הומבי – אפליקציה חברתית לניהול הבניין המשותף

0

אם עוד לא שמעתם עליהם

קוראים להם

הומבי

בתור אדם עם תשוקה ואכפתיות חברתית, אם יש משהו שאני אוהב לעשות זה לפרגן נטו, בלי שיקולים כאלו ואחרים. את הסיפור של החבר’ה הבאים שזה החלק הכי מרגש כאן הרגשתי שאני חייב להביא בפניכם, ואז תגלו גם כמה ערך מצליחים להביא אנשים שפועלים ממקום נקי, מלא תשוקה ורצון לתת מענה לצורך אמתי.

גילוי נאות, אחד מהמייסדים והוגי הרעיון שמו עובד ציון, חבר קרוב ואיש שרק ניתן ללמוד ממנו על החיבור בין יזמות, ידע ורצון ליצור שינוי חברתי.

 

הסיפור של הומבי

זיהוי הצורך

לצורך הפוסט, אני מקשיב לעובד והוא מספר כך:
הסיפור שלנו התחיל מהשטח, בהיותינו חלק מהמציאות הקשה והמורכבת של נציגי הוועד בשנים האחרונות.
אנחנו, ארבעה חברים אשר לקחו חלק בפעילות הוועד (כל אחד בבניינו) מתוך רצון אמיתי לשפר את איכות המגורים בבניין, מהר מאוד הבנו את כובד האחריות. מיותר לציין שההתלהבות מתפקיד ניהול הוועד דעכה מחודש לחודש.
כולנו עסוקים, ילדים, פרנסה, חיים אתה יודע. ואז, בתוך הלו”ז והמשימות הבלתי נגמרות שלנו, יצא שישבנו לארוחת צהריים אני ומי שהוא השותף שלי כיום.

 

תובנות

שיתפנו את הקשיים שאנו חווים וניסינו לעזור אחד לשני על בסיס הידע שצברנו. בסוף השיחה הבנו שרוב נציגי הוועד בבניינים החדשים נמצאים באותה סירה:
תחזוקת הבניינים, השטחים המשותפים, המערכות המורכבות, עבודה מול חברות הניהול והדיירים מצריך זמינות גבוהה וידע תפעולי רב. המסקנה היתה חד משמעית:
כיום, נציג וועד הפך להיות איש אחזקה ללא ידע וכלים!

 

מפשילים שרוולים

מיד הבנו שיש צורך אמיתי ובהיותינו אנשי טכנולוגיה, הדרך לפגישה השנייה הייתה מהירה. צירפנו שני חברים ככוח פיתוח נוסף, והתחלנו לחקור את שוק וועדי הבתים.
נדהמנו כל בוקר מחדש כמה השוק פרוץ, כמה השוק העיסקי לקוי וכמה כסף מבוזבז בגלל חוסר מקצועיות וזמינות, או לחילופין בגלל שהכסף משותף.
לאחר חודשים ספורים של חקירה ולמידה מאומצת, מיפינו את הבעיות, החוסרים, הכלים והתהליכים שבסופה החלטנו לפתח את הומבי 

 

אפליקציה חברתית לניהול הבניין המשותף

והכל בחינם

תנאי אחד ברור הנחה אותנו: אנחנו מייצרים מייזם שמזין את עצמו ללא עליות תפעול!
הדבר המדהים הוא שהצלחנו להרים את המייזם ללא השקעה, ללא כלים יעודיים, ללא מנטור אלא דרך ווצאפ. השתמשנו בגוגל דרייב לחלוקת משימות כשכל אחד מאיתנו גר בעיר אחרת!

 

הפרסונה הראשונה שבה טיפלנו הייתה נציג הוועד, תוך דגש על חיסכון בזמן וכסף!
נציג הוועד הוא מתנדב והוא בדרך כלל חזק ודומיננטי ולכן הוא משפיע. לרוב הוא אינו מכיר את כל הדיירים באופן אישי ובשנים האחרונות אנו עדים לכך שנציגי וועד אינם משלמים את דמי הוועד, זאת לאור ההבנה שעבודתם קשה ומורכבת.

אי לכך, סיפקנו לו יישומים שיעזרו לו לשלוט בתזרים, לשמור על פרטיותו, ולהתעסק רק בדברים החשובים. פיצ’רים אילו מעודדים את נציג הוועד לדרוש מהדיירים וחברת הניהול להוריד את האפליקציה ולהתחבר לבניין.

 

הפרסונה השנייה שבה טיפלנו היא הדייר
גם אנחנו וגם נציג הוועד מודעים לעובדה שלרוב, דייר פעיל הוא דייר מועיל ולכן, יישומים כמו פרסום מקצוע הדייר או השירותים שהוא נותן, היכולת שבאותה דירה יתחברו גם בעל ואישה או משכיר ושוכר, השתתפות בהצבעות, דיווח תקלות וכדומה, מאפשרים לדייר להיות מעודכן ולקחת חלק בפעילות הבניין.

 

הפרסונה השלישית שבה טיפלנו היא חברת הניהול.
לאחר שטיפלנו בשוק הלא מנוהל, הכניסה לעולם המנוהל הפכה להיות משימה קלה. התחילו לפנות אלינו המון ועדים בבקשה שנאפשר לחברת הניהול להתחבר לבניין שלהם לטובת ניהול משותף.

 

 

פיתחנו ממשק שבו אנו מאפשרים לחברת הניהול לדלג בין ביניינים (לאחר אישור הוועד) ולנהל בשקיפות את כל התקלות, המשימות והגבייה. ייעול התהליך, החיסכון הכספי והורדת כמות הטלפונים הביאה להוספה של עוד בניינים מטעם חברות הניהול.

 

כולם בעצם מרוויחים כאן, זה תמיד המודל הטוב ביותר, אליו חתרנו ואותו השגנו. אחד האירועים המרגשים הוא שלפני מס’ ימים קיבלנו את המקום שני בחדשנות ע”י אתר המוביל בישראל בנושא חידושים טכנולוגיים. 

 

הדיירים, וועד הבית, חברת הניהול. חגיגה!

הומבי – איפה מוצאים אותנו?

אז מה היה לנו כאן ואיך זה קשור לבלוג אדנית?

א. כפי שאמרתי, אני אוהב לפרגן לכאלו מיזמים בוודאי לחברים ואנשי עשיה כאלו יקרים.

ב. אולי אתם בעלי המפרסות תעבירו את השמועה לוועד הבית וליתר הדיירים?

לסיום שאלתי את עובד – תגיד, מתי תפתח לי אפליקציה שתדריך אנשים לגינון במרפסת?

כזו שתזין את עצמה 🙂

אייל

תגובה

Your email address will not be published.