שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

צמחי מרפסת ישירות למייל – הפעם – רשימת צמחים להזמנה לפסח

צמחי מרפסת ישירות למייל – הפעם – רשימת צמחים להזמנה לפסח

צמחי מרפסת לשתילה ערב פסח

רשימה מס' 3! חברים יקרים. הפעם בחרתי לערוך ולשלוח לכם רשימת צמחי מרפסת לשתילה ערב פסח. אנחנו בימים מאתגרים, 'ימי הקורונה' מאלצים אותנו לחשוב מחוץ ל'אדנית' 🙂 הרגילה.

הפעם אני הולך על תמהיל צמחים שיהווה סוג של 'מארז' או 'מקבץ' צמחים אותו אני בעצם מכין ומציע לכל אחד ואחת מכם להזמין מהמשתלות.

*קישור לרשימת משתלות שעושות משלוחים בכל הארץ ממתין לכם בתחתית המאמר.

 

מה הרעיון בעצם?

הרעיון שעמד לנגד עיניי פשוט. יש דבר כזה לפחות לגישתי, שנקרא 'מרפסת ישראלית' והוא מורכב מתמהיל משפחות וסוגי צמחים המשקפים את התרבות הישראלית ואת התנאים כמובן 🙂

לתוך התמהיל הזה יצקתי מגוון צבעים ופריחות כדי שלא יהיה לכם משעמם בעין חלילה וכמובן עם הקו המנחה של – צמחים חזקים ועמידים + כמה צמחים חדשים.

שימו לב לרשימה הבאה ובעיקר לחלוקה לסוגי הצמחים:

 

רשימת צמחי מרפסת לשתילה ערב פסח

צמחי תבלין! אתחיל מאלו שבעיניי הם צמחי Must בכל מרפסת, כאשר הדגש הוא על צמחי תבלין שכל אחד מהם יכול לשמש כצמח מרכזי או להישתל במיכל שתילה משלו במרפסת.

אתם יכולים כמובן לעשות שימוש בכולם או בחלק, הכל פתוח. אבל ללא ספק יש כאן 4 צמחי תבלין שימושיים ולא רק בהיבט ה'תבליני' אלה בהחלט גם עיצובי.

הפתעה – אולי חלקכם לא מכיר – שימו לב לצמח התבלין ה – 4 ברשימה.

[table id=4 /]

פורחים רב -שנתיים

הרשימה הבאה מכילה פורחים רב -שנתיים. אגב למתחילים ביניכם אני מחדד! פורח רב שנתי אינו אומר פורח לאורך כל השנה.. אין באמת דבר כזה.

רב שנתי – הכוונה היא לצמח שאינו עונתי, חי לאורך שנים ופורח במחזורים שונים בהתאם לעונה. בכל מקרה הרשימה הבאה שומרת את אותו הקו כמו הרשימה הקודמת.

צמחים שכל אחד מהם עשוי לעמוד בפני עצמו בתוך מיכל שתילה, אחד ממנו או כמה ממנו באותה אדנית. עמיד ובעיקר משמח את העין והלב.

[table id=7 /]

 

מטפסים

לדעתי חלק בלתי נפרד מרשימת צמחי מרפסת לשתילה ערב פסח, הם המטפסים. בחרתי כמה שבעיניי משקפים ישראליות ושיעודדו אתכם לעשות שימוש בדברים מעט חדשים.

[table id=8 /]

 

עצי פרי

הוספתי עצי פרי כדי לסגור את כל הפינות. גם כאן, חזקים, ישראלים, עמידים ובעיקר מוציאים מהשבלונה של עץ לימון, או קומקווט. או במלים אחרות, בואו נתקדם…

[table id=9 /]

 

לסיום


בשנתיים האחרונות, עוד הרבה לפני 'קורונה'. אני מדריך ומנחה אנשים און ליין איך להקים גינת מרפסת בכוחות עצמם.

אני הידע והמידע הנדרש, אתם הצד המבצע. אם אתם מעוניינים לעשות הכל בעצמכם (אני לחלוטין בעד ולכן הקמתי האתר הזה) אבל זקוקים ליד מכוונת ודיוק.

כנסו לקישור הבא ותראו כמה זה עולה ובעיקר, איך זה עובד.


חג שמח לכולנו

שלכם

אייל

כמעט שכחתי – מצרף רשימת משתלות שעושות משלוחים

 

אם אתם בעניין של לקבל רשימת צמחים אחת לחודש – מלאו המייל שלכם כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *