חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

אדניות פלסטיק יתרונות וחסרונות

אדניות פלסטיק יתרונות וחסרונות

אדניות פלסטיק

אם להודות על האמת, אדניות פלסטיק הן הפתרון הטוב ביותר הקיים בכל קטגוריה. חלפו הימים בהם מכלי גידול מפלסטיק הגיעו בצורה מלבנית ובצבע חום מזעזע שבקושי קרוב היה לגוון אדמה אליו ניסו היצרנים להשוות עם דפנות פלסטיק הנוטות להתפורר מקרני השמש לאחר שנתיים במרפסת, היום זהו עידן אחר בתכלית.

כיום מרבית תעשיית הכדים, עציצים ואדניות כמו בכל תעשיית הפלסטיק בעולם עברו שינוי דרמטי וניתן למצוא בקלות אדניות פלסטיק שכמעט ואין סיכוי שתזהו שהן אכן עשויות פלסטיק אלה רק לאחר שתגעו בהן במו ידיכם.

יתרון השימוש באדניות פלסטיק

היתרון שבשימוש באדניות פלסטיק די ברור, הן קלות משקל, אינן שבירות, עמידות לאורך שנים אל מול פגעי מזג אוויר והפרשי טמפרטורות ומאפשרות לרוקן את תכולתן שוב ושוב ולחדש הצמחייה בלי סוף ללא כל סכנת שבר.

אגב כך, כאשר מבצעים "שיפוץ" או חידוש של אדניות פלסטיק, פעולה הכרוכה לא אחת בשליפת הצמח הישן ותכולת האדנית, מרקם חומר הפלסטיק מאפשר ברוב המקרים "לשלוף" את התכולה באופן חלק וללא סכנת פירוק גוש השורשים. זאת לעומת אדניות ומכלים עשויים מעץ, טרקוטה קרמיקה וחבריהם.

התמונה הבאה היא דוגמה קלסית לעץ שצמח יתר על המידה בתוך מכל מפלסטיק ולאורך שנים, ולמרות הלחץ העצום שהפעילו שורשי העץ על הדפנות, אדנית הפלסטיק לא נשברה ואף הצלחנו לשלוף את העץ ללא כל נזק למערכת השורשים ולא כל נזק לאדנית עצמה.

למעשה עשינו שימוש חוזר בעץ שנשלף אותו העברנו למכל גדול יותר ולאדנית הפלסטיק הריקה הכנסנו תכולה חדשה שהכילה הפעם פרחים בלבד. ללא ספק אם היינו בוחרים לעשות את אותה הפעולה עם אדנית מחומרים אחרים יתכן ולא היינו מצליחים להציל את האדנית ו או לשלוף את תכולתה ללא נזק משמעותי לצמח. אבל על כל נושא שיפוץ אדניות קיימות בפוסט הבא.

אדנית פלסטיק

מס' טיפים לבחירת אדניות פלסטיק

  • אופי המשתמש – גם במקרה זה התחשבו ראשית באופיים של דיירי הבית והשימוש היום יומי במרפסת. אם בחרתם לרכוש אדניות יוקרה מפלסטיק (כאלו יש למכביר והשמיים הם הגבול מבחינת עלויות לאדנית עקב התפתחויות טכנולוגיות בייצור האדניות) אך הבית מלא בילדים קטנים העשויים לשרוט את דפנות האדנית, להיתקל בהם או אם ריהוט הגן שפרסתם במרפסת נוגע שוב ושוב באדניות כאשר אתם מזיזים אותם?! ובכן, עשו לעצמכם טובה ובחרו סגנון יוקרתי אחר או בחרו סוג זול יותר לעט עתה. אגב באדניות פלסטיק אין המילה זול משמעותה הוזלת המראה, כלל וכלל לא. כפי שכבר אמרתי המבחר בעולם הזה הוא עצום.

 

  • עמידות לתנאי מזג אוויר – אל תתפשרו כאן, בדקו מול הספק ממנו אתם רוכשים כי האדניות מגיעות עם חומרים העומדים בתנאי השמש הישראלית. ההבדל במחיר לרוב אינו בשמיים אך עגמת הנפש ממרפסת בעלת צמחיה  פורחת ומשגשגת העולה מתוך אדניות שנראות כמו אחרי הפצצה היא גדולה. מניסיון 🙂

 

  • תקופת אחריות – גם כאן, כמו בכל מוצר אחר שאתם מכירים דאגו לבדוק מי היצרן ומהי תקופת האחריות אותה הוא מספק. חברות רבות היום מספקות אחריות לעתים עד 10 שנים ואף יותר. קיימים בשוק יבואנים רבים המספקים סחורה אשר ברובה מעולה איכותית אך גם כאן תמיד ישנם יוצאים מן הכלל. דאגו לרכוש ברשתות המוכרות כמו הגרעין, הום-סנטר, עומר ומשתלות בעלום שם, אלו סביר להניח לעולם לא יספקו מוצרים ללא אחריות וגיבוי.

 

  • ליהנות – זה מרגש להגיע עם קיט אדניות הביתה ולהרכיב אותם בעצמכם בדיוק כמו להגיע מאיקאה עם שידה חדשה ולהרכיבה לבד. וכשתראו כיצד הצמחי שלכם גדלה ופורחת מבטיח כי ההתרגשות תהיה גדולה הרבה יותר.

גינון מוצלח 🙂