חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

כיצד לתמוך עצים באדניות?

כיצד לתמוך עצים באדניות?

כיצד לתמוך עץ באדנית

חנוקים אנונימיים – שמו של מועדון עצים העוסק בשחרור הגזע לחופשי מסרטי ההדבקה החונקים. המועדון פונה למרבית העצים שמגיעים מהמשתלה אלינו הביתה. הציצו לרגע על גזע העץ הצעיר אליו מהודק מקל הבמבוק הקשיח, זה יפה וחשוב ועזר לעץ הצעיר להגיע עד כה ולשמור על חוט שדרה ישר אבל כאשר זה יוצא משטח המשתלה ועובר לידיים שלכם זה הזמן לשחרר את הגזע לטובתו של העץ ולטובתכם.

הנה מדוע:

זה מקסים בעיניי שהעץ מחזיק את מקל התמיכה בו כל כך הרבה שנים – לזה אני קורא מחוייבות אמיתית 🙂

מכירים את זה שכאשר מסירים גרביים על הרגל נותר סימן של חלקה העליון של הגרב? טוב לא מצאתי דוגמה טובה יותר, אז תזרמו.

מכירים? יופי, זה בדיוק מה שקורה לעץ, זרימת הדם מופרעת, רק שבניגוד אלינו העץ לא ממש 'מסיר גרביים' ומשחרר את הגזע בסוף יום. מבלי להיכנס לעניני בוטניקה ואנטומית העץ, זה הסיפור והסיפור הזה עם הזמן פוגע בעץ. אז מה עושים? הרי בכל זאת צריך לתמוך בו עד שישריש ויתייצב באדנית, בואו נתקדם.

כיצד לתמוך עץ באדנית

אגב אין צורך להילחץ, תמיכת עצים באדנית לא אומרת להוציא את מקל הבמבוק מיד עם שתילה. חיכה כמה חודשים במשתלה? יחכה עוד קצת גם אצלכם, עד מתי? קחו שבועיים שלושה, תנו לעץ להיקלט באדניתו החדשה ואז… בעזרת סכין יפני או מזמרה הסירו לכל אורך העץ את סרטי ההדבקה או את האביזר באמצעותו חובר לגזע.

שלפו את מקל הבמבוק מהאדמה ונעצו אותו הפעם מעט רחוק מהגזע, הכוונה כאן היא שלא יהיה מגע צמוד עם מקל הבמבוק לגזע העץ. הצלחתם? גדולים אתם, התקדמנו. אגב אם הנק' בה בחרתם לשתול במרפסת חשופה לרוחות המתינו עוד כמה שבועות.

נאמר שהעץ הגיע כך מהמשתלה? 

טבעות חנק זה יופי אבל בבית משחררים

כך פחות או יותר תנהגו לאחר שתילה באדנית/כד

4 עד 6 שבועות לאחר שתילה והתבססות שורשי העץ במיכל השתילה, בלי חשש שלפו מקל הבמבוק ובעיקר התירו את הקשירות הלוחצות על גזע העץ. * התמונה באדיבות חגית גבע – חברת קבוצת מרפסות 

כיצד לתמוך עץ באדנית – כלי עזר

המוצרים דמויי החוטים יתאימו יותר לעצים מכיוון שהם מאפשרים לתמוך בגזע או הענף מבלי לחרוץ אותו אך עם חופש תנועה וגמישות וניתנים להרחבה בעת הצורך.

המוצרים דמויי הטבעות והקליפסים יתאימו יותר למטפסים כגורם המכווין את הענפים לאן שתרצו וגם כאן יהיה זאת במקביל לתנועה חפשית עבור הענף בשילוב תמיכה איתנה.

בשני המקרים חשוב להקפיד לא ללחוץ את הענף/גזע אל מקל התמיכה אלה לעשות בזה שימוש תומך רפוי בלבד.


טיפים

  • עם הזמן העץ גדל ומפתח מערכת שורשים איתנה ויציבה. בדקו אחת לכמה חודשים ותגלו כי העץ כבר אינו זקוק יותר לתמיכה, הוא יודע לעמוד לבד ויציב באדנית. יחד עם זאת, מי שיצטרך תמיכה זו האדנית שעשויה להפוך למפרש ברוח הכי קלה. אבל זו כבר כתבה אחרת.
כך זה נראה מיד לאחר שליפת מקלות הבמבוק – לא תמיד יש צורך בהמשך תמיכה. *תודה לחגית גבע.
  • שתילת עצים ושיחים בעלי נפח בתערובת שתילה בתוך אדניות וכדים שונה משתילתם בקרקע. זו חזקה ויציבה יותר בגלל המבנה שלה, לעומת זאת תערובת שתילה 'חלשה' יותר באחיזתה ולכן כדאי להמתין עד השרשה ואחיזה בתערובת הגן בטרם שולפים את מקלות התמיכה.

יופי, זמן לעבור למאמר על כיצד לקשור ולהכווין מטפסים 

שתפו עם חברים חובבי מרפסות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *