חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

איך לבחור משתלה

איך לבחור משתלה

איך לבחור משתלה

את הדף הזה החלטתי לכתוב רק בעקבות שאלה שחוזרת על עצמה כל העת בקבוצת גינון בפייסבוק והנה המסר שלי, הוא מתחיל מהכללים ועובר לדוגמה מוחשית בהמשך, בואו נתחיל.

1. סדר וניקיון

2. מקצועיות מוכרים

3. איכות צמחים (צמחים המגיעים מבתי הגידול המובילים והמותגים המוכרים – כן, יש בעולם הגינון מותגים מוכרים ותיקים ומובילים מזה שנים רבות)

ישנה הבנה שלקוחות כבר אינם מחפשים רק "לקנות" צמחיה הם מחפשים שירות, יחס מקצועי, בית ובעיקר ליהנות.

החלום שלי

אפתח ואומר כי אינני "נהנה" בצורה כזו או אחרת מאף לא אחת מהמשתלות שאזכיר בהמשך, בסוף אני מחויב לעצמי ולכם הקוראים. רואים את התמונה למעלה? אותה צילמתי בעיר קלן – גרמניה. זה החלום שלי לאו דווקא בהיבט של הניראות כמו בהיבט של חוויית הלקוח. ישנן משתלות בסגנון רשת שחורה קרועה עם שבילים מבצבצים ומעברים צרים בין שולחנות רטובים לאוהבי בוץ וזה ממש לא שונה ממני. אבל מודה, אני לפעמים מתבאס לעבור במשתלות מסויימות בין ערימות כדים הפוכים אחד על השני, מאובקים, חלקם סדוקים, מערכת השקיה תלויה מלמעלה שמרטיבה גם אותי ולא רק את הצמחים 🙂 יש כמובן מקום לסגנונות האלו והאלו.

מערכת עוטפת

יחד עם זאת אני בדעה שאם רוצים להנגיש לקהל גדול יותר את עולם הגינון והצומח – על המשתלות לעלות מדרגה ולהפוך ל Garden Centers . משתלות  כמו נווה ירק, ירוק ישראלי או יגור למשל לקחו את עניין חווית הלקוח 4 צעדים קדימה ועל כך שאפו. המשתלות שהשכילו לעבור למכירת חוויית שירות ולא "להישאר" רק במכירת צמחים, אלו שמאפשרות נגישות לאביזרי השקה, לשירותי תכנון נוף וכיו"ב הן לטעמי פורצות דרך ומהוות מגדלור כדי למשוך את היתר למעלה ואין שמח ממני לראות את התמורות שעובר הענף בעניין הזה. מרגש לראות לאן התחום הזה צועד ואפילו יש כבר בארץ ממי ללמוד.

התנצלותי מראש על שמות שלא דאגתי להזכיר אבל את המסר הבנתם. ברור שלא כל המשתלות נראות כמו Garden centers. בין המשתלות ישנם מותגים ששמם הולך לפניהם עשרות שנים במקצועיות ובשירות, את אלו בדיוק צריך לחפש. לדוגמה – באזור בו אני גר כאשר עליי לבחור לאיזו משתלה לגשת (ויש כאן המון באזור) משתלת מלצר תהיה הבחירה הטבעית שלי, היא לא נראית כמו מרכז גינון עדיין אבל יש על מי לסמוך בעיניים עצומות, אלופים. תעשו מחקר מקדים אילו משתלות מספקות מוצר + תוכן מהשורה הראשונה לפני שתניעו את הרכב בשישי בבוקר.

מחפשים זול? לא תמיד זה משתלם

גינון הוא תחביב לא זול, מציאת שתיל זול יותר במשתלת "הצמח הנובל" בצומת חילדון פינת קימחון עשוי להתברר כטעות יקרה. אתם כבר משקיעים זמן? כסף? דלק? אז למה בתחביב הכי הכי שלכם, בדבר שהניראות שלו כה בולטת בבית אתם מחפפים? את הפוטנציאל לנזק המחיר ה"זול" של צמח שגדל בתנאים לא ברורים על תשתית לא ידועה אתם עשויים לשלם פי עשרות מונים בהמשך. גינון הוא תחביב לא זול ולכן אם כבר הולכים להשקיע, אני תמיד אעדיף את המשתלות המובילות. לרגע אל תבינו אותי לא נכון – אינני קורא כאן 'לקנות רק ביוקר'. ממש לא! אבל כן לעשות סקר שוק בין המשתלות מובילות באיכות ובפרמטרים שציינתי למעלה.

האחריות היא גם עלינו הלקוחות

קהל של 'מתחילים' יקר ובכלל, האחריות להצלחת מראה הגן לחלוטין מונח בחלק לא מבוטל גם על כתפיכם. ראשית לפני שאתם יוצאים בכלל לתור משתלות, דעו מראש מה הם התנאים הסביבתיים אצלכם והגיעו עם כמה שיותר מידע למשתלות. המוכרים במשתלות חלקם מקצועיים וחלקם פחות וזה נושא אחר לחלוטין לדיון, אבל זה סופר חשוב קודם כל עבורכם להגיע עם כמה שיותר נתונים מהבית, אתם תיראו רציניים יותר וכך גם יתייחסו אליכם. לשם כך הכנתי רשימת חובה לפני הגעה למשתלה. זו טעות לגלגל את האחריות להצלחת הגינה רק על המוכרים במשתלה, זה אפילו לא פייר במידה מסוימת, אין להם מושג איך נראה הגג או החצר שלכם למרות כל המידע שתעבירו.

על איך לבחור צמחים תוכלו לקרוא בעמוד הבא 

טיפ אחרון – לכל אחד מאיתנו יש את "הפרסונה" שאליה הוא או היא מתחברים – חפשו אותם במשתלות – את האחד או האחת שלכם. קיים פער גדול מאד בין הצמחים הניצבים במשתלה לבין מה יקרה עמם אצלכם בבית ועל הפער הזה אותה "פרסונה" צריכה לסייע לכם לגשר. תעזרו לה/לו עם כמה שיותר מידע מהבית.

שלכם,

אייל

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *