שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

אדנית דוחה יתושים

אדנית דוחה יתושים

צמח דוחה יתושים

יש דבר כזה?

כך זה נשמע לעתים קרובות  "הי אייל, חשוב לנו שלא יהיו יתושים במרפסת, בבקשה דאג לשלב בתכנון שלך צמח דוחה יתושים, נו אתה יודע, צמח הפלקטרנטוס הזה…". אני מודה שיותר קל לי לשלב יתושים במרפסת מאשר צמח דוחה יתושים :-).

תנו לי כתובת מדוייקת והם בדרך אליכם.

 

שנעשה סדר?

אין באמת דבר כזה 'צמח דוחה יתושים'. כלומר יש כמה וכמה צמחים מהם מפיקים חומרים מרחיקי יתושים, אבל אם אתם בעניין של אדנית תלויה בכל פינה במרפסת ועל חלונות חדרי הילדים, כגורם דוחה יתושים? אני מציע לכם למצוא חלופות :-), לפידים בוערים המכילים שמן ציטרונלה, מריחת תכשירים דוחי יתושים על הגוף, מאוורר חזק ולוכד חלומות 🙂 יעשו יופי של עבודה.

אבל לסמוך על הצמח שיידחה את היתוש בעודו נוחת עליו מגובה 20,000 רגל? לא הייתי בונה על זה. בואו נאמר כך, היתוש לא רואה את הצמח ממטר, יש אפילו סיכוי שהיתוש יזריק לכם מנת ציטרונלה ישיר לוריד 🙂 ומי יודע אולי תתמכרו?!

 

 

אז איזה צמח דוחה יתושים?

אף צמח – אבל אם אתם מתעקשים ללכת בכל זאת עם המיתוס אז אסביר, ישנם מספר צמחים מהם מפיקים חומרים דוחי יתושים טבעיים. אחד המובילים הוא הפלרגוניום החריף (סוג של גרניום תכל'ס) ובאנגלית קוראים לו – תופיםםםםם

Mosquito-plant כן כן. צמח היתושים, למה? כי ממנו מופק שמן הציטרונלה שמגיע אלינו בתצורת נר, שמנים וכיו"ב… אבל גם החבר הפלרגוניום בעל השם המוזר, לא יידחה יתושים אלה אם… תמוללו את עליו בין האצבעות ותמרחו על פני האורחים בבואם לשבת אצלכם במרפסת, כחלק מהטקסים הרגילים שאתם עורכים, אכן אירוח לבבי ומזמין. החיסרון? לא בטוח שהם יתארחו שנית 🙂

 

סיכום

תלו אדניות חופשי, אל תחפשו 'צמח דוחה יתושים' כי אין כזה, וצאו יותר לחופש, אתם זקוקים לו. או כמו שאישתי אומרת.. רוצים להרחיק יתושים? קחו שלוק הגון ממשקה 'אל-טוש' ואתם הופכים גם לצמח וגם לדוחי יתושים.

לא לנסות בבית רק במרפסת 🙂 ראו הוזהרתם!

הערה: איך השתרבב לכאן הפלקטרנטוס כצמח דוחה יתושים? גם ממנו מופקים חומרים לשימוש הנ"ל, אבל לא הוא ולא האחרים ירחיקו לכם את היתושים מהמרפסת. קאפיש?

אשמח אם תשתפו ועל שבירת מיתוסים נוספים בגינון במאמר הבא 

שלכם

אייל

2 מחשבות על “אדנית דוחה יתושים”

  1. Ihab Assi

    היי אייל. ומה לגבי יתושים וחרקים מעופפים אחרים שדווקא הגיעו בגלל האדניות שמרפסת. מה שמקשה עלינו לשבת בחוץ בגללם. האם יש פתרון לזה?
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *