fbpx

רוצה להיות גנן מרפסת? כך עושים זאת –

0

מה קורה שם בעולם האורבני?

ולמה חשוב להכיר אותו?

אם אתם גננים שמחפשים לשנות כיוון או להעשיר הפעילות הקיימת, סדרת המאמרים הבאה היא עבורכם. מטרתה ‘לפתוח חלון’ למרחבים נוספים הקשורים לפעילות העסקית של כולנו.

אישי,

כמי שמכר חברת גינון ופעילות גדולה לפני עשור והקים מאז מס’ חברות בארץ ובחו”ל (כולן בתחום הגינון) למדתי שלעתים קרובות לפחות כאן בארץ, אנו רואים את תחום הגינון בעיניים יחסית “צרות” ורובנו עוסקים בתחזוקה או בהקמה כאשר במציאות ישנו מרחב עצום נוסף של אפשרויות עסקיות שבכוחן ‘לשבור את המעגל’ של תחזוקה או הקמת גינות.

בסופו של דבר כולנו הופכים עם הזמן ל’קפסולה’ של ידע נרחב ונדיר, אך ממנפים ומנצלים אותו כמעט בקושי וחבל.

המאמר הזה הוא כאמור ראשון בסדרת מאמרים אותם אעלה כאן מדי שבוע ותוכלו לשוטט בתוכו ולבחור את הנושא הקרוב ללבכם.


פרק ראשון

גינות מרפסת – רקע ומספרים


 

המאמר הנוכחי פונה לגננים ותיקים וחדשים, ומטרתו לפתוח את העיניים והראש לתחום שנמצא בצמיחה מואצת ולטעמי עד כה הוזנח מהמון סיבות בהן אולי אגע בהמשך.

אבל אם להיות ענייני, נישת המרפסות הוזנחה ע”י ציבור הגננים עשרות שנים וגם ע”י הקהל הפרטי. לגישתי שדות מוזנחים הם כר פורה להרחבת פעילות עסקית.(ראו קישור למאמר על נישות חדשות מתפתחות בעולם הגינון האורבני).

בשנים האחרונות חלו תמורות ושינויים משמעותיים שמהווים פוטנציאל שוק עצום לגננים שמחפשים אחד מהשניים,

  • שינוי כיוון

או

  • העשרה והרחבת הפעילות הקיימת

על איזה שוק מדובר?


שוק ‘גינות המרפסת’ כאשר אם לדייק, מדובר על אלו הגרים בבנייני מגורים כמובן, החל מקומה א’ עד קומה אחת לפני דירת הגג. או לפני הפנטהאוז אם תרצו.

למה דווקא קהל המרפסות?

אם להתבסס על עובדות ונתוני מחקר השוק הבאים:

  • כל ישראלי שני מגדל צמח כזה או אחר בבית.
  • המקום היחיד בו דיירי הדירות יכולים לגנן הוא איך לא? במרפסת.
  • צמצום בנית צמודי קרקע אל מול צמיחה מואצת של בניינים.
  • 250,000 חברי קבוצות פייסבוק שונות בנושא גינון בישראל וממשיך לטפס.
  • שינוי צורת החשיבה והשיווק של חברות הגינון (הגרעין למשל) ופניה לקהל האורבני.

כל אלו מלמדים בצורה חדה וברורה שהקהל אומר את דברו אך אין לו מענה ושם אנו הגננים, נכנסים לתמונה. וואקום חייב להתמלא, זו דרכו של עולם ואם לא אנחנו נמלא אותו, מישהו אחר ייעשה זאת.


איך להפוך להיות

גנן מרפסות?

ומה נדרש לשם כך?


גנן מרפסת חייב ללמוד התרגל לחשוב שונה מגנן קרקע.

למה?

כאן הכל שונה, קודם כל הלקוח! פרופיל לקוח שנה בתכלית מבעליה של גינת קרקע. זו שפה אחרת עליה ארחיב במאמר נפרד.

לוגיסטיקה, כל הקשור בחניה, מעליות, מידות, כניסות, יציאות, תיאומים. מרחב צפוף ומאתגר עם עיניים רבות שצופות בכם בכל פעם שתיכנסו ללובי מסויים. מה שמביא אותי לדבר הבא,

רגישות גבוהה, במרחב האורבני לכל שכן יש מה לומר,לשאול להאיר ולהעיר. יש לכך יתרונות עצומים אך גם חסרונות. מנסיוני, רבו היתרונות על החסרונות. לגישתי כל שכן נודניק הוא לקוח מבחינתי… ואם לא אז לא! NEXT

הדובדבן

  • לא נדרשים כלים ו או ציוד מכאני יקר מרעיש ומלכלך.
  • פחות, הרבה פחות סחיבות.
  • רכב קטן, אפילו פרטי.
  • רף הרווחיות משתפר דרמטית כאשר לא נדרשים להעמיס עלויות הפעלת כלים ציוד ועוד ידיים עובדות, במרחב האורבני הצרכים שונים בתכלית.

אם עוד לא הבנתם לאן זה הולך אז אגלה, אם אתם בעניין האורבני, אז בסוף  זה רק אתם והידע שלכם, זהו!!!

בגינון אורבני הידע משחק תפקיד מרכזי, יכולת יש לכולנו וגם אם אין אותה, היא דבר נרכש. אמת, גם הידע נרכש, אבל הוא כבר מוטמע אצל רובנו וצריך רק לחדד אותו ולשפר לכיוון החדש.

הידע משחק תפקיד מרכזי אחרי שמבינים ומכירים את פרופיל הלקוח. רוצה לומר, אם יש לכם כל הידע, ההבנה והכישורים לצלול לנדל”ן האורבני כגננים, זה לא מספיק ולא יספיק אם לא ישתפרו יכולות השיווק.


איך נראה ונשמע הלקוח האורבני?


לקהל הזה אין גיל, למדתי שהקהל הזה צעיר או מבוגר מניע אותו דבר אחד מרכזי:

  • להרגיש שהוא ‘עושה זאת בעצמו’. (לא את הבניה, את ההמשך שבסוף גם אתם תעשו עבורו)

הקהל האורבני מחובר הרבה יותר לכד או לאדנית או לכד הירוק שתספקו לו כי זה נגיש, הוא רואה זאת 20 פעם ביום והנושא חשוב לו. זאת בניגוד להרבה גינות קרקע בהן הלקוח יוצא לגינה פעם ב… ובגלל ההצפה בכמות הצמחיה והעצים, רק לעתים רחוקות ישים לב אם יש “בעיה”.

במרחב האורבני הלקוח מיד מזהה “בעיה”. זוכרים את עניין תודעת השירות? במרחב האורבני שירות מעולה +++ הוא עניין בסיסי.


כסף


בואו נדבר על זה רגע…

הקהל האורבני בניגוד לדעות או למחשבות שלנו, יודע ואוהב לשלם כשהוא חש בטוח בידיכם. קצת על מספרים בהם לא נגעתי בסוף המפגש האחרון שלנו.

 

ב 3 וחצי החודשים האחרונים הקמתי 19 גינות מרפסת!

רק בימי ו’ 

אין לי זמן אחר לעסוק בזה, זה לא העיסוק שלי!

סך הכנסות בגין אותן גינות עומד על 230,000 ש”ח. אחד לאחד, זו האמת, אלו המספרים.

*** רמז דק ל 19 ימי עבודה ב 90 יום עבור 230,000 ש”ח

החלטתי לחשוף את הנתון הזה כי הוא מצביע על 2 דברים מהותיים:

  1. קהל המרפסות יודע לשלם.
  2. גודל השוק ועמו הפוטנציאל העסקי הוא עצום.

אני חושב שעד נקודה זו זה מספיק! עכשיו לעכל ולעבד.

המאמר הבא יעסוק ב:

איך לשווק לקהל האורבני?

שלכם

אייל

תגובה

Your email address will not be published.