שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

המרפסת של רונית זאבי

המרפסת של רונית זאבי

המרפסת של רונית זאבי

המרפסת של רונית זאבי

 

מהיכן אתם בארץ? רעננה

 

קומה? 4

 

שמש-מאיזו שעה עד איזו שעה בנק'? צל בלבד

 

כיוון מרפסת כללי? צפון.

 

קבלו אותה ואת סיפורה

אז איך הכל התחיל? 

שנים רבות חלמתי על מרפסת. בשנים האחרונות הצורך שלי בטבע רק הולך וגובר, אבל אני גרה בעיר.  לפני 5 שנים הבניין בו אני מתגוררת עבר תמ"א 38 – וסופסוף החלום שלי התגשם.
המרפסת של רונית זאבי המרפסת שלי מקורה ומוצלת, צרה וארוכה – 6.5 מטר אורכה ושיא הרוחב שלה הוא 1.80 מטר. (סה"כ כ- 10 מ"ר).

 

מספר חודשים עוד לפני שהייתה מוכנה כבר הייתה לי פינת ישיבה קטנה שחיכתה בסבלנות בבגאז' של האוטו ובינתיים נסעה איתי בנאמנות לכל מקום.. 🙂 מיד כשזה התאפשר – תליתי 6 אדניות עם גרניומים לאורך המעקה.

 

ואז התחלתי לבלות שעות רבות במשתלות ולקנות גם מעמדים לצמחים וגם צמחים – כמעט מכל הבא ליד. חייבת לציין שהייתי יחסית חסרת ניסיון כשהכל התחיל.

המרפסת של רונית זאבי
לאט לאט התחלתי ללמוד – מהניסיון – אלו צמחים שמחים אצלי במרפסת, ואלו צמחים הרבה פחות – בין אם בגלל התנאים ובין אם בגלל הכנימות.

 

מחלק גדול מהמרפסת שלי נשקף עץ מקסים – אבל מחלק אחר – רואים את הבניין ממול. מכיוון שאני אוהבת פרטיות – בחלק ממנו רואים את הבניין ממול (שזה גם החלק בו ממוקמת פינת הישיבה) – תליתי מהתקרה שלל צמחים להסתרה וליצירת פרטיות.

 

מהקבוצה "מרפסות מעוררות השראה" – לקחתי מספר טיפים חשובים של אייל – והצטיידתי ב"ערכה הבסיסית" שהוא מציע לגינון במרפסת והצטיידתי בשמן נים-בי נגד כנימות, תכשיר נגד נמלים, ובמרסס עליו הוא ממליץ. (זה הזמן להודות על הטיפים החשובים האלו שעושים מצוין את העבודה).

 

המרפסת היא המקום הכי אהוב עליי בבית – פיסה קטנה של טבע ושלווה בלב העיר – שם אני מתחילה את היום עם כוס קפה ובדיקה של כל ניצן שיצא ופרח חדש שנפתח – ושם אני גם מסיימת את היום (שלא לדבר על בין לבין)… ובקיצור – זה המקום שמחמם לי את הלב והנשמה. אמנם הרבה עבודה אבל שווה את כל ההשקעה 🙂

 

שיקולים בבחירת הצמחים

מכיוון שאני מאוד אוהבת את הצמחים שלי – שמבחינתי הם חיים – כל צמח שמותקף בעקביות ע"י כנימות או נובל מסיבה אחרת – גורם לי לעוגמת נפש.

המרפסת של רונית זאבי

וכך קיבלתי עם הזמן החלטה ולמדתי להכניס למרפסת צמחייה בצורה יותר מבוקרת – צמחים יותר עמידים, פחות רגישים למזיקים, עם עדיפות לצמחים רב שנתיים – וכאלו שחיים טוב בתנאים שאני יכולה לספק להם.
וכן, כמובן שאני אוהבת פרחים (אבל כאן במיוחד אני חייבת לזכור שהם יצטרכו להסתפק רק בצל).

 

שמות הצמחים?

באדניות ובסלסלות התלויות – הרבה גרניומים, גם צמחי הירקה מאוד אהובים עליי, פוטוסים על שלל סוגיהם, זיגו קקטוסים שפורחים בחורף, EASTER קקטוסים שפורחים באביב, סיגלית אוסטרלית ושרך.

 

בשנתיים האחרונות הכנסתי גם מנדבילות – שאמנם אוהבת שמש ולכן חשבתי שלא יסתדרו אצלי – אבל מסתבר שגם בצל מואר הן מצליחות לפרוח (גם אם הן מייצרות פחות פריחה).

 

בעבר היה לי גם אוסף של קוליאוסים מקסימים בשלל דגמים – שהוסיפו המון צבע למרפסת, אבל לצערי הרב לא רק אני אהבתי אותם אלא גם הכנימות, אז בהתאם ל"מדיניות החיסכון בעוגמת נפש" שאימצתי לי – נאלצנו להיפרד בצער.

 

בחודש האחרון הכנסתי גם כמה פטיוניות מפליות – לניסיון – נראה איך הן יחזיקו מעמד. (פרחי צל אחרים כמו ביגונייה או בשמת לא מחזיקים מעמד במרפסת שלי, אז גם מהם נפרדתי).

 

 

השקיה דישון ותערובת שתילה

אני משקה את הצמחים באופן ידני, לפי הצורך – כשהאדמה יבשה. אין לי העדפה לתערובת שתילה מסוימת (ליתר דיוק, עדיין לא הצלחתי לגלות תערובת מועדפת).

 

עד לזמן האחרון כמעט ולא הייתי מדשנת. לאחרונה התחלתי להשתמש בדשן לשחרור איטי – במיוחד לצמחים הפורחים – שהוא קל ונוח לשימוש.
 

אילו טיפים תוכלי לתת לאחרים שרוצים גם כזה?

אם אתם לא נעזרים בבעלי מקצוע – אז מרפסת שתאהבו היא דבר שנבנה עם הזמן. תחשבו מה הרצונות, הצרכים והאילוצים שלכם.

 

תתאימו את הרהיטים שלכם לגודל ולמבנה של המרפסת. רהיטים קלי משקל עדיפים (כך שיהיה נוח להזיז ולנקות). גם אם אין לכם הרבה מקום – אל תוותרו על נוחות הישיבה.

 

חשוב מאוד גם להתאים את הצמחים לתנאים של המרפסת – כך תחסכו לעצמכם הרבה תסכול עגמת נפש, ולא תתייאשו מגידול צמחים במרפסת.

 

תחשבו כמה עבודה אתם מוכנים להשקיע בתחזוקת הצמחים שלכם. לא "חייבים" לטפח גינה שלמה במרפסת אם אין לכם זמן לתחזק אותה – גם כמה אדניות תלויות (ומטופחות) על המעקה יכולות לעשות את העבודה. ומהפן העיצובי: תהיו יצירתיים! תכניסו את הייחודיות שלכם למרפסת.

 

תוסיפו מוצרי אווירה כמו מנורות או נרות שיעשו לכם כיף. ולסיום, עוד דבר אחד מניסיון – אם היציאה למרפסת שלכם היא מהסלון של הבית – כשאתם תולים אדניות על מעקה במרפסת – נוצרת אשלייה אופטית שהסלון שלכם יותר גדול – מכיוון שכאשר מסתכלים מתוך הבית החוצה לכיוון המרפסת – העין נמשכת לאדניות על מעקה המרפסת.
שיהיה בהצלחה!


 

ההתייחסות שלי לגינת המרפסת של רונית זאבי

 

לא לכל מרפסת באופן טבעי יש לי מה לומר בהיבט מקצועי. אבל בהחלט יש לי מה לומר בהקשר האישי. רונית אני מצדיע לך על הדרך, על התוצאות ועל הידע והעומק אליו הצלחת להגיע בהקשר המרפסתי 🙂

באמת כל הכבוד!

את הפורמט הזה של 'המרפסת שלי' בו כל אחת ואחד מוזמנים לספר את סיפור המרפסת שלהם, בניתי בעיקר כדי לשמוע את הסיפור.

בסופו של יום או בעצם בתחילתו, מאחורי כל מרפסת יושבת אישיות שיצרה אותה, אישיות שעשתה כברת דרך. סיפור המרפסות הוא סיפור על התמדה, נחישות, יצירתיות, מסוגלות ומחוייבות.

המרפסת של רונית זאבי היא בדיוק זה!

רונית יקרה,

לראות וללמוד

תודה על ההשקעה בתוכן ושרק תמשיכי להפתיע

אייל



אם בא לכם לשתף בסיפור המרפסת שלכם,

לקבל במה להשוויץ בה (כאן באתר ולשתף עם העולם)

כולל פידבק קצר ממני,

כנסו לקישור הבא, השאירו פרטים ואשמח לעדכן אתכם כאשר המאמר והפידבק יהיו מוכנים.

רק בקשה אחת לי אליכם.

אני בוחר להעלות לכאן סיפורי מרפסות מושקעים. תפרטו, תשקיעו, תזכור שככל שיש יותר פרטים כך קל עבורי יותר להתייחס.

תפקיד המאמרים הללו הוא לעורר השראה באחרים שיסתכלו ויאמרו לעצמם "וואו גם אני רוצה כזה". כדי שזה יקרה, ספרו להם ולעולם איך עשיתם זאת.

הנה שוב הקישור לסיפור המרפסת שלכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *