שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

איך לשתול צמחים בעציצים ללא ניקוז?

איך לשתול צמחים בעציצים ללא ניקוז?

לשתול צמחים בעציץ ללא ניקוז

אפשרי או לא?

חיפשתם מיכל מעוצב לשתול צמחים בתוכו, מצאתם וקניתם מיכל שתילה יפהפה, דקורטיבי, ממש חלום. מצאתם בול מה שחיפשתם אך ללא חור ניקוז למים בתחתית שלו.

באותה הזדמנות נזכרתם ששתילה במיכל ללא חור ניקוז גוזרת גזר דין לא נעים במיוחד על הצמח. אז לוקחים או לא? בטח שכן 🙂

קודם כל כי מצאתם מה שחיפשתם אז למה לשחרר דווקא עכשיו?! שנית, יש פתרון לאיך לשתול צמחים בעציצים / כדים / כלים דקורטיביים וכו'… מבלי לדאוג לעניין הניקוז.

 

זה בעצם לא 'לשתול צמחים'

זה אומר להניח אותם…

בתוך המיכל היפה שקניתם ולהוציא בכל פעם שאתם רוצים להשקות. למה הכוונה? במקום להסתבך עם רעיונות, קידוחים לניקוז בכלי יפה וכל מיני רעיונות, תזכרו מה רכשתם בעצם?!

רכשתם מיכל שתילה שהוא בפועל רק 'שמלה' או ' חליפה' לצמח. כלומר, אם לצאת מנק' הנחה שלא רכשתם כלי כזה בגודל של פסנתר כנף כי אם כלי קטן ונחמד לקישוט הבית או המרפסת, אז כל העניין של לשתול צמחים בתוך הכלי היפה שזה עתה הבאתם הביתה הופכת ללא רלוונטית.

 

תפרידו

הכלי היפה, אגב יפה ככל שיהיה הוא רק כלי שבתוכו פשוט תניחו את העציץ עם הצמח שמתאים לתנאים אצלכם ולטעמכם.

בכל פעם שיש צורך להשקות, פשוט הוציאו את העציץ שהנחתם בתוך הכלי, השקו אותו מחוץ לכלי, חכו קצת שנזילת עודפי המים תיפסק והחזירו לתוך הכלי היפה.

כך לא יצטברו מים בתחתית הכלי, לא תצטרכו לקדוח חור לניקוז המים בכלי היפה ולא תצטרכו לדאוג מכך שתחתית הכלי היפה תישאר רטובה או לחה.

אגב להחזיר העציץ עם הצמח לתוך הכלי היפה לא חייב להיות לתוך צלחת. אם לאחר שהשקתם את הצמח מחוץ לכלי דאגתם להמתין כמה דקות עד שכל עודפי המים יתנקזו, אתם בהחלט יכולים להניח חזרה את העציץ ישירות בתוך הכלי ואחת לכמה ימים להרים העציץ ולעבור עם מגבת או נייר סופג לספוג את הנוזלים שהצטברו בתחתית  הכלי.

פשוט לא? 🙂

לסיכוםאל תוותרו על כלים יפים לצמחים בגלל שאין להם חור לניקוז.

טיפ – האתגר יהיה למצוא עציץ שגודלו / קוטרו קטן מעט יותר מהכלי היפה ושגובה העציץ לא יבלוט מעל שפתו.

שלכם

אייל

1 מחשבה על “איך לשתול צמחים בעציצים ללא ניקוז?”

  1. Avital

    תודה רבה!
    אני חוששת שאם אשאיר בכלי הפלסטיק שבתוכו הגיע לא יהיה לו מקום לגדול… יש הבדל בין סוגי העציצים? ניצניות זקוקות לאדנית עם ניקוז?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *