חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

למה חשוב לנקות מזמרה ואיך עושים זאת?

למה חשוב לנקות מזמרה ואיך עושים זאת?

למה חשוב לנקות מזמרה אחרי גיזום?

אחד הדברים שאולי פחות מוכרים לחובבי גינון, הוא העובדה שמזמרות הן כלי "נהדר" להעברת מחלות או מזיקים בין צמחים. כלומר מעבר לעניין שימור אורך חיי המזמרה יש את עניין העברת המחלות והמזיקים הפוטנציאלית.

הדרך לצמצם או כמעט להימנע בכלל מהעברת מזיקים מצמח לצמח היא ע"י חיטוי הלהבים והמכלולים הנעים של המזמרה.

עכשיו תשאלו – "מה? יש לי המון צמחים מסוגים שונים, האם אני אמור/ה לחטא מזמרה לאחר גיזום של כל צמח וצמח"?

לכאורה כן, זה הרבה פעמים תלוי במבנה האישיות שלנו. אם אני מביא בחשבון שאנחנו לא מסתובבים כל היום עם מזמרה בכיס האחורי וגוזמים עשרות סוגי צמחים שונים כמו גנן בעל מקצוע, אז לחטא את להבים של מזמרה בין חיתוך לקיטום צמחים שונים במרפסת זו באמת לא "משימה מורכבת".

 

איך לחטא מזמרה?

אני יכול לומר שמה שעבוד עבורי כבר שנים הוא חתיכת בד טבולה/ספוגה באלכוהול עמה אני פשוט מנגב את להבי המזמרה לאחר גיזום של כל צמח בנפרד. האלכוהול מחטא נהדר, מתאדה תוך שניות וחוזרים מיד לגזום 🙂

זו באמת פעולה פשוטה וקלה, אין כאן איזשהו "עול" מבחינתי ואני מניח שגם מבחינתכם. אגב בתום פעולת הגיזום בכלל, נכון יהיה לטבול את כל המזמרה באלכוהול כולל המכלולים הנעים שלה.

הסיבה היא שפעולת חיתוך הצמחים מוציאה מהענפים / עלים / גבעולים את הנוזלים ואלו מגיעים למכלול הנע של המזמרה, שם באזור המכלולים הנעים שלה ניגוב עם מטלית לא יחטא את החלקים הפנימיים ולכן טבילה לכמה דקות באלכוהול משלימה את תהליך החיטוי.

השלב הבא אחריי יבוש יהיה מעט לשמן את מכלול המזמרה בעיקר כדי לשמר את יעילות פעולת החיתוך ואורך חיי המזמרה.

 

לגבי סוג השמן

אתם תצחקו אולי, אבל אני עושה שימוש בשמן נוזלי לשימון שרשראות אופניים.. דאבל אימפקט ממש, זה מתחזק לי את שרשרת האופניים וגם את אוסף המזמרות שלי. בעבר הייתי פשוט מרסס טיפה שמן WD40 מנגב עודפי שימון וזהו!

תכל'ס? אפשר להחזיק מזמרות הכי פשוטות לשנים מאד ארוכות. מזמרה היא כלי שאם היא איכותית, ומתוחזקת טוב, היא תשמש אתכם המון שנים.

בקישור הבא תוכלו למצוא מה הם השיקולים ואיך לבחור מזמרה שמתאימה לצרכים ולתקציב שלכם.

טיפים לגיזום צמחים במרפסת ובכלל

נשתמע

אייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *