חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

איך נכון לגנן אורבני לשווק את עצמו?

איך נכון לגנן אורבני לשווק את עצמו?

לשווק, כן לשווק!

כמו שלא עשינו מעולם לפני כן

אני מודע לכך שלחלק לא מבוטל מהגננים המונח 'שיווק' נתפס כמשהו שאולי לא באמת צריך אותו. "אני יש לי מזל, כל פעם שאני מקים גינה מגיע שכן ואני סוגר עוד עסקה"! שזה מדהים ואחלה אבל בעולם בו אנו חיים, במיוחד בעולם שבו כולם מחוברים לנייד 24/7?

שיווק המבוסס על מדבקה בדופן הרכב או שילוט בגינה אותה הקמנו… זה לא באמת שיווק! זה בעיקר עושה לנו נעים באגו, אבל אם תהיו כנים עם עצמכם, מתי בפעם האחרונה הגיע אליכם לקוח שראה את השלט שלכם באיזו גינה?! כנראה שזה מעולם לא קרה או שזה קרה ממש בשוליים 🙂


לשווק בעולם החדש


מרבית הלקוחות שלנו הגננים מגיעים מהמלצה העוברת מפה לאוזן. כלומר, אנשים רוצים אתכם, את האישיות שלכם, את מי שאתם במידה ומצאתם חן בעיניהם. כי לכסח דשא או להניח אותו כולם יודעים.. יש עוד 10,000 כמונו. ואת האישיות שלנו לא ניתן לשדר החוצה ע"י שילוט או מדבקה.

לעומת זאת, ברשתות החברתיות וברשת בכלל יש אין ספור פלטפורמות בהן תוכלו להציג את עצמכם, האישיות, מבנה האופי וכו'…

הרי מה שגורם ללקוחות ב 99% אחוז מהמקרים הוא ה'פנים' שהם פגשו כשהגעתם לראות השטח, זה ממש סוג של ראיון, ולא בהכרח בגלל כסף. בסופו של דבר מדובר באדם שמכניס אתכם הביתה להרבה זמן בניגוד לכל בעל מקצוע אחר.

לכן, מערכת השיקולים של הלקוחות שלנו, במיוחד במרחב האורבני הוא, "מי הוא הגנן (אישיות) העומד לפניי"? את מי אני הולך להכניס הביתה ושנותן לי להרגיש שאני יכול לסמוך עליו/ה בעיניים עצומות?

אם הפנמתם את העניין הזה? שהכל אישי ולא בהכרח מקצועי, אתם בדרך הנכונה לעוף במעלה המרפסות : – )


זה חייב להישען עליי

ולא רק על היכולות שלי


לשווק 'אותי', את ה'פרסונה', את ה'מותג', יסייע לכם עשרות מונים מלשווק את היכולות שלכם. רוצה לומר כך, להציג תיק עבודות המראה משאית עם מנוף פורקת חומר בגינה ולידו בובקט לא אומר לי הלקוח כלום! אני כלקוח מבין שמדובר בעוד חברה שעוסקת בשירותי גינון, אך הסיכוי שתמונת המשאית תגרום לי כלקוח להתקשר ולזמן שירות שואפת לאפס.

לעומת זאת,

תמונות תיק עבודות המציג יכולות אליהן מלווה התייחסות אישית מקצועית שלכם לנשוא, מתחילה לתפוס כיוון של "אני, האישיות, הפרסונה" אליה נלוות היכולות.

אתן דוגמה מתוך דף הפייסבוק שלי

תמונת יצירה קטנה, ממש מיני מרפסת, אליה הוספתי את גישתי המקצועית, השקפת עולמי ולמה זה מועיל ללקוח הפוטנציאלי.

הפוסט הזה לבדו יצר הזמנות / הכנסות בשווי של 29,000 ש"ח (שלש גינות מרפסת מיני) בפרק זמן של 14 יום.

מה שמביא אותי לדבר הבא 


לשווק ולפעול במקום אחד!

כמו כל דבר בחיים,

פוקוס!


רבים נוטים לחשוב שאם לחצתי Share בפייסבוק, מיד כל העולם ואישתו רואים אותי… פחחחחח, צוקרברג לא פראייר והוא חייב להרויח כסף. לכן הוא פיתח את הקידום הממומן בו אגע עוד מעט.

לעניניינו, אני חושב שעל הגנן האורבני להתמקד באיזור פעילות אחד בלבד מהסיבות הבאות:

  1. יש יםםםםםםםםםם מרפסות ופרנסה לכולם.
  2. למה לעבוד קשה ולפרסם שאני 'גאון בגינון מרפסות' באזור באר יעקב כשאני גר בראש העין? למה לרוץ לאזור א' כשאני בכלל גר באזור ד'?
  3. פרסום עולה כסף והוא חסר כל ערך עם הוא מפוזר…

לטובת יעילות העסק, רווחיותו והבריאות הנפשית של כולנו.. חשוב לעבוד קשה אבל אם כבר אז שזה יהיה נוח.

אם אני מקים מחר עסק שנותן שירות לגינון האורבני, אני דואג לסמן ולבחור איזור פעילות אחד, מקסימום שניים (אבל קרובים אה?).

למה שניים? זה מלמד ומאפשר להשוות בעוד כמה חודשים איזה אזור מייצר לי יותר לקוחות ובאיזה איזור להמקד בשיווק שלי בעתיד הנראה לעין. חשוב תמיד להפריח שני בלוני ניסוי, ררק כך ניתן להשוות.

מה עוד? אם גרים בראש העין ומשווקים בחיפה, ללקוח החיפאי יהיה מאתגר אולי לשלם כי ה. המחיר תהיה גבוהה רק בגלל עלויות הנסיעה וההובלה, אז למה להתאמץ איפה שיש פטונציאל עם קשיים?

פוקוס!

היתרון הגדול מכולם לשיווק ממוקד הוא היכולת שלנו להפוך לאוטוריטות בשכונה, אזור, רובע תקראו לזה איך שבא לכם. מקום שכולם יודעים מי אתם ומה המומחיות שלכם. מקום שאם מחר הוא מתרחב, אין שאלה באיזור למי פונים בתום שלנו.


טוב אז מה עושים מכאן?


אחרי שהבנו שצריך וכדאי לשווק אותנו, ולעשות זאת באזור מצומצם וקרוב אלינו, הגיע הזמן להחליט איך עושים זאת.

האינסטינקט אומר לי, פייסבוק! גם כי הוא מוכר נגיש וזמין וניתן דרכו או באמצעותו לקדם את עצמנו יחסית בזול. יש פלטפורמות נוספות כמובן, אבל מה שאציג כאן בהקשר של פייסבוק, נכון לגבי כל פלטפורמת שיווק ב און ליין! ברשת הכוונה.

אמה מה… לצערי הרבה מאד מהגננים עושים שימוש בפרופיל הפרטי שלהם לצרכים עיסקיים. אנא, אל תעשו זאת. אני כלקוח פוטנציאלי, ממש לא מעניין אותי אלבום התמונות שבו אתם הבטן שלכם וחתיכת אבטיח ובירה בצד נראים מחוייכים בבריכה בקיץ האחרון.

עבור העסק האורבני שלכם או כל עסק אחר, רק!!!! דף עסקי שכל התמונות, התכנים, כל מה שקשור לעיסוק ורק לו נמצאים שם.

ואם עשיתם את המהלך הזה, תדאגו לכך שרק מי שפייסבוק זו ההתמחות שלו, יקדם אתכם. אתם? עזבו אתכם מהעניין, שחררו, לא תדעו לעשות זאת כמו שההוא מפייסבוק לא יידע להקים גינת מרפסת עבורכם.

זו טעות מטופשת (סליחה) לחשוב ש "אני יודע לעשות זאת בעצמי". כן, זו השקעה אבל היי… מכירים עסק שצמח או זז בלי להשקיע בשיווק? בעולם של היום? ממתין שתראו לי אותו!

אתם תתנו את התמונות, תכתבו את התוכן עליכם ועל האישיות שלכם.. אבל את פעולת הקידום תנו למומחים לעשות עבורכם.


לסיכום


פוקוס על האישיות ורק אז על היכולות

פוקוס באזו הפעילות

פוקוס בשיווק

פוקוס בנישה אליה אתם נכנסם כעת – גינון אורבני.

המאמר הבא ייגע במגוון אפשרויות עסקיות בגינון האורבני שאינן רק הקמה ו או תחזוקה.

בנוסף תראו אם המאמרים הבאים מעניינים אתכם.

איך להפוך לגנן מרפסות? וכמה מילים על כסף וריווחיות בתחום

איך לשווק את עצמי לקהל האורבני?

איך להקים גינת מרפסת ללא נזילות וללא צנרת ומערכות השקיה?

אילו עוד הזדמנויות עסקיות קיימות בתחום גינות מרפסת?

מה זו מרפסת חכמה או 'כדים ואדניות חכמים'?

איך מוצר יוצר הזדמנות עסקית לגננים?

שאלות? 🙂

 

אייל מליון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *