שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

רשימת צמחי מרפסת מושכי פרפרים

רשימת צמחי מרפסת מושכי פרפרים

רוצים אדנית פרפרים?

אז תציירו עליה – כשהבנות שלנו היו קטנות, ממש קטנות, שאלתי אותן פעם אם הן רוצות שנשתול יחד אדנית פרפרים, הגדולה (אז בת 5) שאלה, "אבא, ניקח פרפרים ונשתול אותם באדנית?" "בטח" אמרתי, ונגדל את שיח הפרפרים היחיד בעולם 🙂 קצת דומה לסיפור על העץ שמצמיח שטרות של כסף.

ברור ששיקרתי, עץ שטרות הכסף שרף את כל החסכונות 🙂 וההשקעה הזו ירדה לטימיון אחרי עשרות נסיונות עקרים. טוב אולי בכל זאת אצליח לפחות לעמוד בהבטחת אדנית הפרפרים?

מודה שמעולם לא תכננתי, או הקמתי גינת מרפסת מושכת פרפרים. אבל הפעם חשבתי לעצמי, אולי זו הזדמנות להציע לכם לשתול במרפסת כמה צמחים מושכי פרפרים שיהוו שילוב של ה'אני מאמין' שלי וכמה בעלי כנף שלא עושים לכלוך וקולות של יונים.

  • אני מאמין – שרשימות צמחים צריכות להיות מבוססות צמחים חזקים, עמידים, דורשי מינימום תחזוקה וטיפול כדי לייצר חווית הצלחה, בוודאי למתחילים. זאת הסיבה שכל רשימות הצמחים שלי הן תמיד חלקיות.

 

צמחים מושכי פרפרים

קודם כל אומר שפרפרים יודעים לעוף ממש גבוה, חלקם אפילו טס במחלקת עסקים. לכן, אם שאלתם את עצמכם האם בכלל כדאי להשקיע בצמחים מושכי פרפרים, כי אין סיכוי שיבואו לבקר אתכם בקומה 7 אז אני אפתיע אתכם,

לקטנים והקלים האלו יש כושר טיפוס מרשים למדי. זה עדיין לא אומר שהמרפסת שלכם יושבת בדיוק בנתיב הטיסה של הפרפרים, אבל מה איכפת לכם לשתול כמה צמחים עם פוטנציאל להוריד כמה מהם לקונקשן ובירה קרה אצלכם? מקסימום זה יצליח.

אני לא מבין כלום בפרפרים, אין לי שום ערך מוסף בלתאר את מחזור החיים, עונות החיזור, נתיבי תעופה ורמת השירות, לכל אלו יש מומחים. אני רק אציג את רשימת הצמחים שהם כאמור השילוב בין פוטנציאל לפר(ח)פר טיס, וצמחיה חזקה ועמידה.

מוכנים? בואו נמריא.

חשוב: בסוף הרשימה תוכלו להוריד קובץ להדפסה לנוחוכתם טרם יציאה למשתלה.

רשימת הצמחים

לחיצה על שם הצמח תוביל אתכם לתמונה שלו


עונתיים של חורף


כובע נזיר גדול

לובליה

אמנון ותמר

פטוניות


עונתיים לקיץ


טגטס

וינקה


רב שנתיים עשבוניים 


גזניה

גרמית

לנטנה עדינה

פנטס איזמלני

רוזמרין רפואי


שיחים


דורנטה

דק פרי

היביסקוס סיני

מורן החורש

מרבה חלב הדסי

שיח אברהם מצוי


מטפסים


גפנית מחומשת 

יערה יפנית


צמחי תבלין


אזוביון

זוטה לבנה

מרווה רפואי

נענע על סוגיה השונים

בזיליקום על סוגיו השונים

פיגם מצוי


בהצלחה! 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *