שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

צִינּוֹר הַשְׁקָיָה לִטְוָח רָחוֹק

צִינּוֹר הַשְׁקָיָה לִטְוָח רָחוֹק

איזה צינור השקיה יתאים לי?

ניתוח מדויק ומעמיק על צינור השקיה לגינה ועל גלגלת שתתמוך בו. רובנו לא יודעים שזה ממש בסדר לחבר בין צרכים לבין תנאי מרפסת.

לדוגמה – מרפסת קטנה, נאמר 14 מר' עם 3 מיכלי שתילה גדולים בתנאי חצי צל, אותה יש להשקות פעמיים בשבוע בקיץ, לעומת אותה מרפסת הנהנית מתנאי שמש מלאה אך היא מורכבת מ 14 אדניות קטנות תלויות על מעקה המרפסת.

אם אתם מתחילים להבין, אז מדובר כאן בשתי מערכות המכילות צינור השקיה שונות בתכלית.

 

נתחיל מ

צינור השקיה

בגדול ישנם בשוק שני "צבעים" מוכרים של צינורות השקיה. יש את הצינור הירוק ויש את הצינור הצהוב, זה בגדול. בואו נאמר זאת כך,

אם אתם בעליה של מרפסת חשופה לשמש שעות ארוכות ומבנה האישיות שלכם דומה לשלי, דהיינו בגמר שימוש פשוט משאירים על הרצפה והולכים תוך תקווה שאיזה 'גמד גינה' יאסוף את הצינור או שהצינור יעשה זאת בעצמו,

לכו על צינור צהוב > הנה כזה >

חלילה, זה לא שהצינורות הירוקים אינם טובים, כיום כולם טובים אבל אם אתם חושבים טיפה קדימה וקצת לחסוך כסף בטווח רחוק ואתם כמוני מזניחים מהסוג שהפך זאת לאמנות, הצהוב הוא בשבילכם.


חשוב! לעניין צבעי צינור גינה אני מבקש לנטרל לחלוטין מוצרים כמו קפיצינור, או כל מיני צינורות מתרחבים ומתכווצים עם לחץ המים וכמובן מנגנוני גלגלות ש 'עוטפות' את הצינור מכל כיוון. במאמר הזה הפוקוס הוא על הצינורות המוכרים והנפוצים ביותר.


 

צינור השקיה

שלב הגלגלות

ישנן כמה סוגי גלגלות ולצורך העניין לא משנה אם הן עשויות מפלסטיק ממתכת. עולם הגלגלות בגדול מחולק כך:

  1. כבדות משקל ותופסות מקום – ככל ששטח המרפסת גדול יותר והצינור ארוך יותר בהתאמה
  2. אלו שתצטרכו להרכיב לבד בבית כולל כל חיבורי ומחברי ההשקיה
  3. אלו שניתן לתלות על קיר / עמוד וכיו"ב
  4. אלו שאוספות לבד צינור השקיה (החלום שלי התגשם)
  5. אלו הנישאות בקלות – כלומר יד אחת אוחזת בגלגלת ויד שנייה משקה/שוטפת

אלו 5 הסוגים הנפוצים ביותר ומכאן תצטרכו לעשות חושבים וניתוח איזו מרפסת יש לכם, התנאים בה, כמות וגודל האדניות או במילים אחרות ופשוטות,

צינור השקיה

כמה ואילו פעולות תצטרכו לעשות עם כל יציאה להשקיה? כי אחרי איכות החומר מגיעה נוחות המשתמש. כל הצינורות וכל האקדחים יידעו להשקות את הצמחים שלכם כולל שטיפת רצפות מעקות וכו'..

 

נוחות המשתמש

נתחיל ממרפסות גדולות או כאלו שהמרחקים בין מיכל שתילה אחד לשני הוא גדול. בואו ניקח לדוגמה את המרפסת הבאה שהקימה במו ידיה ורדה תירוש (חברת קבוצת מרפסות מעוררות השראה שלנו)

מדובר במרפסת גדולה ורחבה ובמרחקים גדולים בין מקבצי המיכלים. יש כאן שתי אפשרויות כשמדובר בצינור השקיה,

  • גלגלת גדולה וכבדה "יושבת" על הרצפה ממנה מושכים צינור ארוך ואוספים באופן ידני.
  • גלגלת תליה שאוספת את צינור ההשקיה באופן אוטומטי. אגיע אליה בהמשך…

 

קיימת אפשרות נוספת במידה ויש למרפסת הזו 2 נק' מים (נס מרפסתי ישראלי בפני עצמו). לחבר למשל קפיצינור לכל אחת מנק' המים ולוודא רק שהקפיצינור משתי הנק' מכסה את כלל המיכלים.

גם לקפיצינור אגיע מיד למי שלא מכיר.

 

אז מה יתאים למרפסת שלי?

בחרתי ללכת מהקל אל הכבד הפעם דווקא מהיבט תקציבי. הסיבה היא שיש גלגלות וצינורות השקיה שייענו על כל הצרכים כולם אך הם עולים בהתאם.

זה הולך ככה,

קפיצינור

מעולה למרפסות קטנות עד בינוניות. שליפה מהירה לשימוש, צינור דק וקל משקל כולל איסוף והחזרה מהירה בתום השקיה, מוצר פשוט מבריק.

 

 

גלגלת צינור איסוף ידני

מעולה למרפסת קטנות – בינוניות – טוב יותר מהקפיצינור בהיבט של אי פיזור צינור ההשקיה בתום השקיה. תופס בערך 0 מקום במרפסת. מכיל צינור דק וחזק, מוצר פשוט מעולה.

 

גלגלת צינור איסוף עצמי

זו תיתן מענה לכלל הצרכים ולכן היא פותחה כך. תתאים למרפסות קטנות עד גדולות לפי אורך צינור. מייתרת איסוף של צינור המים. תופסת מקום יחסית קטן כמובן תלוי אורכו של צינור ההשקיה, הוא ישפיע על נפח הגלגלת. בתום שימוש לא תישארו עם צינור חשוף לעין ולשמש.

אם לזקק ולדייק עד כמה שניתן את נושא צינור השקיה לעולם המרפסות, לטעמי המוצרים הבאים הם  המתאימים ביותר:


צירפתי קישור לכל אחד מהם – תוכלו לרכוש ולהזמין אותם או אחרים כמובן מחנות צור מרקט ובהנחה של 10% לקוראי האתר וחברי קבוצת מרפסות מעוררות השראה.

לחיצה על הקישור – תקישו קוד קופון 'אדנית' וההנחה מיד תופיע.

קישור להזמנת קפיצינור

קישור להזמנת גלגלת ידנית

קישור להזמנת גלגלת אוטומטית

קישור לכלל קטגורית צינורות וגלגלות 


 

מילה לסיום על אקדחי מים

אני חשוב שתמיד נכון יהיה לעשות שימוש באקדח מים משולב. כזה שבראשו ישנה מעין "חוגה" או בורר מצבים. הצרכים שלנו בנושא מים במרפסות משתנים,

משטיפת רצפה בלחץ עד השקיה עציצים קטנים בלחץ נמוך ובתצורת טוש כמו במקלחת. אם הערכה שהזמנת או שאתם עומדים להזמין מגיעה ללא אקדח משולב, מציע בחום להזמין אחד בנפרד, זה עושה הבדל.

שאלות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *