שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

רשימת צמחים חזקים לאדניות בקומות גבוהות

רשימת צמחים חזקים לאדניות בקומות גבוהות

על גובה רוחות וצמחים חזקים

הרבה פעמים ניסיתי לדמות את מבנה הבניין למבנה הר. זו הדוגמה הטובה ביותר שאני יכול לחשוב עליה כשזה מגיע לגינת מרפסת בבניינים רבי קומות. ככל שנעלה בגובה ככה יצטמצם מבחר הצמחים ולכן הבחירה צריכה להיות קפדנית מעט יותר,

אני משתעשע במחשבה לתלות אדניות על המגדל היפה הזה 🙂

גובה

אתגר הצמחים הראשון – אל תבינו אותי לא נכון, ניתן לגדל צמחים כמעט בכל גובה אך אלו יתמודדו עם שני אתגרים והראשון שבהם הוא אתגר הרוח. הרוח באופן טבעי עושה שמות ככל שעולים בגובה בזאת אין כל חדש, אבל לרוח יש כאן השפעה משולשת על בחירת הצמחים.

השפעה ראשונה – נזק ושבר לצמחים ולאדנית ולכן ככל שנעלה בגובה נצטרך לבחור צמחים מעט יותר נמוכים, לעגן אותם חזק לקיר ולעגן גם את האדניות עצמן.

השפעה שניה – אידוי גבוה, הרוח מייבשת ומאדה מהר את תערובת השתילה/אדמת הגן ולכן נידרש כאן משטר השקיה מעט שונה בהשוואה לקומות הנמוכות.

אם המרפסת שלכם נמצאת על קצה ההר שבתמונה לא בטוח שצמחיה יהיה חלק מהתכנון

השפעה שלישית, קילוף – רוחות חזקות 'מקלפות' עלים מענפי העצים או השיחים בקלות ואם אלו כאמור לא מתאימים אז … המלך הוא עירום, מחזה לא נעים.

שלבו זאת עם סעיפי הגובה והרוח שציינתי קודם וקיבלתם מתכון 'אין ברירה' המאלץ בחירת צמחים חזקים, עמידים וקשוחים בכל פרמטר.

כמה יש כאלו? תתפלאו. אבל אם בכל זאת ממש בא לכם לשתול עץ לימון בקומה 18 באזור מפרץ חיפה כדאי שתקראו את המאמר הבא. יש מגדלים בני 18 קומות במפרץ? 🙂 לא יודע. בקיצור זו רק דוגמה וחשוב להבין את השפעותיה על בחירת הצמחים.

פחד גבהים – ישנם צמחים שממש סובלים מפחד גבהים לכן כמו בלונדון סגרו אותם בתוך אולמות ענק במגדלים גבוהים כמו בקישור שצירפתי, חוויה.

רשימת צמחים חזקים לאדניות בקומות גבוהות

רשימת הצמחים הזו בעצם זהה כמעט לרשימת הצמחים המיועדת לקו חוף כי בפועל התנאים כמעט זהים בהיבט עצמת הרוחות, הצריבה, הקילוף והאידוי. בכל מקרה אני מצרף את הרשימה שנית לעיונכם. כמו תמיד, בחרתי את אלו בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להצלחה ומינימום אכזבה.

טיפ אחרון לפני צלילה לרשימה – ככל שהצמחים יהיו מוגנים יותר, נאמר תחת המעקה למשל, ניתן יהיה תמיד לנסות ואולי אף להצליח עם מגוון רחב יותר של צמחים אך כדי לעשות זאת ארגנו לכם אדנית נסיונות.


 

תהנו 

2 מחשבות על “רשימת צמחים חזקים לאדניות בקומות גבוהות”

  1. אשמח לקבל רשימת צמחים חמתאימים למרפסת בקומה 12 באזור השרון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *