שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

תמהיל צמחים למרפסת

תמהיל צמחים למרפסת

המלצת השף

הכוונה היא לתמהיל סוגי צמחיה בהם אני מציע לעשות שימוש באדניות שונות במרפסת. בין שאתם בעליה של מרפסת דרום תל אביבית מפויחת או בבלקון מול הים התיכון בעיר ימים נתניה כאשר אתם קמים בבוקר ופותחים את דלת המרפסת (ברור, רק אחרי כוס קפה) התחושה אמורה להיות כאילו יצאתם לאחוזה האנגלית הפרטית שלכם, מרחבים אין קץ של צבעים, גוונים, דהירת סוסים ברקע, פריחות וירוק גם אם יש לכם רק 4 אדניות. אגב את המרשם לכדורים המאפשרים צפייה בדהירת הסוסים במרפסת ניתן להשיג ב…

תמהיל אדניות מומלץ מרפסת אמור ליצור מיקרוקוסמוס גנני שלטעמי אמורה להכיל מעט מכל דבר, פינת תבלינים לשימוש יום יומי, צמחיה רב-שנתית מרכזית ומשתרעת כעגון הקבוע של המרפסת. מטפס, שיח או עץ הנותנים פרי כמענה ל'ציפור נפש החקלאי' שטמונה בכל אחד מאיתנו, פרחי עונה למען הצבע הגיוון וחדוות השתילה בעונות המעבר וירק שלא בהכרח צריך לבוא לידי ביטוי ע"י גידול עגבנייה או חצילים, מבחינתי גם עלים ירוקים למאכל הם ירקות וכמובן שיחים רב -שנתיים חלקם פורחים וחלקם לא.

הפרדת כוחות

בצעירותינו, אחי ואני היינו רבים המון, מה זה רבים? מילה לא אמרנו רק מכות שהחלו בצחוק ונגמרו בבכי 🙂 2 בנים מלאי מרץ וכח עד אשר היו מגיעים כוחות האו"ם להפריד וכל אחד היה מפונה אחר כבוד לחדרו, שם כל אחד יכול היה להתפתח בזכות עצמו ולהתכונן בשקט לסבב הבא, מה שנקרא 'להכות שורשים'. מובן שהתבגרנו והיום אנו עסוקים רק בחיבוקים והורדות ידיים כי בכל זאת, אתם יודעים נותרו משקעים… אבל לעניינינו באדניות זה אותו הסיפור.

בחלל קטן אחד מספר צמחים יחד משגשגים עד שלמישהו משתחרר הקפיץ ואז וואי וואי… בטח ובטח כאשר באותה אדנית שוכנים מס' נתינים זרים מצמח אם שונה. אם החלטתם לשתול פינת תבלינים, דאגו לכך שאלו יהיו באדנית או שתיים משלהם, אל תערבבו אותם. בכל מקרה תמיד יהיו תבלינים דומיננטיים יותר מאחרים אבל לפחות כולם מאות שכונה ואזור התבלינים במרפסת מוגדר וברור.

ערבוב צמחיה רב -שנתית ושנתית זו חוויה בפני עצמה כי תמיד רגע לפני הפיצוץ בדיוק כאשר הצמחים הרב שנתיים ( כבר לא יכולים לשאת יותר את העונתיים, באה העונה ומאלצת אותם להתחלף עם נבחרת חדשה. עכשיו נראה את הרב שנתיים מדברים אה?

נכון לעכשיו הוינקה המשתרעת הלבנה תעלה על יתר הרב -שנתיים שבאדנית אבל בתום הסתיו היא תיאלץ לפרוש וכל היתר ינשמו לרווחה וזה ממש בסדר. עמה תלך גם האנג'לוניה הסגולה וכך לכולם יהיה אוויר לנשימה עד שאשתול במקומם סלסלי כסף או לובליות לעונת החורף.

ומה עם המטפסים העצים והשיחים

שאלה מצוינת, שיחים מטפסים ועצים הם הצמחים המרכזיים, העוגנים סביבם תוכלו לשתול כל מה שבא לכם בעקרון. מאחר ואלו דומיננטיים יותר אין חשש שיפגעו מהקטנים שם למטה תחתם. זה רק כמעט מדויק כמובן כי יש יוצאים מהכלל. בגדול תוכלו לראות שבתמונה הבאה ניתן בקלות לשתול למשל צמחיה פורחת שתכסה את שולי הכדים, אם מדובר בפרחי עונה אין כל סיבה שייפגעו בצמחיה המרכזית. יהיה "ריב" קטנטן על חלוקת משאבים בהמשך אבל לא מאבק לחיים ולמוות.

תמהיל צמחים מומלץ

למרפסת צפונית

אלו מאיתנו אשר להם יש מרפסת בעלת מפנה צפוני המבחר באופן טבעי מצטמצם בצד הפראי צבעוני אך בהחלט עולה המבחר בצד של צמחיה לצל. בהיעדר מינימום שעות שמש ישירה היכולת להפיק פריחות, פירות ושאר ירקות יורדת.

לסיכום: כמו שאני תמיד אומר, תשלבו, תשחקו עם הכל ובעיקר תלמדו לאט לאט עם הזמן איזה תמהיל עובד לכם מצוין ואיזה ממש לא.

בואו נעבור לדף נוסף של המלצת השף. 

שלכם

אייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *