name it ואז מתחיל תהליך איטי של 'התנוונות' הצמח.

אבל רגע לפני תהליך ההתנוונות מתחיל תהליך של צימוח השורשים סביב עצמם, התהליך הזה נקרא באנגלית Root Bound .(סתם אם בא לכם לדעת). זה הרגע בו נדרשת העברת צמח מעציץ לעציץ.


 

איך מזהים שהגיע הרגע

להעברת צמח מעציץ לעציץ? בגדול יש כמה סימנים מקדימים, חשוב שתשימו לב לכך, רגע לפני שאתם 'פותרים' את הכל עם עוד מים, עוד דישון וכיו"ב. תמתינו שניה עם החומרים, זהו קודם את הסימנים הבאים:

שורשים צומחים סביב עצמם, צמח נראה 'רע' ועייף. זמן להעברת צמח מעציץ לעציץ.

 

העברת צמח מעציץ לעציץ

סימנים מקדימים

לפני עניין הסימנים אני מבקש שתשימו לב לעובדה שתהליך הפגיעה בצמח הוא מאוד איטי. צמחים יכולים לשבת חודשים ארוכים בכלי לא מתאים להם מבחינת גודל.

אבל, אם אתם לאט לאט מתחילים לשים לב לנק' הבאות המצטברות להן, סימן ששווה להבחון מצב השורשים ונפח שהם תופסים בתוך מיכל השתילה.

הנה הסימנים:

  • צמח מתפתח לאט או "לא זז"
  • עלים פחות חיונים ומעט רפויים
  • גוון צמח שונה/לרוב בהיר שלא לומר חיוור
  • פריחה דלילה או כלל לא
  • מים יוצאים מתחתית העציץ מהר מדי כאשר משקים

* כמובן מחלות ומזיקים, כי צמחים מוחלשים מותקפים ביתר קלות.

ממליץ אחת ל 4 חודשים לבצע פעולה פשוטה > לנעוץ את אצבעות כף היד בין דופן העציץ לתערובת השתילה ומיד תבינו. אם האצבעות חדרו בקלות פנימה, מעולה, עוד יש זמן עד להחלפה העברה או חידוש.

אם מתחיל להיות צפוף? תוכלו לגשת למלאכת העברת הצמח מעציץ לעציץ, או לחידוש תכולת האדנית. אגב אלו שני דברים שונים, במאמר הזה ניצמד להעברת צמח מעציץ לעציץ.

שימו לב שאין זה משנה מהו גודל העציץ או האדנית. לכל גודל יש המגבלה שלו והצמחים תמיד יגיעו לתפוסה מלאה, זה הכל עניין של זמן. בכל מקרה בדקו כפי שהנחתי בין אם זו אדנית בנפח 130 ליטר או 30 ליטר.


 

אז מה עכשיו?

במקום שארבה במלל, מצאתי 2 סרטוני וידיאו מעולים שמסבירים בדיוק מה, איך, ובעיקר כמה זה פשוט. בגדול כדאי לבצע את ההעברות והחידושים בין החודשים אפריל לסוף אוקטובר.

 

הסרטון הבא מציג כיצד לבצע את ההעברה, אך אישית הייתי מעדיף שתעבירו למיכל גדול לפחות פי 2 ולא למיכל שהוא רק מעט טיפה יותר גדול. נפלא, בואו נתקדם לצפיה בהליך ההחלפה בצמחי חוץ ובצמחיה ביתית.


העברת עציצי חוץ

 

העברת עציצי פנים

 



מילה לסיום,

תהליך העברה מעציץ לעציץ, זהה לתהליך העברת הצמח אותו הבאתם מהמשתלה ויעדתם אותו למיכל גדול יותר. בקישור הבא תמצאו מידע על מה קורה לצמחים בדרך מהמשתלה הביתה ואיך להיערך?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *