חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

גןפסת – מרפסת שהיא גן – לחשוב מחוץ למרפסת –

גןפסת – מרפסת שהיא גן – לחשוב מחוץ למרפסת –

רעיון לעיצוב מרפסת

הפעם, 'גן – פסת'

מרפסת שהיא גן. אני בוחר להציג את הרעיונות הבאים לגינת מרפסת מתוך כוונה "לשבור" קווי מחשבה ודפוסי תכנון גינות מרפסת.

לא רק בצדדים – גם במרכז אפשרי, נכון וניתן.

מצד אחד, המודל הבא פחות יתאים למרפסות קלאסיות בצורת מלבן. אגב למרובעות בהחלט כן. מצד שני, אולי בסופו של דבר כן תתחברו לרעיון ותנסו לחשוב איך אתם מיישמים זאת אצלכם גם בתצורה מלבנית?!

 

רעיון לעיצוב מרפסת

מיכלי שתילה וצמחים במרכז המרפסת

כולנו, טוב לפחות רובנו בארץ ובעולם מתכננים, בונים ויוצרים גינות מרפסת באותה צורה קבועה. צמחים בהיקף המרפסת ובזה מסתיים העניין,

אנחנו יצירתיים בבחירת כדים, צמחים, ריהוט גן וכו'.. אבל מעטים נותנים דעתם לניצול השטח הזה ממקום אחר שונה ומרענן כמו בתמונה הבאה.

רמז דק, שימו לב לכך שחלק ממיכלי השתילה במרפסת הזו שתפסה את עיניי ברומא, מפוזרים או ממוקמים רחוק מעט מהקיר, או מעקה המרפסת.

רוצה לומר כך, יוצריי המרפסת הזו בעצם ניצלו את המרחב ויצרו מעין 'גן – פסת' ברחבה הזו. הוא או היא, מיקמו כדים עם עצי פרי ושאר שיחים בנקודות שונות במרחב הזה. מה שיוצר תחושת גן, מטע, חורש, תקרוא לזה איך שתרצו.

 

רעיון לעיצוב מרפסת

מסר חדש

המסר הוא כזה, זה ממש נחמד "לשבור שורות" לפעמים ולתת לחלק מהכדים או האדניות לפלוש לחלקים בתוך המרפסת, גם אם היא קטנה.

זה עוד יותר נחמד למקם מיכלי שתילה עם צמחיה (כמובן) במרכז המרפסת. החוויה הזו של לשבת בין עצי פרי או שיחים, ליצור פינות ישיבה קטנות ביניהם בלב המרפסת ולא  רק בהיקף החיצוני היא חוויה מאד מיוחדת.

*קרדיט תמונה ללוח פינטרסט הבא

אין סיבה לחשוב שהמודל הזה של מיקום מיכלים שלא צמוד לקיר / מעקה / מחיצה / עמוד יתאים רק לבעלי מרפסות גדולות, זה לחלוטין לא נכון.

בדיוק כמו בתמונה כאן מעל.

ניתן אף ליצור מעין בוסתן, את מרבית הזמן רובנו נעביר בתוך הדירה ואז… מספיק מבט קטן החוצה דרך חלון הסלון ולראות פתאום את המרחב המרפסתי משובץ בכמה מיכלים וצמחים במרכזו, עושה טוב על הנשמה.

כמו תמיד אני אומר כך,

גינון הוא ניסוי וטעיה. תעיזו, תנסו, תזיזו, תשנו, תחליפו, עזבו רגע את ההתעסקות בסוגי הצמחים. תנו רגע תשומת לב למראה כללי, לקונספט ומשם תלכו לשלב הצמחים.

 

 

רעיון לעיצוב מרפסת

שאלות שעולות בסגנון מסוג זה

איך מתמודדים עם רוחות? – כדים עם צמחיה גבוהה ובעלת נפח קל לקשור כאשר הם ממוקמים סמוך למעקה או קיר. איך מתמודדים עם העניין הזה?

די בקלות, ישנן שתי אפשרויות לפתרון סוגית הרוחות:

ראשונה

שימוש בצמחיה נמוכה, כזו שאינה עולה על גובה מעקה. אני מזכיר, אין הכוונה לעלות לגובה עם עצי פרי כמו בפרדס. בהחלט ניתן לעשות שימוש בעצי פרי נמוכים. או פשוט סתם שיחים נמוכים שיצרו גושי ירוק במרכז ה'גן – פסת'.

שניה

בין שכבות מצע השתילה של השיח או העץ, ניתן לפזר חלוקי נחל גדולים להוספת משקל לייצוב.

רחב, נמוך, מלא, עשיר ובמרכז המרפסת.

מה עושים עם מי השקיה? אלו הרי יוצאים לרצפה ואז… ניתן לשתול בצורה הבאה או לעשות שימוש בכדים חכמים.

אם יש לכם  שאלות או תהיות נוספות לקונספסט שהצעתי כאן, אתם תמיד מוזמנים להעלות אותן בקבוצה המדהימה שלנו. מרפסות מעוררות השראה בישראל

במידה ועולה הרצון לנסות את הקונספט שהוצע כאן ובמקביל חשוב לכם היכולת להזיז את המיכלים בקלות מנקדוה לנקודה, תמיד תוכלו להניח את המיכלים על המעמדים הבאים.

בהצלחה

אייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *