איך מוצר יוצר הזדמנות עסקית לגננים?

כך לדעתי נראה הגנן החדש.
0

האם אכן יש כאן

הזדמנות עסקית לגננים?

אני אתחיל מגילוי נאות – את מה שאציג כאן אני מייבא לארץ ומובן שיש לי אינטרס. אבל את הפוסט הזה אני כבר חודשים מתכנן לכתוב כי זה שהמוצר ‘מגניב’ ו’מיוחד’ זה סיפור אחד. אבל זה שהוא מביא עמו הזדמנות עסקית ובשורה לציבור הגננים, זה כבר סיפור אחר.

כך לדעתי נראה הגנן החדש.

את התמונה הזו צילמתי לפני כמה ימים. היא בעיניי מייצגת את ההזדמנות העסקית לגננים בצורה הברורה והפשוטה ביותר.

 

הנה התהליך שיוצר הזדמנות עסקית לגננים

שלב א’ – לקוחה פנתה אליי וביקשה הצעת מחיר לביצוע גינת מרפסת עם כדים חכמים (בסוף המאמר יופיע קישור ותוכלו לקרוא עליהם -אבל בואו נחזור לעניין עצמו). אגב את תכנון גינת המרפסת הקטנה שלה ביצעתי טלפונית! אפילו לא ניגשתי לראות המרפסת, גם בנקודה זו אגע בהמשך.

שלב ב’ – כבר בטלפון נתתי ללקוחה הערכת מחיר. כלומר, עסקת נסגרה טלפונית בשיחה של 13 דק’ כולל תיאום מועד ביצוע. יכולים להשוות זאת לדלק? נסיעה שעה ללקוחה? שעה אצלה? ושעה חזרה הביתה? ואז חצי שעה לשבת על הצעת מחיר? ולשלוח ולנהל מו”מ? ובקיצור הבנתם.

שלב ג’ – הגעה ללקוחה עם הרכיבים הבאים:

  • אדניות/כדים שנבחרו
  • צמחיה
  • מצע שתילה
  • אולי הכי שוב כאן – כן, הגעתי לבד. למה לבד? כדי לראות שמה שאני כותב, אומר, ומוציא מפי וידיי הוא אכן כזה במציאות. אין לי עובד, או פועל או עוזר.. לבד נטו הטנדר אני והיתר.

שלב ד’ – את גינת המרפסת בעצם הקמתי למטה בחנית הבניין. את כל הלכלוך, הטינופת, הכל הכל אצל הלקוחה למטה בחניית הבניין ואת האדניות והכדים העליתי והנחתי ישירות היכן שסיכמנו.

מרכיבים למטה, מכניסים למעלית ומניחים היכן שסוכם במרפסת. זהו!

תשאלו מהו משך זמן עבודה מרגע הגעה ללקוחה כולל שתילת 6 כדים + אדניות, כולל קפה, סנדביץ’ ושיחת הסבר איך לתפעל מכאן והלאה?

שעתיים פחות 12 דקות!

כן, לקחתי זמנים על השעון כמו טרחן כדי להציג זאת בפניכם. כניסה בשעה 07:00 בבוקר ויציאה בשעה 08:48… לאן יצאתי מכאן? אתן לכם לנחש בעצכמם.. טוב נו, להקמת מרפסת נוספת באותה צורה. הביתה הגעתי בשעה 13:17 דק’ אחרי 2 גינות מרפסת ועצירה לצהריים.

 

מה אני בעצם רוצה לומר?

2.3 מיליון מרפסות בישראל – 2.3 מיליון גינות/לקוחות מרפסת בפוטנציאל, מספיק פרנסה למאות גננים לשנים קדימה אם מבינים את הדברים הבאים:

אחד – שעולם הגינון משתנה, הקהל האורבני רוצה מקצועיות וחדשנות ומוכן לשלם על כך בניגוד למה שרובנו חושבים, או חושבים ששומעים. טיפ חשוב – אלו לרוב לקוחות שכבר גרים בדירה חצי שנה ומעלה. בטווח ה חצי שנה קשה מאד ליישם כי הלקוחות עדייi בשלב ההסתגלות לבית ולא כולם פנויים לכך בראש וכלכלית.

שתיים – אני לא חושב שצריך לציין כמה גננים מתחרים על אותה גינת יוקרה ברישפון? זה לא סוד. יש הרבה הרבה פחות תחרות בשוק המרפסות, אז למה כולם ממשיכים לעשות שוב ושוב את אותו הדבר? מודה שזה לא ברור לי.

שלש – מבינים מה רוצה הלקוח האורבני 1 – מרפסת נקיה מצנרת 2 – מרפסת נקיה מנזילות מים על הרצפה. 3 – מינימום התעסקות מצד הלקוח/ה בהמשך הדרך (3 הפרמטרים שמכניסים את המוצר שאני מייבא לארץ לתמונה).

שלא לדבר על העובדה ש’הגנן האורבני’ לא זקוק ל מכסחת, טרקטור, חרמש, מגזמת, דלקים, כלום!

אבל אולי לא נגעתי בנקודה החשובה ביותר….’הגנן החדש’, זה שמבין את ההזדמנות העסקית בשוק שרק החל להתפתח, חייב לשווק עצמו ככזה. וכאן אני מגיע לנקודה אליה הבטחתי להגיע.

כדי להיות מסוגלים לסגור עסקה טלפונית, על הגנן החדש לשפר דרמטית את יכולות השיווק שלו ברשתות החברתיות, ברשת, בעולם האון – ליין בכלל בקיצור.

כדי לעשות 25 גינות מרפסת רק בבניין אחד (רמז דק לפוטנציאל השוק), צריך להתחיל עם מרפסת אחת באותו הבניין.

 

אישי

לפני שנה וחודשיים התחלתי להביא את המוצרים הללו לארץ. כבר למעלה מעשור שאינני עוסק/עובד בגינון כי את החברה שהייתה בבעלותי שעסקה בכך, מכרתי בשנת 2009 והקמתי 2 סטארטאפים ירוקים אחד בארץ והשני בארה”ב.

אבל, עצם התחלת ייבוא המוצרים הללו בשילוב מבנה אישיות חסר מנוחה הביאו אותי לנסות ולהתנסות לא רק במוצר ובהזדמנות העסקית צומחת כאן , אלה להתנסות גם במגע ישירות עם השוק, עם לקוח הקצה, ממש במו ידיי. אני מאמין שכדי לפעול חייבים ‘להכניס ידיים לתוך האש’ וכך אני פועל.

בפועל, כבר 5 חודשים רצופים שאני מקים בכל שבוע בין 1 ל 2 גינות מרפסת בצורה הזו וסגור עם הזמנות להקמה חודשיים קדימה.

אני לומד המון, פשוט בלתי ניתן לתיאור כמה אני לומד. אני לומד על המוצר, על חסרונותיו, יתרונותיו, על מה לקחת בחשבון לפני שמגיעים ללקוח, אבל, אני בעיקר לומד שמה שחשבתי שהוא שוק מוזנח, הוא בעצם שוק עם הזדמנות עסקית לגננים! זה הדבר הבא לדעתי האישית.

יש שוק שלם הנמצא בין קומה 1 עד קומה אחת לפני הפנטהאוז שהמרפסת שלו היא המרחב הירוק היחיד ורק שתדעו, הנתונים מראים שכל ישראלי שני מגדל משהו בבית. כל ישראלי שני! זה מספר עצום ואם מבינים אותו ואת המגמה, הראש והידיים המוכשרות של הגננים כבר ידעו לעשות את השינוי וההתאמות.

 

פגישה בנושא הזדמנות עסקית לגננים

אם אתם נמצאים בשלב שבו מעניין אתכם ליצור שינוי בעסק.

חושבים כמה שנים קדימה ולא יודעים לאן או איך להמשיך?

אני מציע בצניעות ובענווה כי יש לי היכולת להראות לכם מה ניתן ואיך לעשות, פשוט כי עשיתי בעצמי דרך הרגליים.

אם מעניין אתכם לשמוע איך זה עובד בצד השיווקי?

איך להיכנס נכון לשוק הזה?

איך לתמחר?

מה להביא בחשבון?

מוזמנים לפנות אליי באופן אישי וניפגש

Eyal@adanit.co.il  או בטלפון נייד 0508868808

אייל

קישור לכדים החכמים

גינות מרפסת הדר הבא

תגובה

Your email address will not be published.