חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

איך לפנות שיח או עץ גדול מהמרפסת?

איך לפנות שיח או עץ גדול מהמרפסת?

איך לפנות בקלות

שיח או עץ גדול מהמרפסת

השיח מת, לא בא לכם יותר לראות אותו במרפסת, לא משנה מה הסיבה! איך מפנים שיח או עץ גדול השתולים אצלכם במרפסת. כמו תמיד, אלוהי המרפסות נמצא ב(כלי הגינון) פרטים הקטנים. שימו לב לדבר הבא >>>

הדבר הראשון שיש לבדוק הוא, האם יש לכם מעלית או אין? ההנחיות שאתן כאן מיד, די זהות בשני המקרים אך מתחשבות בקושי או בקלות, תלוי כאמור אם יש או אין מעלית. שנמשיך? יופי.

 

לפנות שיח או עץ גדול מהמרפסת

הדרך הקלה

משאית עם מנוף, סבל, חברת הובלות, גנן, הקיפו בעיגול מה שנכון לכם בקיצור. טוב תכל'ס הנה השיטות היעילות ביותר רק דאגו לפני כן שיהיו לכם:

  1. מזמרה טובה/איכותית/חדשה/חדה מאד.
  2. שקיות אשפה.
  3. מטאטא = יעה.
  4. סכין מטבח ישן (עם להב משונן עדיף – מיד תבינו למה?!)
  5. שעה פנויה.
  6. סינכרון עם מועד פינוי הגזם אצלכם ברחוב.

התמונה הבאה בעקרון מסבירה או מתארת הכל. זה הבסיס ואם הבנתם אותו, הבנתם הכל. הרעיון הוא לחתוך/לקצץ את כל הענפים של השיח או העץ גדול / ים מהקצוות שלהם לכיוון הגזע המרכזי, כל פעם חתיכה קטנה אחת. זה דורש מעט סבלנות בהתחלה אבל פעם אחת הבנתם את הרעיון מאותו הרגע, זה פשוט רץ.

הרעיון הוא לחתוך את כלל נוף העץ או השיח לחתיכות קטנות ולהכניס אותן ישירות לתוך שקיות או כל כלי אחר לטובת הפינוי לערימת הגזם ברחוב.

שימו לב שלכיוון הכנסת הענפים יש משמעות מאד גדולה, אם לא תקפידו על הכנסת הענפים בצורה הזו לשקיות הפינוי? תגלו מהר מאד קרעים בשקית וגם אם לא כמות מאד קטנה של ענפים תוכל להיכנס לכל שקית. כיוון הכנסת הענפים ממש עושה הבדל.

 

נותרתם עם גזע עירום נעוץ בתוך מיכל

מה עכשיו?

אותו תהליך כמו בסעיף הקודם! גזמו מקצהו העליון של הגזע המרכזי כלפי מטה. תגזמו עם המזמרה את הגזע עד לנקודה בה עובי הגזע כבר יקשה עליכם לגזום אותו. בכל מקרה! גם אם ניתן לגזום את הגזע עד לתחתית שלו או גבוה השתילה, אל תעשו זאת..  🙂 למה? מיד תבינו…

תמיד תשאירו חתיכת גזע שגובהה לפחות 40 עד 50 ס"מ, ראו את הסימון האדום הרחב בתמונה. שארית הגזע היא בעצם "ידית" הסחיבה שלכם שתסייע לכם להשכיב את הכד על צדו, לשלוף את גוש השורשים מתוך המיכל החוצה ולעבור לחיתוך הבא 🙂

הקווים האדומים הדקים משני צידי גוש השורשים, הם המקומות הנוחים והקלים יותר לחיתוך השורשים של הצמח (כן כן עם האדמה, לכן ציינתי בתחילת המאמר שנדרש סכין לחם ישן עם להב משונן ולא חד).

הסרת דפנות גוש השורשים עם האדמה גם מקלה במשקל וגם באריזה שאריות הצמח מהמרפסת.

אם אתם לא מפנים עץ גדול או שיח אלה רק רוצים/צריכים לחדש תכולה של מיכל עם צמח גדול, כך עושים זאת..

לסיום 

כל העניין הוא קיצוץ הצמח וגוש השורשים שלו לסלט דק דק

טיפ – אם  יש לכם גישה לעגלת משקאות זה יהיה נהדר לשנע בעזרתה ערימת השקיות אל המעלית. אם אין מעלית? תעשו ספורט.

שאלות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *