שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

למה אני חושב שפיקוס במרפסת זה ממש בסדר?

למה אני חושב שפיקוס במרפסת זה ממש בסדר?

פיקוס בכד זה טוב או לא?

אני רוצה שתנסו לגדל פיקוס בכד, אמה מה? רק תגידו את השם 'פיקוס' ותראו איך כולם מתנפלים עליכם עם שמות של סרטי אימה: "טרילוגית בזעם שורשים", "מפרק הביובים 2", "אימת מפיל הקירות" ומה לא?!

נאמר שהכל נכון, אם ככה אז למה לא לגדל אותו בכד? החמד הזה הוא אחד החזקים והמתגמלים במרפסות. ירוק עד, גובה, נפח, מסתיר שכנים עליו חלמתם זמן רב, תכל'ס כל החבילה בצמח אחד.

 

אבל הוא ישבור לי את הכד!

הנה עוד משפט, "פיקוס בכד ישבור לי אותו". ברור, אם לא תוציאו אותו בזמן ותחדשו תכולה, גם עץ הלימון ישבור לכם את האדנית. זה שאתם מזניחים את תכולת האדניות זה עניין שלכם ובהזדמנות אקדיש לכם פרק מיוחד.

פיקוס תאילנדי, פיקוס תאילנדי מגוון, פיקוס בנימיני, אלו עצים נפלאים למיכלים תוך הבית ולחוץ.  לפנים הבית גם הפיקוס הכינורי או פיקוס הגומי מושלמים.

אין כל סיבה לחשוש מנזק, בדיוק כמו כל עץ אחר. מחדשים תכולה אחת לשנה שנתיים או כשמגיעה העת לחדש תכולה, תלוי בגולד המיכל. גוזמים מעט מלמעלה לעידוד צימוח והרווחתם יופי של צמח.

טיפ – בעת גיזום פיקוס גומי שימו לב לחלב הנוזל ממנו הוא דביק למגע ורעיל לבליעה. לא לשתות חלב פיקוס גומי ולא לנגב עמו דמעות, הלאה.

 

למה לגדל פיקוס בכד?

כד, אדנית, עציץ או You name it מרסנים צימוח. העץ כפי שאתם רואים אותו ברחוב הרי ממילא לעולם לא יגיע לאותם מימדים בכד… אם כך, חגיגה. זה אומר שהכי טוב יהיה לגדל פיקוס בכד.

תהנו מכל היתרונות שלו כצמח חזק,עמיד וכל מה שציינתי קודם לכן ורגע לפני שהוא מאיים לבקע את האדנית או את הכד, תשלפו אותו החוצה, תחתכו שורשים והופ חזרה למיכל השתילה. אפילו בלי להחליף למיכל גדול יותר.

בקישור הבא אני מראה צעד צעד איך לחדש פיקוס בכד מפלסטיק. זה אחד שממש הוזנח ולכן החלטתי ללכת עליו. אבל אם תזהו בזמן? ולא תגיעו לתמונות הבאות? שיחקתם אותה.

פיקוס בכד / אדנית/ עציץ – לכו על זה

אגב, בנושא הדיון האין סופי על, איזה גודל עציץ יתאים לאיזה גודל אדנית? הגעתי להכרעה. תקראו ואני מאמין שגם אתם תוכרעו : – ) 

בהצלחה

אייל

4 מחשבות על “למה אני חושב שפיקוס במרפסת זה ממש בסדר?”

  1. היי אייל, האם פיקוס בנימינה יכול לחיות (בכד, במרפסת) בשלום עם צמחים נוספים? לצורך העניין – אדנית גדולה של 100*50*50, עם לריופה, ביצן, סביון מאפיר ודיכונדרה)..

    1. הי פנינה,
      התשובה היא חד משמעית כן.
      אם לדייק אין השאלה קשורה לפיקוס בהכרח כי אם לעובדת נושא גידול הצמחים בתוך מיכל באופן כללי.
      תמיד יהיה צפוף בשלב כזה או אחר לכל צמח ובכל שילוב.
      זה תלוי גודל ונפח מיכל השתילה ואופיים של הצמחים שנבחרו.
      במילים אחרות – פשוט לעשות ולהתנסות
      האם צמח כזה או אחר ייפגעו מהשילוב? כן ותמיד ובכל שילוב. ההצלחה היא תוצאה של זיהוי מספיק מוקדם ולבצע חידוש תכולה / חיתוך שורשים וכד'.
      בהצלחה

  2. ישי

    שלום אייל
    אני מחפש עציץ לבית שיסתיר את המסדרון ברוחב של חצי מטר ובגובה של אדם ממוצע
    האם אפשר לדגל פיקוס כזה בתוך הבית בכד כמו שאתה מציע או שיש לך רעיון אחר?
    תודה
    ישי

    1. הי ישי,
      קשה מאוד להתייחס ללא תמונה לשאלה מהסוג הזה.
      אתה רושם שאתה מחפש עציץ, מבחינתי עציץ הוא הכלי בו שותלים, האם לכך הכוונה או לצמח במידות שציינת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *