שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

איזה צמח מתנה כדאי להביא לבעליה של גינת מרפסת?

איזה צמח מתנה כדאי להביא לבעליה של גינת מרפסת?

איזה 'צמח מתנה'

כדאי להביא לבעליה של גינת מרפסת?

כשמזמינים אותנו לארוחת חג, או כל אירוע בעצם ודי נגמר לנו מה להביא, צמח מתנה אין בו הרי דבר חדש, רובנו הרי לא באמת "מבינים" בזה ואז בוחרים לרוב איזה צמח מתנה שמיועד לתוך הבית, שתול בכלי יפה, ארוז יפה ובעצם מעבירים את האחריות לטיפול למארח 🙂

בחלק גדול מהפעמים הצמחים הללו דינם נחרץ ואז עלה בדעתי לחשוב ולהפיק רשימת צמחי מתנה שמיועדים בכלל לחוץ, כלומר צמחי חוץ שכל חובב גינון שיש לו מרפסת לפחות כך אני מאמין, ישמחו לקבל.

 

'צמח מתנה' שיאריך שנים

צמחי חוץ לרוב חזקים ועמידים יותר מצמחי פנים וככאלה הם מגדילים את הסיכוי שהמארח יחווה הצלחה והצמח אריכות ימים. ואולי מי יודע, יגרמו למארח להיחשף (במידה ועדיין אין לו צמחים במרפסת) לעולם הגינון במיכלים.

במידה ויש למארח גינת מרפסת, במקרה שכזה בוודאי שהאושר יגדל. אני לא מכיר חובב גינון שלא יישמח עם צמח מתנה בכל אירוע (צמח אחר בכל אירוע, כן? חשוב לשים לב לעניין הזה 🙂 )

חשוב לזכור – כשמישהו מקבל צמח מתנה שמאריך ימים, הצמח תמיד יזכיר לבעליו המארח מי הביא לו את הצמח ומקומכם בגן עדן כמביאי המתנה מובטח, חכו תראו אילו תגובות תקבלו במפגשים הבאים… כל הזמן יזכירו לכם ולסובבים את "תראו מה נהיה מהצמח ש 'רוני הביא/ה לנו'? (השם האמתי שמור במרפסת אחרת).

רוצה לומר, יזכרו אתכם לנצח. עם צמחי פנים לא יזכרו אתכם לאורך זמן, בדוק!

 

צמח מתנה

הרשימה

מורכב להרכיב רשימה שכזו כי היא מחייבת מכם כמוזמנים לאיסוף מידע מקדים. נסו לגשש לפני הגעה לאיזה כיוון פונה המרפסת של המארחים, אם תשאלו "כמה שעות שמש אצלכם"? ההפתעה תתגלה ולרוב לאנשים אין מושג.

מה עושים? לא יודע, תחשבו לבד, אני מתפנה להכין את הרשימה.


את רשימת הצמחים הרכבתי כאשר מנחים אותי 4 עוגנים:

  1. חזק ועמיד – כבר ציינתי.
  2. מאפשר לחוות הצלחה גם לאלו שאין להם אצבע ירוקה.
  3. יכול לעמוד בפני עצמו בכד מיכל שתילה.
  4. קלים לגידול וטיפוח. ותפסיקו לומר לי ש ורדים (ציינתי ברשימה) זה צמח מפונק.. הוא ממש לא!

נתחיל עם המאתגרים ביותר


מרפסות מוצלות / או צפוניות אליהן לא מגיעות קרני שמש ישירות 

הערה –  הפיקוס הכינורי יתאים גם לתנאי חצי צל. להבנת המושגים כנסו לקישור הבא.


מרפסות בתנאי חצי צל (שזה קצת יותר מרפסות מזרחיות או מערביות – לא מדויק 100% אבל נותן אינדיקציה)


מרפסות בתנאי שמש  מלאה 

זית – אמת זהו עץ של ממש, אבל זה נהדר ומשמח להביא אותו בגודל קטן ולתת למארח לטפח מכאן והלאה, הרי זה הרעיון.  בזית ובגפן יש משהו מאד ארצישראלי ובעל ערך.

זהו, זאת הרשימה. כך או אחרת תקפידו תמיד לקנות את הצמחים הללו בגודל מקסימלי הנקרא 10 ליטר. גודל צמחים במשתלות נקרא על שם גודל המיכל בו הם גדלים במשתלה, בבית הגידול.

את רשימת הצמחים שהצעתי כאן תמצאו במשתלות לרוב בגודל 4 ליטר או בגודל 10 ליטר. מי שבא לו להעמיק ולהבין יותר את נושא הגדלים, במאמר הבא אני מסביר בהרחבה.

לסיום – תבלינים, מטפסים, שיחים פורחים וכיו"ב הם לחלוטין עניין אישי לעניות דעתי, וקשה לקלוע בדיוק לטעם המארח. אני חושב או בעיקר מקווה שהשמות שהצגתי כאן ינעמו לרוב המארחים.

בהצלחה

אייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *