שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

בלוג בנושא אדניות במרפסות

בלוג בנושא אדניות במרפסות

מה הביא אותי לכתוב

בלוג בנושא אדניות ומרפסות

איך הפכתי תשוקה למודל עסקי און ליין? אחד הדברים שאני אוהב לעשות זה ליזום, לא לחלום ולחשוב על איך? אלה ממש לחשוב בלילה על רעיון, לקום לגשת למחשב ולהתחיל לנתח את החלום. אם זה עושה שכל? אם אני מצליח לבנות את המודל העסקי והוא חייב להיות מחובר לתשוקה ולידע שיש לי,  אני מיד מתחיל לעבוד על החלום בכל הכח. כמה פעמים בשבוע אני קם באמצע הלילה עם רעיון? כל לילה… אני חוזר, כל לילה.

איך מתמודדים עם הפרעת השינה הזו? משתינים לפני שמתחיל סשן כתיבת המחשבות ואז הכל נרגע 🙂 וברצינות, יש לי כללים מאד ברורים איך לנהל את הפרעת הקשב הזו. אני מקפיד לעשות 3 פרויקטים במקביל. אבל, כולם ללא יוצא מהכלל קשורים לתשוקה ולנושא אחד לאורך כל השנים, גינון וצמחיה.

לשמחתי מרבית האנשים בטוחים שגינון וצמחיה מסתכמים בלתכנן, לבנות או לתחזק את הגינה. ט ע ו ת גדולה, ואחלה הזדמנות עבורי ליצור אוקינוסים כחולים ומרחבים חדשים להשיט בהם את ספינות היזמות הירוקה. איפה החולשות שלי? בלדעת מתי להפסיק, אני הרבה פעמים ממשיך אחרי שהמירוץ הסתיים 🙂 או הפוך, מתחיל לרוץ לפני שסיימו להכין את המסלול. אגב זו גישה שאני מאמין בה בכל ליבי, ולכן המרחק בין הרגע שאבוא עם רעיון עד לביצוע במקרה שלי הוא קצרצר עד לא קיים.

 

חיבור תשוקה לתשוקה

מה אני עושה ואיך זה עובד

תשוקה נוספת הפועמת בקרבי מאז ומתמיד היא התשוקה לכתיבה, כן, זה שזרקו אותו מבית הספר ועבר 6 בתי ספר כותב ללא הרף :-).  עוד טיפה טרחנות ומיד אגיע לקשר בין כתיבה ללא הרף ולפיתוח המודל העסקי. מכאן החלו מתרוצצות מחשבות על איך לארוז את כל הדבר הזה שנקרא אייל לכדי חבילה ייחודית שתהפוך למודל מניב הכנסה און – ליין.

בינגו, הנה הנוסחה וחשוב שתעקבו:

בסיס הפעלת המודל – און ליין בשילוב העובדות הבאות.

למעלה מ 90% מאוכלוסית העולם המחוברת לאינטרנט מחפשת מידע במנועי החיפוש ע"י שאילתות,  אבל…(תופים – הנה הזדמנות) למעלה מ 90% מהמידע אותו האנשים מחפשים, הוא זבל. כאשר אדם מחפש מידע בנושא מסויים, כמות התוצאות אותן יימצא היא בלתי נתפסת ואין לאף אדם היכולת לסנן מה נכון עבורו, ובכלל. איך יידע המחפש ברשת אם מה שמצא, אכן ייתן מענה לשאלתו? אגב אתגר ענק עמו גוגל לא יודעת איך להתמודד בפועל וזו אחת הסיבות שהאלגוריתם משתנה ו'מתקשח' ללא הרף. (עוד תופים – ההזדמנות רק גדלה).

עובדות – המשך, כאשר אנשים מחפשים מידע הם לרוב נתקלים ב 3 תצורות, האחת היא חברות המפרסמות תוכן רלוונטי, השניה בלוגים ודיונים בנושא הספציפי אותו חיפשתם ומודעות ממומנות. שתיים מתוך ה 3 תכל'ס דוחפות למכירה את מה שהן רוצות לקדם זה ברור. אם אחפש מזמרה, יעלו ים של חברות המוכרות מזמרות, או מודעות או דיון באיזה שהוא פורום רלוונטי. מכל ה 3, איך אדם מוצא את מה שמתאים לו? לצרכים שלו? הנה זה מגיע…

 

נתונים לבנית מודל עסקי

אם אלו העובדות והנתונים? נפלא! הנה ההזדמנות שלנו כותבי התוכן. זכרו כי המחפש מידע הוא קודם כל אדם, ממי הוא יעדיף לצרוך מידע? מחברה? ממודעה? או מנסיון לסנן או להבין מה נכון לו מתוך דיון באיזה פורום לא פעיל? אף תשובה אינה נכונה!

כולנו, כל בני האדם ללא יוצא מהכלל נרצה ונסכים תמיד לצרוך מידע ממישהו בר סמכא. תמיד ולעולם נרצה ואף נסכים לצרוך משהו ממישהו שיודע על מה הוא מדבר, על מה הוא ממליץ ושיש לו נסיון וידע בתחום ספציפי. אוטוריטה!

 

כל אדם הוא אוטוריטה

גם את/ה

אין מישהו מאיתנו שלא רכש ידע ונסיון, הוראה, תפירה, עיצוב, רפואה, ומה לא?! עצרו לרגע וחשבו בכמה תחומים התנסיתם בחיים וכמה ידע ונסיון צברתם, בכלל בלי לשים לב. את הידע הזה אנשים מחפשים.. תמיד. אין תחום שאין לו דרישה, מי יותר ומי פחות אבל הכלל הראשון להבנה הוא, כי אין תחום בעולם הזה שאין לו דרישה. ישנם אתרים בעולם הנהנים מטראפיק מטורף והם אתרים בנושאים 'הזויים' בכל קנה מידה. (תופים וחצוצרות – הזדמנות שניה נכנסה לתזמורת).

מצא את הנישה שלך

לקחו לי 3 שנים תמימות למצוא את הנישה שלי, מה אני הכי אוהב ויש לי בו ידע ויכולת לספק תוכן עשיר? אוקיי, גינון זה ברור אבל זה רחב מדי. מה בגינון? סחלבים? גיזום? מערכות השקיה? כל אחד מאלו הוא עולם בפני עצמו אבל אין לו דרישה כמעט לפחות לא בארץ. לבסוף נפל לי האסימון או המזמרה 🙂 איפה רוב האוכלוסיה גרה? בבתי דירות. מה קיים בכל דירה? מרפסת. קהל עצום! כל ישראלי שני מגדל משהו בבית, בין אם זה גראס או בין אם זה 30 אדניות עם גרניומים. נתון מדהים!

בינגו – הנה נישה שבה אני הופך להיות המאסטר, האוטוריטה. במה אנשים מגדלים צמחים במרפסת? יופי.. באדניות, בעציצים, שוק כל כך גדול גם במושגים ישראליים שההתרגשות רק עלתה.

 

איך הופכים לאוטוריטה

בונים תכנית עבודה שכל מטרתה 'לכתוב' למנוע החיפוש הענק Google.

מקימים אתר ששם הדומיין שלו מכיל את מילת השורש Seed word (במקרה שלי 'אדנית')

מעתה כל דף תוכן שאכתוב בנושא יכיל את מילת השורש 'אדנית'.

למה? ככה האח הגדול Google אוהב.

ברשותכם אתן דוגמה נוספת כדי שיעשה יותר ברור אך לפני כן משהו חשוב: אין לנו כל רצון וצורך להתחרות עם טראפיק של איסתא למשל אם אנו מורי דרך לטיולים בחו"ל ועל זה אנחנו רוצים לכתוב בלוג, או להקים אתר. הסיכוי שלנו לבלוט שואף לאפס פלוס פלוס… אם אנחנו מורי דרך לטיולים בחו"ל עלינו להצטמצם לנישה מאד קטנה. למשל, המדריך לחיי לילה בסינגפור – המדריך לאוכל רחוב בניו יורק – שימו לב, כולן כאן נישות צרות ובכוונה.

נאמר שמישהי בקהל היא רופאת שיניים ובא לה להקים מודל מניב הכנסה און -ליין,  ולהפוך לאוטוריטה בתחומה. תהיה זו טעות לרשום בדומיין רפואת שיניים (רחב מדי> שלא לומר ענק) אבל, אם אותה רופאת שיניים מתמחה בטיפולי חניכיים ויש לה תשוקה וידע בתחום מסויים בתוך רפואת השיניים, כך היא תרצה להופיע כאחת כזו מול קהל היעד ומול מנועי החיפוש, ולכן כאשר מישהו יקיש  : "כיצד לטפל בנפיחות בחניכיים"? פתאום בתוצאות החיפוש תעלה האוטוריטה בתחום החניכיים. מהי מילת השורש? חניכיים – כל הכבוד

מעתה ואילך כל דף תוכן שייכתב ע"י הרופאה יכיל את המילה 'חניכיים' וכך גוגל יודע לזהות מישהי שהיא אדם פרטי (לא חברה) המספקת תוכן איכותי, ומדרג אותה לאט לאט גבוה בסולם החיפושים.

איך בונים דפי תוכן בתחום החניכיים? קלללל… נכנסים לתיבת החיפוש ומקישים את המילה חניכיים – כל משפט הוא הצורה בה אנשים חיפשו משהו שקשור לחניכיים והמשפט הזה יהפוך לדף תוכן שזו כותרתו. קפיש? כלומר, מרגע זה ואילך כל הכתיבה מבוססת על מה או איך שאנשים מחפשים, והכותרת מכילה את מילת השורש שהיא הידע, הנסיון והתשוקה שלכם לנישה. זהו! טוב לא ממש… כבר עובר לעניין הבא.

מה גוגל אוהב?

תוכן איכותי! דפים המכילים את מילת השורש, מיקוד > נישות והכי חשוב, גוגל אוהב את אהבת הקהל לאתר או בלוג שלכם, ובזה הוא יודע לעזור בצורה פנטסטית. אתר המכיל ידע, תשוקה, נסיון, אוטנטיות ומילות שורש? מקודם אורגנית מהר מאד יחסית בגוגל, תוך שאיפת האלגוריתם החכם בעולם לתת במה לתכנים ה-באמת איכותיים. וככל שגוגל יקדם כך גם הקהל ימצא אתכם יותר בקלות ומיד יבין את הדברים הכי חשובים כדי להפוך לאוטוריטה. 1. כאשר ישנו אדם מאחורי התוכן – זה אישי.

וממי כולם יעדיפו לרכוש או לבצע פעולה? תשובה נכונה, חזרנו להתחלה. רק ואך ורק מכם ולא מהמלצת מרפאת שיניים שיוצאת בקמפיין קידום ממומן. זהו הרגע בו המבקרים באתר הופכים ממבקרים למעריצים > אוטוריטה כבר אמרנו.

מה ניתן למכור מהמקום הזה? הכל, מודעות, שירותים, מוצרים, שתפ"ים הכל.. קורה כאן מג'יק אמתי, פתאום תלמדו שבנישה שלכם יש לכם עוד המון מה ללמוד ואין ספור נושאים לכתוב עליהם. איך? הביטו בתמונה למעלה. הנושא הראשון שהופיע הוא "דלקת חינכיים תסמינים" אתם יודעים כמה דפי תוכן ניתן לכתוב רק על הכותר הזה? וכל דף תוכן הוא… נכון, עוד אהבה וחיבוק מהקהל וגוגל. פתאום למצוא נושאים לכתוב עליהם זה לא ממש קשה אה? כי את הידע יש לכם ואת התשוקה לנושא גם אז… יאללה, תרביצו.

רוצים לראות אילו אתרי נישה יש בעולם העומדים מאחורים אנשים / אוטוריטות ולהם דירוג מטורף? בבקשה?  מחולק לקטגוריות. כך אגב  בדיוק הקמתי את האתר שלי לגיזום לצמחים ביתיים (באנגלית)

תובנות ?

מראש סליחה על השימוש בלשון נקבה כאן,

הבנה שכל אחד מאיתנו הוא אוטוריטה

הבנה שכל אחד מאיתנו יכול (וחייב) להרים מודל עסקי און ליין ובענק

הבנה שכמעט כל העולם מחפש אותנו (התוכן האיכותי והאוטוריטה האנושית)

הבנה שצריך למצוא את הנישה בתוך עולם התוכן שלנו

הבנה שחייבים לשלב תשוקה וידע

הבנה מה גוגל אוהב לראות ומה אנשים מחפשים?! הם מחפשים אותנו אבל לא יודעים את שמנו בהתחלה. אז ניתן להם את המומחיות והידע האישי שלנו ולאחר מכן אנו נזרח 🙂

הבנה שזה תהליך מרגש ומרתק מעין כמוהו ושמשבר מאי רצון/יכולת לכתוב בין לילה משתנה למשבר של "מתי לעזעזל אספיק לכתוב את כל התוכן הזה"?

אישי, לא היה לי מושג כמה אנשים מחפשים מידע על גיזום צמחיה ביתית, ולא היה לי מושג כמה אנשים מתים לדעת איך להצליח לגדל משהו באדניות. כל יום מבחינתי הוא עולם חדש ותחום חדש לחקור ואין סוף, פשוט אין סוף תוכן שאני רוצה לייצר ולא מספיק. מצד שני קהל המעריצים שלי (ביניהם Google) יודע להמתין בסבלנות ולהגיב יפה בכל פעם שאני מעלה תוכן חדש.

22 חודשי אתר ובלוג – 550  מאמרים, 32K גולשים בחודש ואף לא שקל אחד קידום!

מי אמר/ה משבר כתיבה? מי עצר לרגע את הבלוג שלו/ה כי אין מה לכתוב? כי אין מספיק תוכן? Think again

אני זמין לשאלות חופשי,

*** חשוב: זו הדרך שמצאתי כי היא מתאימה לי, היא אינה מתאימה לכל אחת/ד. לא בהכרח מה שעובד עבורי יעבוד עבור האחר, אבל מבנה האישיות שלי הוא כזה שכאשר אני רואה תוצאות גם אם הן קטנות, אני ננעל כמו האמסטאף ולא מרפה. זה מביא אותי לגלות אין ספור תכנים חדשים, אנשים (הכי חשוב) חדשים, עולמות חדשים ומחסור בשעות שינה 🙂 . החיסרון? היום יש לי רעיונות גם באמצע היום 🙂

תודה על הסבלנות ומקווה כי הייתי נהיר ובהיר 🙂

אייל

 

 

1 מחשבה על “בלוג בנושא אדניות במרפסות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *