שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

כמה עולה מרפסת

כמה עולה ליצור גינה במרפסת?

כמה עולה ליצור גינה במרפסת?

כמה עולה ליצור גינה במרפסת?

 

במאמר הבא ניסיתי לארוז את כל הידע שצברתי ב 30 שנות מרפסת כדי לנסות לתת מענה לשאלת השאלות, כמה יעלה לכם ליצור גינה במרפסת?

אנסה להיות כמה שיותר ברור וכמה שפחות מעייף 🙂 כדי להביא אתכם הקוראים הנמצאים לפני פרויקט גינון במרפסת חדשה או חידוש הישנה.

 

כמה עולה ליצור גינה במרפסת?

אתם תחליטו

גינון במרפסת בגדול מחולק ל 5 חלקים. תכנון, אדניות, השקיה, צמחים, עבודה. זה בגדול. אני אתעכב על כל חלק בנפרד כדי לסייע בהבנה ובעיקר בחשיבה קדימה. אני אציג בכל אחד מ 5 החלקים טווח מחירים כדי שתוכלו לכוון ולהבין מעט מה נכון עבורכם כאשר את החלק הכי חשוב, הוא התכנון, אשאיר בכוונה לסוף במקרה זה.

 

עלויות אדניות

השוק בישראל מוצף ורווי באינספור סוגי אדניות. בשפה המקצועית, אנחנו קוראים להם בשם מיכלי שתילה. מנעד החומרים מהם עשויות האדניות הוא רחב, אדניות מעץ, פלסטיק ברמות שונות מזולות שלא ישרדו יותר מ 3 עונות עד אלו העשויות מפוליאסטר שיחזיקו עשרות שנים. ישנן אדניות מעץ כמובן, מתכת, גלזורה, בטון, דמוי בטון, ממש אינסוף.

כמה יעלה ליצור גינה במרפסת?

יש את אלו להם שפה מתקפלת פנימה, אלו אשר להם דופן חלקה מבפנים ואלו להם דופן מחוספסת, יש את אלו להן מבנה קוני פנימי ואלו להן בסיס מעוגל ולא יציב ובקיצור הבנתם.

עלויות – אותה אדנית באותן המידות ובאותו הנפח אחד לאחד עשויות לעלות בין 350 שקלים ל 2,600 שקלים ויש אף למעלה מזה אבל בואו נעצור כאן.

 

 

עלויות מערכות השקיה

כל מערכות ההשקיה עושות את אותן הפעולות. כולן פותחות מים ומעבירות את המים לאדניות ולצמחים אבל… יש את אלו המכינות קפה ואלו שפועלות רק אם בועטים בהן 🙂 חזק.

המסר הוא שכל מערכות ההשקיה אכן יעשו את אותה הפעולה. השאלה היא לא כמה תעלה מערכת ההשקיה, אלה איזו מערכת מתאימה לגינה שלכם? טווח המחירים בין מערכות ההשקיה השונות ינוע בין 150 שקלים לערכות עלי אקספרס סטייל עד 3,000 שקלים ומעלה למערכות השקיה עם משאבות דישון סגורות בארון הגנה.

 

עלויות צמחים

בואו נאמר שהחלק הזה הוא החלק הכי מורכב בלנסות להגדיר טווחי מחירים. ניתן לומר שבגדול, אבל ממש בגדול מחירי שיחים יכול לנוע בין עשרות שקלים למאות בקלות ועלויות עצים ינועו בין מאות שקלים לאלפים.

לא הכנסתי לכאן עלויות צמחים קטנים יותר משיחים. צמחים כמו צמחי תבלין או גרניומים וכד'.. ינועו בין בערך 8 שקלים עד 12 שקלים לצמח.

 

 

עלויות עבודה

בסופו של דבר מישהו צריך לחבר את כל הדברים יחדיו. מישהו צריך לדעת להוביל, לתאם, להעמיס, להרכיב, לשתול, להתקין וכד'… מחירי גננים עשויים לנוע בין 2,400 שקלים עד 6,000 שקלים ליום עבודה תלוי גודל הצוות המגיע אליכם ותלוי ניסיונו של בעל המקצוע.

 

עלויות נוספות

לפני שאתם ניגשים למלאכת ליקוט המידע קחו בחשבון גישה אליכם למרפסת. גישה הכוונה היא לכך שמהותי לבדוק האם תוכלו להעלות הכל במעלית הבניין? או האם תידרשו למנוף?

שעות עבודת מנוף יכולות לנוע בין 400 שקלים נאמר עד קומה מסוימת ומעלה המחיר עולה. כמובן תלוי גודל המנוף ומה יש להרים וכד'..

עד כאן נגענו רק בהיבט צמחיה וגינון.

 

עלויות של דברים כמו פרגולה, מטבח חוץ, ריהוט גן, דשא סינטטי ועוד ועוד… האם הם חלק מהתחשיב שלכם למרפסת?

 

כמה עולה ליצור גינה במרפסת?

סיכום

אהיה כאן מעט ישיר. אני מרגיש נוח עם האמירה הבאה אחרי 30 שנות מגע ישיר עם בעליה של מרפסת ישראלית. תכנון! בלי תכנון מקדים גם עבור מרפסת בשטח של 12 מר', לא ניתן לדעת את הדברים הבאים ובסדר הבא:

  1. האם מה שבחרתם מכל מה שציינתי אכן מתאים ונכון לכם?
  2. כמה זה יעלה? או כמה אתם עומדים באמת לשלם?

לאלו מכם העומדים לפני יצירת גינה במרפסת או לפני חידוש שלה,  אני מציע שירות של שיחת ייעוץ, גיבוש תכנית רעיונית והערכת עלויות רגע לפני שאתם צוללים פנימה ללא ידע מקדים.

ניתן ליצור עמי קשר באמצעות הקישור הבא המציג במפורט את השירות אותו אני מציע.

נשתמע

אייל

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *