שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

יום רביעי במרפסת

יום רביעי במרפסת

מה כדאי לדעת

לפני שיוצאים למשתלה?

בעיקר שאתם יודעים מה אתם רוצים מעצמכם 🙂 אחת הטעויות הנפוצות במיוחד אצל מתחילים, היא ההגעה למשתלה כי נורא בא לכם לחדש את האדניות או ערוגה מסויימת. הגעה למשתלה מהמקום הזה די דומה להגעה לסופר מרקט רעבים.

צודקים, זה מפתה – גם לי בא לקחת הכל הביתה 🙂

תתחילו מבחירת משתלה

את ה 'מדריך לרוכש במשתלה' יש להתחיל מבחירת המשתלה. הנטיה הטבעית היא לבחור את הקרובה ביותר אלינו הביתה. העניין הוא כזה, כל נושא בחירת המשתלה, איכותית ומקצועית ככל שתהיה חייבת להתחיל גם הפעם ממה אתם מחפשים עבור עצמכם. מדוע? יש משתלות המתמחות בצמחי פנים, יש את אלו המתמחות בסוקולנטים, יש את אלו המחזיקות את הכל. אני ממליץ לפני שתניעו את הרכב, להגדיר לעצמכם מה הצרכים, מה החלומות, או בעצם לעשות תכנון. כן, אל תחששו, זה לא אומר שמחר נדרש אדריכל נוף ל 5 אדניות פלסטיק למעקה. אבל רצוי שתכינו רשימה מפורטת בדיוק כמו לפני יציאה לסופר מרקט.

מדריך לרוכש במשתלה

בעיקר סדר בראש

משתלות כיום מכילות היצע ענק המקיף את כל תחומי הגינון. ההיצע עצום וצמחים הפכו להיות עוד משהו… אם קראתם את המדריך שלי לבחירת משתלה אתם בוודאי מבינים על מה אני מדבר. זה נפלא, זה חשוב ויחד עם זאת עשוי להוציא אתכם מפוקוס. אם הגעתם פעם ראשונה למשתלה עבור גינת המרפסת בדירה החדשה שרכשתם, תדאגו לרכוש רק ואך ורק את מה שלשמו הגעתם. הגעתם לבחור אדניות? היצמדו לתכנית, קחו את האדניות הביתה עם תכולתן, התקינו אותן לפי התכנון ומלאו באדמת הגן. זהו! לשלב זה.

פחות איכפת לי שתצאו שנית למשתלה מהסיבה הפשוטה שרק לאחר שתהיו שבעי רצון מהמיקומים, החלוקה, המראה ומסידור האדניות, שובו למשתלה לרכוש את הצמחים. אני יודע שאתם רוצים כאן ועכשיו, אבל תלמדו לחיות עם מה שיצרתם כרגע ולמשך שבוע לפחות. מנסיוני, תגלו שהרצונות מה לשתול והיכן ישתנו תוך מס' ימים. לאט לאט, צעד צעד, גינון זו לא אפליקציה.

 

תלמדו את השפה

למשתלות ולגננים יש שפה – למדו אותה, אין זה אומר ללמוד את שמות הצמחים בע"פ, ממש לא 🙂 אבל בהחלט תתחילו לאט לאט ללמוד מושגים כמו, שמש מלאה או חצי צל, וגדלים של עציצים. הבנת השפה תקל עליכם מאד באיתור מדוייק של מה שאתם צריכים ובעיקר תסייע לאיש המקצוע במשתלה שלכם לדייק בבחירת הצמחים או הציוד שאתם מחפשים. ככל שתהיו מדוייקים יותר, כך יעלה פטונציאל ההצלחה של הגינה.

לסיכום 

בחרו משתלה מתאימה

הגיעו מוכנים למשתלה

למדו לשאול שאלות

למדו את שפת האור ושפת הגדלים

מוזמנים להוריד בחינם את המדריך לתכנון טיפוח ותחזוקת הגינה במרפסת

והפלא יתרחש, מבטיח 🙂

בהצלחה.