שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

השקיית עציצים בחופשה

השקית עציצים בחופשה

אם העציצים יצאו לחופשה ואתם נשארתם בבית? אני מזהה בעיה. אבל אם אתם אלו שיצאו לחופשה אז הדרך הבטוחה והנכונה ביותר להשקות עציצים בחופשה שלכם היא להיעזר בשתי השיטות הבאות:

שחררו וצאו לחופשה בלי הצמחים

שיטת 'נוהל שכן'

עבודה על מערכות יחסים

יתרונות – בגדול הרעיון הבסיסי הוא לשמור את הקרקע מעט לחה עד חזרתכם מהחופשה, זהו! תזכרו שהצמחים שלכם רגילים למשטר מים קבוע בכמות ובזמן ולשכנים אם הם לא שכחנים ורחפנים, יש סיכוי גבוה לשמר את הצרכים שלכם ושל הצמחים וזו בעצם הנקודה החשובה ביותר ולכן לשכנים תוכלו לתת הנחיות מדויקות (תוך תקווה שהם יעקבו אחריהן).

השקית עציצים בחופשה

מה עוד?

חסרונות – השכנים היקרים עשויים לאכזב אתכם וזאת בגלל האחריות הרובצת על כתפם. מהחשש והלחץ שבאחריות הם עשויים להשקות ולהציף מעט יותר מבדרך כלל, בוודאי לעומת שקית המים שהשארתם בתוך האדנית עם חור בגודל סיכה לטפטוף מתמשך (קומבינה לא משהו אגב) או חבל סריגה מחובר לאסלה. אגב אם אתם והשכנים זה לא זה מלכתחילה אז דלגו על הקטע הבא ותתקדמו לשיטת 'אני סומך רק על עצמי' 🙂

קשה לכם בלי הצמחים? תכתבו להם או תקנו חבילת גלישה לשמירה על קשר.

 

טיפ 'נוהל שכן' חשוב 

אל תשכחו להביא לשכנים משהו מהדיוטי ושלא ניתן למצוא אותו בפיצוציה המקומית.

 

שיטת 'אני סומך רק על עצמי'

לטובת אלו מכם שלא סומכים על אף אחד (כמוני כשזה מגיע לצמחיה) בחנתי את המוצרים הבאים. כל הארבעה עושים עבודה מצויינת, עלות מרביתם בוודאי שווה את מחיר הפסד הצמח כאשר אני בחופשה.




רגע לפני שיצאתם מהבית – השקו את הצמחים עד נגר, כלומר עד שתראו מים יוצאים מתחתית האדניות. לאחר מכן בקשו מהשכנים להיכנס אחרי יומיים שלשה לבדיקה פיזית עם האצבע האם הקרקע לחה?! אם היא לחה הנחו אותם לא להשקות ולדלג יום או יומיים נוספים עד לבדיקה חוזרת.

מה לא לעשות – בשום מקרה אין סיבה לשנות מיקום העציצים כאשר אתם יוצאים לחופשה. אין סיבה לחשוב שכשיוצאים לחופשה צריך להלביש להם מעיל, לדשן במיוחד או לקנות להם ספר שלא ישעמם להם או להעביר אותם לחדר קירור או חימום. שינוי במיקום ישנה את מראה הצמח כשתשובו, לא בא לכם על זה תאמינו לי, צאו  לחופשה ותניחו להם כבר.

שתפו עם חובבחי צמחים שמוותרים על חופשה בגלל הצמחים 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *