שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

פעילות גינון לילדים

פעילות גינון לילדים

ברז לימון

יש סבים ויש סבים, כולם נפלאים, אבל יש סבא אחד שתפס את עיניי לפני כמה ימים. נקרא לו 'סבא המצאות'. הוא הצליח לחבר (תרתי משמע) בין יצירתיות, כושר המצאתי, חינוך, השראה, פרקטיקה וגינון.

לא שזה כזה קשה כאשר מדובר בגינון, אבל ביצירתיות שכזו טרם נתקלתי. מאחר ואני שטותניק מוחלט, לא יכולתי שלא לפנות לבעלת הפוסט ולבקש ממנה רשות לכתוב פוסט משלי סביב מה שראו עיניי.

שבירת מיתוסים

פעם הסתובבה אגדה שבקיבוצים זורמת קולה בברזים ובקיבוצים מסוימים אפילו חלב שקדים, במציאות זרמו שם מים מליחים, סודה ללא גזים והתקציב למקרר של קרמבו.

בחזרה ל'סבא המצאות', זה החליט לא לשבור לנכדיו את המיתוס הקיבוצי ולהוכיח לכולם שהנה, אכן ישנה דרך להזרים כל מיץ פרי שתחפצו, ישירות לכוסית או ספלון.

 

שלב א'

הוראות הפעלה

טלו לימון ביד אחת וביד השניה מקדחה או מברגה. קדחו חור בדופן הפרי והשתדלו רק לעבור את עובי הקליפה. אין צורך לקדוח חור עמוק יותר, מיד תגלו מדוע. עשו זאת במשנה זהירות, תרומת דם כבר נתתם זה לא מכבר.

רגעים של חרדה

שלב ב'

איזה פלא שישנם סבים כאלה

קחו ברז כדורי פשוט, נמצא בכל בית. אם אין בנמצא, חלצו מהקיר את ברז הגינה, כמובן רק לאחר שווידאתם כי ברז המים הראשי לגינה סגור 🙂 הבריגו את ברז הגינה לחור שקדחתם בשלב א', מקמו מעל כוס זכוכית , עדיף זכוכית כדי לראות את התוצרים גם מהצד.

הניסוי הצליח – יש לנו מיץ לימון שיוצא מהברז.

שלב ג'

סחיטה באיומים

במקרים חריגים בהם לחץ כפות ידיכם על פרי הלימון לא צלח, שלפו את המלחצת ממגירת הכלים המוזרים שאספתם עם השנים ובצעו מהלך לחיצה/סחיטה להגברת קצב זרימת המיץ.

אם הפרי ייקרע אל תופתעו 🙂 ואם הפוסט גרם לכם ללכת עם המחשבות רחוק כמוני, לשלב ד'?! אוקי, אז גינון טהור לילדים לא היה לנו כאן, אבל יצירתיות הייתה גם הייתה.

שלב ד'

מטע ברזים

דמיינו סיטואציה בה אתם ניגשים לעץ הלימון (דוגמה חמוצה קצת יש לומר) ועל כל פרי יושב ברזון קטן. ממקמים את הפה תחת הברזון, פותחים אותו ולוחצים על הפרי, מצליחים לדמיין את זה? חלום! במקום לחתוך פסים ולקלף, מזיגה ישר לפה וממשיכים הלאה.

אפשר לעשות זאת עם תפוזים, אשכוליות ובעצם עם כל ההדרים. לעומת זאת עם בננה או גויאבה זה לא ממש יצליח. בתמונה הבאה החלטתי ליצר מנגנון חדשני בהשראת 'סבא המצאות'.

לגימות קטנות ואתם מסודרים

כדי להגיע למצב בו יש לכם עץ לימון שיזרים כמויות מיץ סחוט במרפסת, כתבתי את המאמר הרציני הבא. גינון לילדים יכול לבוא בהמון תצורות, לגינה במרפסת או בקרקע יש אין סוף אפשרויות לפתח את מוחם הצעיר של הילדים כאשר כל העת נשמר הקשר עם הצומח וסגולותיו. על פעילויות גינון ילדים נוספות תוכלו לקרוא כאן.

תודה ענקית למישמיש אליש גרפיקאית העל וחברה יקרה שאישרה את החשיפה ואת התמונות.

מוזמנים לשתף עם סבים נוספים, ילדים סקרנים וחובבי שטויות כמוני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *