שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

עציצים לתליה על קיר

עציצים לתליה על קיר

מתכון חורפי לאדנית תלויה על קיר

עציצים לתליה על קיר נעלמו עם השנים מכמה סיבות אך לאחרונה חזרו אלינו ובגדול. אישית אני מאד אוהב אותם בגלל העובדה שזה תמיד נחמד לשלב על אחד הקירות במרפסת נקודה מוריקה ופורחת וגם בגלל העובדה ששימוש בעציצים ואדניות לתליה על הקיר הם פתרון נהדר בחיסכון של מקום. מודה, עשיתי באלו שימוש מעט מאד פעמים בתכנונים שונים של מרפסות ולצערי רק בגלל הלקוחות שנצמדו לצו האפנה.

אבל כפי שציינתי כבר קודם לכן, לאחרונה השימוש בעציצים לתליה על הקיר חוזר לאפנה וניתן אפילו לראות איזו התפשטות תופס נושא הקירות הירוקים, שהם בעצם סט אדניות שמטרתו כיסוי כל הקיר. במתכון הבא לא אגע כלל בקירות הירוקים אלה רק באדנית או עציץ תלויים ומה נדרש להכין לפני תליה.

המצרכים

במתכון הבא בחרתי לעשות שימוש באדנית ייעודית לתליה על קיר (ישנן כאלו שאינן ייעודיות אך ניתן בקלות להפוך אותן לכאלו כמו בקישור הבא).


3 שעות שמש ישירה מינימום 🙂

1 אדנית ייעודית לתליה על קיר

1-3 ספלי טוף גס לכיסוי תחתית אדנית

6 ספלי תערובת שתילה קלה או כמה שנדרש על פי הנפח המופיע על גב האדנית שבחרתם לעשות בה שימוש

1 צמח מסוג לפופית הבטטה 'מרגריטה' בעציץ גודל 12

1 צמח מסוג לובליה (מאחר ואנו נכנסים לחורף, בחרתי לעשות שימוש בצמח הלובליה העונתי)

8 פקעות טוליפים > צבעונים

1 מקדחה + מקדח קוטר 6 או 8 מ"מ + דיבל ובורג מתאימים

1 פטיש

1 מברג או מברגה

הוראות הכנה

קדיחות – במידה ולעציץ לתליה אין חור ניקוז בתחתית, אני ממליץ לקדוח חור לניקוז בחלקה הקדמי של האדנית ולא בחלק הקרוב אל הקיר. מדוע? לאדניות תלויות על קיר יש נטייה להוביל את המים אל הקיר וליצור עליו לאורך זמן כתם מים וטחב לא ממש יפים. הדרך להימנע מכך היא ע"י יצירת חור הניקוז קרוב לחלקה הקדמי של האדנית ואת האדנית לתלות על הקיר כאשר שומרים את חלקה העליון של האדנית מעט רחוק מהקיר.

נמשיך?

קידוח נוסף הוא כמובן הקידוח בנק' בה תרצו לתלות את האדנית. חשוב לשים לב לתלות בגובה נח לגישה, טיפול והחלפת צמחיה בעתיד.

רק לאחר שחור הניקוז הוכן מראש ותליתם את האדנית ניתן למלא את חלקה הפנימי של האדנית בשכבת טוף לניקוז (ספלי טוף גס) ומעליה את שכבת תערובת השתילה (כמות הספלים הנדרשת)

בשלב הבא ניתן לשתול את צמח ה 'לפופית' במרכז, האפקט שתיצור השתרעות הצמח היוצא מהמרכז תהיה משמעותית. לאחריה תשלו את צמח ה 'לובליה' בכל פינה שתחפצו. שמאל או ימין, הכל הולך.

לבסוף, בחלקה הריקה באדנית, רוקנו עם הידיים מעט תערובת שתילה ובעומק של כ 5 ס"מ ערך פזרו את פקעות הצבעונים וכסו את הפקעות עם תערובת השתילה שהוצאתם לפני כן.

להשקות עד נגר (עד שתראו מים מטפטפים מחור הניקוז ושהוא אינו מוביל מים אל הקיר כמובן) ולהפסיק.

 

הערת השף

לכאורה ניתן היה לשתול צמח משתרע או פרחוני נוסף בחלקה הריקה של האדנית, אך בחרתי הפעם לצרף משהו יצירתי (צבעונים) ולהמתין בסבלנות לתבשיל החדש שיהיה מוכן בעוד מס' שבועות.

אודה לשיתוף המתכון

שלכם

אייל

 

 

2 מחשבות על “עציצים לתליה על קיר”

  1. Inga bar

    מקסים לגמרי 🙂
    ואני רק שאלה: מה גודל המיכל האידאלי ללפופית הבטטה? ונגיד אם רוצים שניצמחים במיכל?
    תודה מראש

    1. הי אינגה, תודה 🙂
      השאלה הנכונה היא, מה מטרת הלפופית? לטפס בלבד? לטפס ולכסות שטח קיר? לזחול ? מציע שתעלי השאלה עם תמונה לקבוצת מרפסות מעוררות השראה וכך אוכל לענות במדויק וכולם יוכלו ליהנות מהתשובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *