חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

איך להתאים גודל צמח לגודל אדנית או כד?

איך להתאים גודל צמח לגודל אדנית או כד?

איך יודעים אילו סוגי צמחים

יתאימו ל אדניות שלי?

יש מאמרים שאני לא באמת יודע איך בכלל לגשת לכתוב אותם, כי מצד אחד אני ממש רוצה שתבינו ותלמדו בקלות ובפשטות דברים בסיסיים, ומצד שני הם טיפה מורכבים ועשויים לבלבל אתכם.

אז אודה ואעריך אם תקראו את המאמר הבא ובמידה והוא לא ברור או לא מובן, אנא השאירו לי פניה ב'תגובות' למטה בסוף המאמר.


המאמר שתקראו מיד לא יעסוק בשמות צמחים! אלה רק בקטגוריות צמחים והשיוך שלהם. כמו למשל – מטפסים, שיחים צמחים משתרעים וכיו"ב והתאמתם לאדניות שלכם או בעצם למיכלי שתילה בכלל.

מה שהביא אותי לכתוב את המאמר הזה היא העובדה שאתם לפעמים שולחים לי תמונת המרפסת שלכם, עם אדניות שכבר קניתם או שיש ברשותכם ולהן מבנה צר, ארוך ונמוך כמו בתמונה כאן למטה, ולזאת אתם מצרפים בקשה ל'רשימת צמחים שיספקו לכם הסתרתה מהשכנים'.

*תודה רבה לשי לי קטוב על התמונה והאישור לעשות בה שימוש לצרכיי המאמר.

במציאות, אם אתם רוצים ליצור הסתרה ובתוך אדניות מהסוג שבתמונה, זה בעצם קצת תכנון לקוי בתכנון גינת המרפסת (שחלילה אינו באשמתכם) ומכאן נולד הרצון שלי להבהרת הנושא.

 

תיאום ציפיות

אם סיימתם לקרוא את הפרק על איך לתכנן גינת מרפסת בעצמכם? יהיה לכם מאד קל וברור מה שתראו מיד ובמידה ולא קראתם את הפרק, עכשיו זה זמן נפלא לקרוא ומשם תחזרו לכאן.

התקדמנו? הלאה,

אדניות או בכלל מיכלי שתילה באשר הם, ככל שהם גדולים יותר כך ניתן לגדל בהם יותר סוגי צמחים ולא בהכרח מהיבט של סוגים שונים כמו בהיבט של צרכים שונים.

למשל – נאמר שהגדרתם צורך באזור מסוים במרפסת ואתם מעוניינים לשתול בו צמחים להסתרה, הצללה או כיסוי. על הצורך הזה עונים צמחים מהקטגוריות הבאות:

  • עצים
  • שיחים
  • מטפסים

אם זה הכיוון? אזי מידות הבסיס של מיכלי שתילה שיתאימו כאן צריכות להיות בעומק של 50 ס"מ וברוחב או קוטר של 54 ס"מ מינימום!

אמת, כבר ראיתי עצים שיחים או מטפסים גדלים בתנאים צפופים יותר, אבל המשמעות היא כמעט בכל המקרים ה"צפופים" היא, שהצמח לא יממש את מלוא הפוטנציאל שלו ואתם תישארו מתוסכלים בגלל תיאום ציפיות לקוי, במקרה זה, נקרא לזה – תיאום אדניות לקוי ! 🙂


טיפ חשוב לקטגורית צמחים לכיסוי, הצללה או הסתרה – השתדלו שיהיו אלו מיכלי שתילה שאינם בעלי מבנה צילינדר, או במילים אחרות שלא יהיו בעלי מבנה צר וגבוה.

הסיבה? צמחים גבוהים בעלי נוף שתולים בתוך מיכל שתילה צר וגבוה אינם יציבים ובאופן כללי לשורשים צמחים בקטגוריה זו רצוי לאפשר מרחב התפתחות יותר רחב מאשר צר.

לסיכום – רוצים גובה ונפח מהצמחים? ספקו להם עומק ונפח, די פשוט!


אדניות לצרכים נוספים כמו,

צמחים שתפקידם לזחול, להישפך, או לכסות דפנות אדניות למשל. אלו כמובן יכולים להיכנס בקלות למיכלים שציינתי בקטגוריה הקודמת ללא ספק, אבל המינימום הנדרש לצמחים מהסוג הזה לטובת מימוש הפוטנציאל עליו דיברנו קודם הוא: 25 ס"מ עומק, 20 ס"מ רוחב או קוטר במינימום!

לקטגוריה זו נכנסים כאמור הצמחים הבאים:

  • צמחים משתרעים / זוחלים
  • פרחי עונה
  • צמחי תבלין
  • פקעות
  • פורחים רב שנתיים הנמכרים בעציץ גודל 12

ומה עם אדניות לירקות?

שאלה מצוינת – אדניות או בכלל מיכלי שתילה לירקות רצוי שיהיו במידות הבאות: עומק 25 ס"מ – רוחב או קוטר 35 ס"מ במינימום. 


סיכום פרק התאמת אדניות לצמחים

המאמר הזה יכול די בקלות לעזור לכם לבחור את גודל האדניות העונה לצרכים שלכם אחרי שהגדרתם אותם כאמור, בעזרת מאמר התכנון הראשוני של גינת המרפסת שלכם.

לסיום – צמחים גדלים במשתלות בעציצי פלסטיק בגדלים שונים – אם בא לכם להעמיק בנושא ולהכיר את גדלי העציצים הקיימים בשוק, המאמר הבא הוא בשבילכם


שלכם

אייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *