חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

לאיזה כיוון הולך עולם הגינון במיכלים?

לאיזה כיוון הולך עולם הגינון במיכלים?

גינון במיכלים

עולם שעובר מהפך


עולם הגינון במיכלים (עציצים, כדים, אדניות וכיו"ב) עובר שינוי דרמטי בשנים האחרונות. אם עד לפני 3 שנים בערך מרבית החברות התחרו על עיצוב האדנית צורתה וצבעה, היום התחרות היא על חווית המשתמש.

הווה אומר, עולם הגינון במיכלים הבין שמכירת מיכלי שתילה יפים ככל שיהיו, אינו מאפשר למשתמש הקצה לחוות הצלחה. מיכל יפה ככל שיהיה הוא בסופו של דבר מיכל עם חור לניקוז המים בתחתיתו וזהו!

מצד שני, קהל חובבי הגינון גדל בקצב מסחרר בעולם אך באותה נשימה חווה לא מעט אכזבות כאשר מגיע לשלב היישום, הוא שלב טיפוח הצמחים. רבים תופסים את נושא גידול הצמחים כ עול או חוויה לא טובה ולא ממשיכים הלאה.

לראיה, עשרות אלפי אדניות פלסטיק צבעוניות שנראו תלויות בשנים האחרונות על מעקות המרפסות בישראל ובעולם.

למעט העובדה שהפכה העיר ל'תערוכת פלסטיק' מיותמת מצמחיה, העובדה המצערת יותר היא העובדה שציבור מגדלי הצמחים החובבני שלא באשמתו חש אשמה ותסכול על כך שלא הצליח לממש את שאיפותיו לפינה ירוקה או פורחת ולאורך זמן.

 

הסוף לחיסול צמחים

אבל באמת

משפטים כמו "אני מחסל/ת צמחים מבטון" או "אני ממית/ה קקטוסים מפלסטיק בקלות" הפכו למשפטי הגדרה עצמית בנושא גינון ובעצם שלא באשמת הציבור.

מספר חברות יצרניות מובילות בעולם הגינון במכלים שמעו וזיהו את הקולות והחלו לחשוב על פתרונות שיאפשרו זאת. הפתרונות המובילים כיום ללא ספק הם מכלול האדניות והעציצים בהשקיה עצמית.

לאחרונה ביקרתי בתערוכת Gaffa אליה אני יוצא כמדי שנה לבחון חידושים ופיתוחים בתחום וכיום כמעט שאין אף חברה שמכבדת את עצמה, שלא מחזיקה מגוון אדניות ועציצים להם מערכת השקיה עצמית.

הסיבה כאמור, היא לאפשר למשתמש לחוות הצלחה.

 

 

גינון במיכלים השלב הבא

המונח הזה של השקיה עצמית השתרש בקרב כל הגורמים, החובבנים והמקצוענים יחד. אבל, הסיפור של השקיה עצמית בגינון במיכלים הוא לא הסיפור על כך שהכד או האדנית מספקים מים לצמח, זה בעיקר על איך זה קורה? ולמה זה עושה הבדל? ומאפשר חוויה טובה לצמח ומשם למשתמש.

המקום ממנו צמחים שותים מים הוא מהשורשים הנמצאים בתחתית גוש השורשים של הצמח. אנחנו באופן טבעי מורגלים לתת מים מלמעלה, אם ע"י משפך, או באמצעות טפטפות, ובעצם "מעמיסים" מים עד שאלו יגיעו לאותם שורשים למטה בתחתית גוש שורשי הצמח.

אלה מה? רובנו לא יודעים שהשתייה מתבצעת ע"י הצמח מלמטה ולכן משקים לפי מה שנראה לנו 🙂 פעם זה עובד ורוב הפעמים זה לא ממש עובד = צמח מתפגר > חוויה לא טובה > יאללה ביי גינון.

כל האדניות והכדים בהשקיה עצמית בעצם מסיעים את המים מתחתית הכד או האדנית ישירות אל עבר שורשי הצמח שאחראים על השתייה ומכאן = צמח מאושר > חוויה טובה > יאללה תנו לי עוד גינון במיכלים.

כלומר, מצע השתילה פועל כמו ספוג וגורם למים לעלות כלפי מעלה משלי שעשינו דבר חוץ מלדאוג לכך שהעציץ ייקבל מים בכל פעם שהוא מתרוקן.

היתרונות של שיטת ההשקיה העצמית רבים

  • חיסכון במים
  • פחות צמחים מתים = כסף
  • אין נגר של מים לרצפה
  • לא צריך לרוקן תחתיות
  • לא צריך תחתיות

אבל הכי חשוב, הוא מה שפתחתי אתו את המאמר, הכי חשוב הוא התובנות אליהן הגיעו החברות המייצרות עבורנו את מיכלי השתילה, עציצים, כדים, אדניות וכיו"ב. שנחווה הצלחה והשקית עצמית היא הדרך הנכונה לצמח ולנו.


 


הטו אוזן ועין, מבטיח שתראו מהפך בשוק בשנתיים הקרובות בארץ. אנחנו איך לומר, תמיד 2 עשורים מאחור בכל הקשור לתרבות גינון.

ראו רק טעימה ממה קורה בנישה הזו באמזון. היצע אין סופי >>> ממיכל שתילה אחד קטן המיועד לצמח אחד בודד, עד אדניות שלמות. לשם הולך עולם הגינון במיכלים.


אני תמיד אומר שאנחנו הישראלים, אוהבי צמחים מושבעים, אבל עוד לא מוטמעת בנו תרבות גינון. אבל זה שם וזה יגיע.


איפה קונים כדים חכמים בארץ?

 

תוכלו למצוא מגוון רחב של דגמים באתר הבא


אייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *