חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

גידול ירקות באדנית

גידול ירקות באדנית

לגדל ירקות באדנית

אתה יודע איפה זה מתחיל

אין לך מושג מה יקרה בהמשך

השנה 2006 – לקראת סוף מלחמת לבנון, בלבנון, בין משימה למשימה חושב ומחליט. החלטתי למכור את החברה לתכנון נוף. די, זהו נמאס לי ממש, NEXT 🙂 אין זמן טוב יותר מלמכור את פעילות התכנון והביצוע בתחום הגינון כאן ועכשיו ואכן כך עשיתי.

ה'כאן והעכשיו' לקחו לי 3 שנים פלוס של תכנון, היערכות וביצוע, ובשנת 2010 "Sold" איפה הקאץ'? אין לדעת מה ילד יום לאחר המכירה, למען האמת ממש לא עניין אותי כמי שפחד ואי ודאות הם אחלה מנוע עבורו.

מרגע זה ואילך אוכל לשבת בבית ולחשוב מה הלאה?! זה לקח לי בדיוק 14 יום "לשבת" ולהבין מה הלאה והיה זה השף המפורסם ג'יימי אוליבר שששינה את חיי ל 3 השנים הקרובות עם סרטון הוידיאו הבא:

צעדיי הראשונים בעולם הירקות

אני חושב שצפיתי בסרטון הזה שעות שוב ושוב כדי להבין מה אני בעצם רואה כאן?! מכאן מיד יצאתי לבדוק האם אמת בסיפור? האם המצב בארה"ב אכן כך? התחלתי לחפור ולאחר מס' ימים התמונה נעשתה אף יותר חמורה ממה שהציג השף המיוחד הזה.

אוקי.. אמרתי לעצמי, מה אני יכול לתרום כאן ואיך הופכים זאת למשהו כלכלי? איך אורזים את כל הידע, כישורים, תשוקות והון לכדי בנית משהו שעשוי לשנות את פני המצב כפי שהוא מוצג בסרטון וכפי שהוא מופיע באין ספור מחקרי שוק? לא באמת היתה לי תשובה אבל ידעתי 4 דברים,

  1. אם אני רוצה ליצור שינוי עליי להתמקד בשכבת הגיל הרך כקהל היעד כי רק משם ניתן לחנך להשפיע ולהשריש עתיד.
  2. אם אני פונה לשכבת גיל זו על ה'רעיון' שלי להיות חווייתי מאחר וחויה היא כלי הלמידה היעיל והמועיל ביותר.
  3. אגב מכאן והלאה אין לי מושג איך מתחילים אז פשוט התחלתי, בדיוק כמו שהחלטתי להיות בלוגר, יבואן, מדריך נוער או כל מה שבא לי. מתחילים בלי לדעת מה יקרה ונעים נגד הזרם.
  4. אני פשוט חייב להתחיל לעשות, אז עשיתי 🙂

אני מפתח ערכות לגידול ירקות

הראש הקודח תרתי משמע, החל לפתח שלל רעיונות מהם צמחה ערכת גידול ירקות באדנית לגיל הרך ומשם זה הלך למקומות… וואו. במשך שנה השקעתי את כל כולי, 24/7 והון עצמי בפיתוח עוד ועוד רעיונות הפונים לאותו קהל אבל מכיונים שונים. אגב זו ערכה ראשונה שיצאה לשוק המקומי וארה"ב כמובן:

מכאן הדברים קרו יחסית מהר. לאחר שנה ובנק' מסויימת הבנתי שכדי ליצור להגיע לשווקים חדשים עליי להכניס משקיעים, זאת מעבר לעובדה שכל ההון העצמי (כולו) שלי הפך אחרי שנה וחצי לאדים של דלק סילוני. ואכן כך היה, המיזם כל כך ריתק אנשים ובפועל נחתמו הסכמים, הוכנסו משקיעים והופ הנה לה חברה של ממש העוסקת בפיתוח ערכות גידול למידה לגיל הרך.

 

ערכה לגידול ירקות לגני ילדים

הערכה הבאה הוטמעה במערכת החינוך בשנת 2013 ואף אושרה כתכנית לימודים רק ש… נאלצתי לבצע הפסקה במיזם כי אחד המשקיעים נטש את הספינה ככה באמצע.

נאלצתי להרפות מהמיזם ולוותר על החלום כי באמת הכל התאדה, פוףףףף! ויש אחריות ומשפחה וככה, ובקיצור יאללה, הדבר הבא עד שאמצע משקיעים חדשים.

3 שנים קדימה

בחודש מרץ 2017 בעודי נוהג ברכב, נסער מישיבת דירקטוריון הזויה בחברה אותה ניהלתי ב 3 השנים שחלפו מאז מיזם הירקות. (כן, זה בדיוק מה שעשיתי ב 3 השנים שחלפו, מינכלתי חברת סטארט אפ מדהימה) נכנסת שיחת טלפון – את המספר אינני מכיר והוא מארה"ב.

תקציר – "שלום אייל", באנגלית כמובן 🙂 שמי כך וכך, אני מנהל קרן השקעות וראיתי מוצר שפיתחת בביתו של אחד מחברי קרן ההשקעות. "האם נוכל לדבר?" מיותר לומר שכמעט עשיתי תאונה מרוב התרגשות.

אז כן, בפועל פנו אליי קבוצת משקיעים מארה"ב וכעת החברה מחדשת פעילות ובונה ערכות חדשות ומעודכנות.

ערכת השקיה בגרביטציה

ערכה תומכת בערכת גידול הירקות והיא התפתחות טבעית לחלוטין של ערכות גידול הירקות. הרי את הירקות צריך להשקות אז אולי אפתח משהו מגניב, קל לתפעול ומתגמל לילדים? אז גם זה פותח ונמכר למערכת החינוך בישראל.

למה חשוב היה לי להעלות את הפוסט הזה?

השראה – לכל אלו שרוצים 'לגדל ירקות באדנית' האישית שלהם, שחוצבים בסלע מדי יום, חודשים, שנים, תזכרו שכל מילה שכתבתם ועלתה לרשת צפה אי שם ויוצרת אדווה. לעולם אין לדעת מתי מי מהמילים/מעשים/מחשבות שלכם תפגושנה את 'האחד' המיועד שידליק אצלו את הניצוץ מצדו האחר של העולם או מדלת השכן.

אה כן, אני לא רוצה לבאס את מי מכם שהגיע לעמוד הזה וחשב שהנה הוא הולך לפגוש הנחיות כיצד לגדל ירקות באדנית, לשם כך הכנתי את הדף המפורט הבא

בהצלחה

אייל

2 מחשבות על “גידול ירקות באדנית”

  1. יעל

    מקסים.
    החיזוקים האלו כל כך חשובים, בעיקר בעידן בו נראה לנו שהכל כל כך פשוט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *