חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

האם צריך לנקות פנים אדנית לאחר החלפת תכולה?

האם צריך לנקות פנים אדנית לאחר החלפת תכולה?

האם צריך לנקות פנים אדנית

לאחר החלפת תכולה?

כן 🙂 צריך! אמנם לא עם קיטור, אקונומיקה וחומצות ניקוי למניהן, אבל עניין ניקיון דפנות מיכלי השתילה חשוב מכמה סיבות. הראשונה היא ההיבט הפסיכולוגי. מחליפים כבר תכולה, אז מה לא ננקה את פנים האדנית? הזזנו את המקרר, מה לא ננקה מאחוריו?

סיבה יותר סיבתית היא העובדה שעל דפנות מיכלי השתילה תמיד מצטברת ונשארת יתרת התכולה, גם אם היא אינה נראית לעין, בשנים או בחודשים שחלפו מאז שתלנו, הצטברו על הדפנות מלחים, דשנים, אולי אפילו שאריות חומרי הדברה וכמובן פטריות המהות כר פורה להתפתחות הדבר הבא שיטרוף לנו את מצע השתילה והצמחים, אז לא חבל?

שפכתם תכולת האדנית? נקו את הפנים שלה.

 

עם מה מנקים פנים אדנית?

הכי קל ופשוט. סבון כלים, סקוץ', צינור מים, משפשפים, שוטפים, ממלאים מצע שתילה חדש, שותלים ובא לציון גואל.

אין חשש משאריות סבון כלים שייפגעו בצמחים החדשים שאתם עומדים לשתול. תקפידו לשטוף טוב ותתקדמו.

אולי אוציא חומר לניקוי פנים אדניות? 🙂 יהיה ביקוש אחרי הפוסט הזה? מה אומרים?! אני חוזר ומדגיש, אין צורך לחטא באלכוהול, להבעיר מעל הברביקיו או להכניס למדיח, הלאה.

 

לסיום – טיפ לניקוי פנים אדנית

ככל שמיכל השתילה חלק יותר מבפנים ופחות מחוספס, כך השטיפה והניקיון קלים יותר. לצורך המחשת העניין, אם מיכלי השתילה שלכם עשויים פלסטיק, אזי תהליך השטיפה והניקוי יהיו קלים יותר. דופן פלסטיק חלקה 'תופסת' פחות שורשים, מלחים ושאר חיות באופן טבעי.

לעומת זאת, כלים העשויים מאבן, חרס, עץ, סגסוגות של פיברגלס וכדומה, בהחלט יידרשו מכם מאמץ גדול יותר בניקוי פנים האדנית. בזמנכם תנו הצצה למאמר בו כתבתי 6 טיפים לבחירת אדניות, זה יחדד לכם מעט יותר את יתרונן של הדפנות החלקות.

הערה – אם אתם מחדשים תכולה חלקית, כלומר רק עקרתם את שכבת פרחי העונה וגוש השורשים עמם, אבל תחת זאת עוד יש שכבה עמוקה של מצע שתילה, אל תשפכו את כל התכולה כדי לשטוף. אין צורך. הנושא במאמר מתייחס רק למצב של ריקון וחידוש מוחלט של מיכל השתילה שלכם.

מצרף מאמר על איך לחדש תכולה במיכלי שתילה עם עצים?

בהצלחה

אייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *