שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

מה הן הטעויות הנפוצות בתכנון גינת מרפסת?

מה הן הטעויות הנפוצות בתכנון גינת מרפסת?

תכנון גינה במרפסת

5 הטעויות הנפוצות

תכל'ס, הטעות הכי נפוצה בתכנון גינה במרפסת היא, שלא ממש תכנתם 🙂 ז'תומרת הייתם עסוקים רק בעיצוב הפנים, משכנתא וכו'.. ובצדק. אגב תמיד ניתן לתקן בהמשך והכל בסדר, רק ש… זה כנראה ייעלה קצת יותר. אז בואו נדבר על זה, (טוב רק אני כרגע) ויחד נעבור על ה Basic. ארמוז רק שהמאמר הזה מיועד בעיקר לאלו העומדים לפני כניסה לדירה חדשה, אך לא רק.

 

טעות ראשונה

מים – מראש אני אומר שטעות מס' אחת היא הטעות הגדולה ב ה' הידיעה, אי הסדרת נק' מים במרפסת עוד בשלב הבניה, למי שנמצא בתהליך כמובן. כלומר, גם אם לא בא לכם על צמחיה ואדניות בהמשך, בלי נק' מים במרפסת לא תוכלו לבצע פעולות הרבה יותר פשוטות מהשקית אדניות, תדאגו לזה.

בתי המגורים מלאים באלפי מרפסות ללא נק' מים בתום בניה. אל תהיו שם!

טעות שנייה

תקציב – אני רק מניח את זה כאן, הבניה בישראל כיום וסביר להניח בשנים הבאות מייצרת ותמשיך לייצר מרפסות קטנות, כאילו לצאת ידי חובה. הווה אומר שניתן להבין שלא יידרש תקציב עתק להקמת הגינה במרפסת. ממילא מדובר על כמות מיכלי שתילה קטנה יחסית. ואם תוותרו על מערכת השקיה כי אתם יודעים מראש שאתם אלו שתטפלו בגינה אז…

אל תוותרו על מדיח בשביל גינה במרפסת 🙂 זה לא כזה עניין יקר.

אני מעריך שכמה אלפי שקלים בהחלט עשויים להפיק גינה של ממש במרפסת. כמובן שתמיד אפשר יותר וזה כבר מעביר אותי לטעות הנפוצה הבאה. אבל לפני כן, זכרו להשאיר כמה שקלקלים לפיסת הנדל"ן הכי משמעותית בבית אחרי המטבח, לפחות אם שואלים אותי 🙂

 

טעות שלישית

אתם – כן כן אתם, כלומר מי אתם? חובבי צמחיה שכל חייהם מלטפים קקטוסים? או רק 'חולמי מראות ירוקים' שמעולם לא היו במשתלה? אם לא תגדירו במדויק מה אתם בשלב תכנון הגינה במרפסת, זה עלול להסתיים ב'מרפסת מחסן' עם שלל כלים מפלסטיק צבעוני ריקים מצמחים תלויים על המעקה, היפ היפ העיקר שצבעתם את השכונה בורוד ובירוק זוהר 🙂

אם הגדרתם עצמכם כ'חקלאים' בעלי נסיון ואתם לא בדיוק כאלה, היו כנים עם עצמכם והגדירו מחדש.

 

טעות רביעית

תכנון גינה במרפסת בכלל – אני יודע, זה נשמע מעט הזוי, מי מזמין אדריכל נוף לתכנון גינת מרפסת? האמת, הכסף שיושקע בשנתיים הקרובות בתיקוני טעויות ואז מעבר לסוג של ייאוש מ אי הצלחה בהגשמת מרפסת החלומות שלכם, לעניות דעתי בשקט מתקזז עם ההשקעה במתכנן/ת. ושוב.. תלוי מי אתם?!

גם אם מעולם לא טיפחתם צמחיה, תעזרו בבעל מקצוע גם אם זה רק לטובת ייעוץ ואת היתר תעשו לבד.

 

כלומר, מעצב/ת הפנים שלקחתם יחשבו איתכם על הכל, אבל מי יחשוב ויעשה תכנון גינה במרפסת שלכם? אתם? אל תתבלבלו, התשובה היא שאתם לחלוטין יכולים ובדיוק לכן הקמתי את האתר/בלוג הזה. אבל לא לכולם יש סבלנות לקרוא את המדריך שלי לבחירת אדניות, או המדריך לבחירת צמחים. אה כן, איך שכחתי, ויש את עניין המשקל המותר למקרה שתכננתם בכל זאת להקים טירת מיכלי בטון עם עצי פרי ישר מהפרדס.

טעות חמישית

משתלה – עברתם לגור בבית, חלפו מס' חודשים והגיע העת לקום באיזה שישי חמים ונעים, להניע את הרכב ולצאת למשתלה הקרובה לעשות שופינג. מקרה קלאסי שהופך מיד מ 'דרופ שיפינג' לדרופ שופינג', מסלול רכש במשתלה לא רק שאינו שונה בתכלית ממסע רכש בקניון, ההשלכות של פוטנציאל זריקת כסף גדולות הרבה יותר אם לא עשיתם תכנון גינת מרפסת מוקפד.

אז מה אם המוכרת המליצה – הגעתם למשתלה מוכנים?

 

סיכום תכנון גינה במרפסת,

אתם יכולים להבין שבשורה התחתונה הכל קשור למי אתם? מבנה האישיות, פרופיל הדיירים. 5 הטעויות הנפוצות בתכנון גינה במרפסת יופיעו עוד הרבה לפני ריצה למשתלה, בחירת צמחים או בחירת אדניות. לשלבים האלו תגיעו רק אחרי צמצום הטעויות.

אלופים, כל הכבוד, התקדמנו – בתמונה אלו רק  4 כדים ו 4 צמחים אבל חשבו עליהם ותכננו אותם מראש.

אם אתם מגדירים עצמכם כ "אנחנו עושים זאת בעצמנו" אז בואו נעבור לתכנון ממש?

אם אתם מגדירים עצמכם ככאלו שמעדיפים שייעשו עבורם אז בואו נעבור ל"חבר טלפוני"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *