חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

לגדל עץ רימון במרפסת

לגדל עץ רימון במרפסת

איך לגדל עץ רימון במרפסת?

פשוט לגדל! נראה לי שלגדל עץ רימון במרפסת זה אחת המשימות הקלות, גם לאלו מכם המכנים עצמם 'מחסלי' צמחים סדרתיים. החבר הזה, (הרימון) קשוח שרדן וחזק במיוחד, חבל לפספס, קחו אותו למרפסת.

תגוונו קצת, אי אפשר לשתול רק לימון כל הזמן.

אבל יותר מהכל, החבר הזה זקוק לאפס תחזוקה, ממש. זה נכון שכאשר מגיע עונת הפרי לקראת הסתיו הוא נעקץ ע"י כל מיני מזיקים אבל בכמות הקטנה של פרי אליה תגיוע כי הוא גדל במיכל, אין לכם שום בעיה לעטוף את הפירות מפני פגיעה.

עץ רימון

יש דרישות מיוחדות?

איזה גודל מיכל? – עוד פעם התחלתם? 🙂  זו אף פעם לא שאלת גודל המיכל, על התאמת גודל צמח לגודל מיכל כתבתי כאן בהרחבה, תקראו. 

הכנות מיוחדות? –  למקם במקום מוגן יחסית מהרוח ולא בגלל חשש מנזק לעץ רימון, אלה בגלל העובדה שהצימוח שלו צפוף ובשילוב רוחות הוא עשוי לשוט במרפסת או ליפול על הצד.

תנאי אור? – שמש וכמה שיותר, מפנה דרומי או גדרום מערבי יעבוד נפלא. אגב עץ רימון יכול להסתדר גם בחצי צל אבל אז תתרחקו מהפרי, אם זה מה שמאתים לכם ורק רוצים להנות מהירוק שלו? סבבה.

השקיה? – קודם כל נתחיל מהעובדה שהעץ רימון יישמח למיכל שמנקז מים מהר וביעילות. לשם כך תדאגו לכך שמיכל השתילה עם חורי ניקוז במידה מספקת ושתערובת השתילה מתאימה. אה כן, השקיה. החבר חובב השקיה רק כשצריך, כמו כל הצמחים 🙂 אם תשקו יותר מדי והניקוז לא יהיה משהו, יש סיכוי שתביאו עליכם לא מעט מחלות פטריות ומזיקים. ניקוז טוב והשקיה רק בעת הצורך.

 

לשים לב

הרימון נשיר ובחורף עומד במערומיו, לטעמי אחד המראות היפים ולאחר מכן מגיע מראה יפהפה של פריצת העלים הראשונים עם האביב וההתחממות. מאחר ואתם ממילא לא יושבים כל החורף במרפסת, אל תוותרו עליו בגלל שמשיר עלים. זה מלכלך בקטנה לכמה ימים ונגמר.

פרי – מאחר ואנו מגדלים במיכלים, זה לא שתתמוטטו מעודפי פרי במרפת, אז אין מה לחשוש מלכלוך מוגזם של פרי שנשר על הרצפה כי לא הספקתם / התעלצתם לקטוף.

 

רימון לסיום

לשלב צמחים נוספים? – ניתן לשתול תחת הרימון במיכל שלו מעט צמחים משתרעים למשל, רב שנתיים כמובן כדי שלא תצטרכו להחליך כל הזמן. כאן תשימו לב לשתול צמחים משתרעים לתנאים של חצי צל. זאת משום שהרימון מצל בקיץ מאחר והוא מלא בעלים ובחורף כאשר הוא נשיר השמש חלשה ורחוקה מאיתנו, ככה שנוצר איזון.

דישון?אינו שונה מכל דישון אחר במיכלים.

איזה זן? – וונדרפול יהיה מעולה למרפסות.

מה עוד? – צומח לאט, אין חשש שישבור מחר את המכיל, שורשים נמוכים יחסית ולא אגרסיביים.

טיפ – גם הרימון הננסי ייעשה יופי של עבודה, אבל הוא ננסי, לא לשכוח.

בהצלחה ותעלו תמונות

אייל

2 מחשבות על “לגדל עץ רימון במרפסת”

  1. יניב

    האם יש סיבה שלא לגדל רימון מגרעיני רימון?

    1. הי יניב,
      אין סיבה למעט העובדה שבאופן כללי הסיכוי לקבל פרי מעצי פרי באשר הם, יורד דרמטית כאשר הטיפוח הוא משלב זרע/גרעין
      עצי פרי גדלים על הרכבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *