חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

איך לשתול בעציצים קטנים ולא עמוקים?

איך לשתול בעציצים קטנים ולא עמוקים?

איך לשתול ולהצליח

עם צמחים במיכלי שתילה קטנים?

אבל ממש קטנים

הפוסט הזה מיועד לאלו מכם שממש רוצים לשתול במיכלי שתילה קטנים. למה הכוונה קטנים? נאמר שקיבלתם כוס או ספל יפים, אבל הם יפים לשתילה ולא ממש יפים או מתאימים לשתית קפה, למרות מה שמביא המתנה תכנן או חשב…

לכם לעומת זאת יש תכנית אחרת 🙂 התכנית שלכם היא לשתול בכלי קיבול קטן. אז כדי להתקדם מכאן יש לזכור את הבסיס לגינון במיכלים, יותר מקום בכלי השתילה = יותר סיכוי לצמח לממש מלוא הפוטנציאל שלו. אם אתם זוכרים את זה? נוכל לרכב יחד לעבר השקיעה.

 

שתילה במיכלים קטנים,

הנה זה בא

צמחים במשתלה מגיעים כפי שכולכם יודעים בגדלים שונים. החל מגודל 'סטארטר' או 'כוסית' שאלו הקטנים ביותר ומעלה. כאן נתמקד בשני סוגי גדלים שמתאימים בול למה שאתה צריכים/מחפשים.

עבור מיכלי שתילה קטנים ולא עמוקים (לא עמוקים הכוונה לעומק שהוא פחות מ – 15 ס"מ) כמו ספלים, כוסות ופחיות מתכת שימורים למשל…

 

תיאום ציפיות

חפשו במשתלות אך ורק צמחים שמגיעים בגדלים הנקראים 'סטארטר' ו או 'כוסית' כפי שציינתי למעלה. הגדלים הללו יתאימו ללא כל קושי להישתל בכלים קטנים. מכאן אני עובר לתיאום ציפיות – תזכרו שגם אם התאמתם את גודל הצמח לגודל כלי השתילה הקטן, אורך חיים ארוך ואיכותי לא יהיה לצמח. תזכרו בעיקר שאם אתם בעניין של כלים קטנים ולא עמוקים, תחלופת הצמחים היא גבוהה באופן יחסי מפאת חוסר מקום לשורשים להתפתח. כלומר יש לכם בעצם מופע זמני.

אוקי הבנתי,

אז אילו צמחים יתאימו לשתילה בכלים קטנים?

פרחים עונתיים לטעמי זה הכי זמין וקל כי ממילא הספל יתמלא מהר בשורשים, העונה תסתיים ואז תחליפו לפרח עונתי חדש ומתאים לעונה החדשה.

רב שנתיים משתרעים כמו, קיסוס, סיגלית אוסטרלית, דיכונדרה מכסיפה. צמחי תבלין גם, אבל מהר מאד הם ימלאו את הספל, אז זה אולי נחמד אבל זמני מאד. אגב אני לא יודע אם היום בכלל מגדלים צמחי תבלין בסטארטרים או כוסיות, שווה לבדוק. אגב אם בא לכם ירקות אז שכחו מזה. מקסימום להתחלה לכמה שבועות ומיד להעתיק למיכל גדול. הלאה…

 

מה עוד?

בגדול תמיד ניתן לגדל צמחים בכלים קטנים משלב זריעה. כלומר ממש לזרוע זרעים, לתת להם להתפתח ובעצם "להרוויח" עוד זמן גידול והנאה בכלי הקטן. מיועד לבעלי סבלנות חזקה במיוחד.

אופציה נוספת, היא להקטין צמח קיים כמו בתמונה הבאה. לקחתי צמח עונתי מסוג וינקה לבנה זקופה הגדלה בעציץ גודל 12. שזה גדול יותר ממה שציינתי בתחילת המאמר ובעצם להסיר ממנה שורשים בהיקף שלה ולשתול / להתאים אותה למיכל שתילה קטן ולא עמוק.

צד שמאל – לפני חיתוך שורשים וקיטום.

צד ימין – אחרי חיתוך שורשים וקיטום. הצמח מוכן לשתילה בכוס, פחית, קערה, נעל, מה שבא לכם.

איך להשקות צמחים קטנים בעציצים קטנים?

בניגוד לאדניות או כדים רחבים, כאן אין באמת אפשרות להיעזר במשפך. 99% מהמים ישקו את הסביבה ורק טיפה אולי תחדור לספל הקפה שהוסבה לעציץ.

מה עושים? הולכים ל'מקווה' של הצמחים ופשוט טובלים את כל הספל עם הצמח קומפלט בדלי או קערה עם מים, מוודאים שיצאו כל בועות האוויר והמצע השתילה ספוג במים, נותנים לעודפים לטפטפף בתוך הקערה ולא על השטיח בסלון ובא לציון גואל.

שאלות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *