שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

כמה עולה מרפסת?

כמה עולה מרפסת?

כמה עולה מרפסת?

 

כמה עולה מרפסת? או כמה יעלה לנו פרויקט יצירת הגינה במרפסת. ישנן מס' דרכים לדעת זאת אותן מיד אציג כאן, אבל לפני הכל אקדים ואומר כי מדובר ב"חינוך" השוק.

כתבתי בנושא עשרות מאמרים ובטורים שונים ואף נגעתי בכך בפודקאסט בו התראיינתי בנושא נקודת ההתייחסות של מרבית הציבור לעניין הגינון במרפסת, או במילים פשוטות הציבור הישראלי ומערכת יחסיו עם תחום הגינון בדגש על מרפסות.

כמה עולה מרפסת?

מרבית הציבור אשר לו מרפסת נשען על גישה המבוססת חיפוש אחר המענה הזול ביותר למרחב הנקרא מרפסת. גישה זו מוטעית מיסודה מסיבה אחת פשוטה והיא חוסר הבנה בתחום הצומח ולכך אצרף הסבר.

 

כמה עולה מרפסת? אין זו השאלה הנכונה

ה'מניע' המרכזי ברצון ליצירת מרחב ירוק במרפסת אינו נובע מיצירת מרחב נעים לעין ולאווירה ואהבת הצומח. ה'מניע' המרכזי הוא הרצון שלנו לחוות הצלחה. אנחנו רוצים מאוד להצליח עם מה שייגדל אצלנו, עם מה שיביא לתוצאה לה אנו מקווים.

לחוות הצלחה אומר בשפת החובבים, "מה שאשתול יצליח וייראה טוב ומרשים לאורך זמן". זה הבסיס ואם עוצרים לרגע את ה'מירוץ' אחר עץ פרי או אדנית או מערכת השקיה בזול כגישה ובוחרים להסתכל על התמונה הרחבה שהיא, מה אנחנו רוצים להשיג?! או אז הפוטנציאל להשיג את התוצאה הרצויה קרוב מתמיד.

אני בכוונה בוחר לא לעסוק בזול שבסוף עולה ביוקר, אין זו הנקודה מבחינתי לעניין מאמר זה. שאלת ה 'כמה עולה מרפסת'? נכון שתוחלף ע"י השאלה מה אני רוצה להשיג וכמה אני מוכנ/ה להשקיע כדי להשיג את התוצאה?

בגינון או בעולם הצמחיה בכלל נדרשת השקעה בכדי לקבל תוצאה רצויה ולאורך זמן.

 

איך נדע כמה להשקיע?

בצורה הפשוטה ביותר, לא תדעו מהו גודל ההשקעה הנדרשת עד שלא תייצרו תכנית. בדיוק כמו עם תכנון עיצוב הדירה שביצעתם או כל תכנית אחרת, בכדי להבין מהו התקציב הנדרש לכם כדי להגיע לחלום הבית המעוצב, כך בדיוק גם במרפסת.

רובנו מזמנים גננים אלינו למרפסת ומבקשים מהם הצעת מחיר. במעמד זה כאשר לכם אין תכנית ביד, כל גנן מציע הצעה אחרת כי לכל גנן תכנית וראיה אחרת. בהיעדר תכנית ברור שיוגשו לכם הצעות מחיר בעלויות שונות.

אגב, גם במקרה בו כל הגננים הגיעו עם אותה התכנית או רעיון פחות או יותר, עדיין תחוו בילבול עקב פערי המחירים הנובעים מכך שפערי המחירים בין סוגי אדניות, מערכות השקיה וצמחחיה הם עצומים.

כך גם במקרה זה נותרתם עם טווח מחירים רחב ובלבול שאינו רק פער בעליות אלה פער ב מה תקבלו. ה מה תקבלו ישפיע באופן ישיר על התוצאה הרצויה אליה אתם חותרים.

לאלו מכם המעוניינים בשירות תכנון ובנית תקציב למרפסת, אני מציע את השירות הבא

שלכם ובהצלחה

אייל

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *