שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

האם עציץ הפלסטיק בו גדל הצמח במשתלה מתאים להמשך גידול בבית?

האם עציץ הפלסטיק בו גדל הצמח במשתלה מתאים להמשך גידול בבית?

 האם עציץ פלסטיק בו גדל הצמח במשתלה מתאים להמשך גידול בבית?

כן אבל…! לעתים די קרובות אני מזהה תמונות בקבוצה של צמחים השתולים בעציץ הפלסטיק המקורי בו ישב הצמח במשתלה. זה בסדר כל זמן שזה במשתלה וזה אולי מתאים לכמה ימים בבית,

תודה רבה לשרונה אפרת היקרה שאיפשרה הצגת התמונה להמחשה.

זה פחות מתאים להמשך גידול ועשוי לפגוע בתיאום הציפיות. עציצי הפלסטיק עמם מגיעים מרבית הצמחים מהמשתלה אינם מיועדים כלל לגידול ותמיכה בצמח בבית.

תפקידו של עציץ מפלסטיק במשתלה הוא לאפשר להם בית גידול מינימלי עד שיגיעו אלינו הביתה.

זהו בעצם כלי קיבול בו גדל והתפתח הצמח עד שלב מסוים בו החליטו לשווקו ומהרגע בו משכתם אותו מהמשתלה אליכם הביתה, התינוק החדש באחריותכם הבלעדית ויש לדאוג לו ולהיערך מראש.

 

למה עציץ פלסטיק מהמשתלה

אינם מתאימים להמשך גידול בבית?

מכמה סיבות

  • ניקוז מים מוגבר – למרות שניקוז טוב הוא מפתח להצלחה, אם תביטו לתחתית העציץ שבתמונה למעלה, תוכלו לראות מספר רב של חורים על פני שטח קטן ושקוטרם יחסית גדול. זאת משום שיטת הגידול בבית הגידול, (לכך אתייחס בהזדמנות אחרת).
  • התייבשות מהירה – המשך ישיר, חורי ניקוז גדולים למדי ובצפיפות גבוהה ייאלצו אתכם להשקות תדיר ולגלות שהמים נוזלים מהר מידי מתחתית העציץ החוצה. כלומר תהליך עצירת המים לפרק זמן סביר עבור שורשי הצמח כמעט לא קיים. = התייבשות ואידוי מהירים למדי, פשוט חבל!
  • תחנת מעבר – מגדלי הצמחים מבינים ומודעים לכך שהשתילים אותם הם מגדלים בעציץ פלסטיק יעזבו את העציץ מיד עת יגיעו אליכם וישתלו באדניות, כדים ועציצים שהכנתם מראש בבית. לכן אלו עציצים שכל מטרתם להיות תחנת מעבר. מהמשתלה לאדנית שהכנתם בבית מראש.
  • גודל מיכל ביחס לצרכיי הצמח – עציצי פלסטיק במשתלה מוגבלים מלכתחילה ביכולת שלהם לאפשר לצמח למקסם פוטנציאל. כלומר ביכולת להתפתח. רק בשביל הספורט, קחו פעם עציץ פלסטיק (עם צמח כמובן) שהבאתם הביתה ונסו להוציא את השתיל מהעציץ עצמו, בלי חשש, הכל בסדר. מניח שמיד תראו מערכת שורשים מסועפת, מסואבת שכבר די נוגעת בדפנות עציץ הפלסטיק. זה אומר שבעצם כבר בשלב זה הצמח מתחיל תהליך התנוונות, כי זה מה שקורה לצמחים במיכלים.
  • איכות החומר – החומר ממנו עשויים עציצי פלסטיק לשתילים וצמחים במשתלה אינו מותאם לתנאי מז"א כמו קרני U.V ועמידות לאורך זמן כמו שאר המוצרים שנקראים אדניות וכדים.

 

מה עושים?

קללללל… כשנחה עליכם הרוח וממש בא לכם על עציץ חדש הביתה, עצרו רגע וקנו עציץ פלסטיק פשוט אך יעודי לשתילת צמחים. יש כאלו באלפים במשתלות, זולים ומותאמים לקליטת הצמח. יש בהם חורי ניקוז בגלים המתאימים ובמרווחים הנכונים, יש בהם מספיק מקום למימוש פוטנציאל הצמח, והם עשויים מחומרים איכותיים כי זה ייעודם.

קנו עציץ פלסטיק שגודלו לפחות פי שלש – הכוונה בנפח כמובן. אם רכשתם עציץ בגודל 4 ליטר, חפשו עציץ  או כד שגודלו 12 ליטר. צרו עתיד ואופק לצמח החדש ושכנו אותו בדירת 3 חדרים ולא בצינוק.

אה כן, תוסיפו עוד טיפה מצע שתילה איכותי, העבירו את הצמח מבית הגידול הזמני לחדש שרכשתם וחגיגה. חזרו מכאן הביתה מלאי חדווה ועזוז.

 

טיפ חשוב: ישנם צמחים שכבר מגיעים עם כלי ייעודי, הם לרוב צמחים בוגרים, גדולים, בעלי נפח ומכירם בהתאם. לרוב תמצאו אותם בקטגורית צמחי בית. גם אז, בבית הייתי מנסה לשלוף מעט את הצמח ולראות האם שורשיו נוגעים כבר בדפנות או שיש עוד מקום להתפתחות?

לסיכום

ממליץ תמיד לצאת עם מיכל פשוט נוסף אך מעט גדול יותר

בהצלחה,

אייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *