חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

מבוא – חובה לקרוא לפני שתוקפים

מבוא – חובה לקרוא לפני שתוקפים

מזיקים ומחלות בצמחים

מה אנחנו חייבים להבין לגביהם?

מזיקים ומחלות צמחים בגינה ובכלל הם חלק בלתי נפרד מעולם הגינון! רוצה לומר, הם כאן כדי להישאר והסיכוי שייעלמו מחר לא גדול. מה כן עשוי לקרות מחר בהקשר שלהם?

נאמר שהצלחתם להשיג אותם מהצמחים שלכם, היו בטוחים שהם יופיעו שוב כך או אחרת בגרסה שונה/חדשה על צמחים אחרים מתישהו שוב, הפעולות הנכונות ביותר שנוכל לעשות בהקשרם של אלו, הוא לצמצם הופעתם.

מזיקים ומחלות צמחים

קצת פרופורציות

אני טוען שלכל דבר יש גבול ואיפה עובר הגבול שלכם? את זה רק אתם יודעים. למה הכוונה? נאמר שרכשתם צמח תבלין מסוג שיבא. שתלתם אותו והופ שבועיים אחריי שתילה השיבא התמלאה כנימות.

השיבא לצורך העניין עלתה 12 או 14 שקלים (נאמר ככה בערך), חומר ההדברה עלה פי 3, בין אם הוא אורגני או כימי, לא נכנס לזה וזה לא העניין.

כשאתם מעלים תמונה לפורומים השונים עם צילום צמח צעיר ועליו משהו שאינכם מזהים ושואלים, "האם להתחיל לדאוג"? הייתי עונה בעדינות, אם זה "מדאיג" אתכם? אז מה קורה עם דברים מעט יותר רציניים?

אני כמובן מודע לעניין הרגשי שלנו עם צמחים, אבל יחד עם זאת חושב שממש חשוב לזכור כמה דברים:

  1. מזיקים? הם כאן כדי להישאר
  2. מיגור מוחלט שלהם? לא בטוח שאפשרי ולא בטוח שרצוי ונכון לנו – בואו נזכור שאנחנו לא חקלאים שהפרנסה שלנו תלויה בחיסול המזיקים למשל.
  3. מחלות צמחים? כנ"ל כמו 1 ו 2
  4. לא משנה באיזה חומר בחרתם לעשות שימוש, נסו מקסימום 3 פעמים להדביר, לא עבר? תחליפו לצמח מסוג אחר. יש צמחים רגישים יותר ויש הרבה פחות.
  5. בכל זאת הדברתם אותם – עדיין אין שום ערובה לכך שלא יחזרו או אחרים במקומם.
  6. זה יקר להחליף צמחים כל הזמן – אכן זה נכון, אני רק מזכיר שגינון הוא תחביב לא זול במיוחד והצמח ששתלתם כעת הוא כנראה לא זה שילווה אתכם ב 50 השנים הבאות, ברוב המקרים 🙂
  7. לא כל חרק או מעופף מזיק לצמחים שלנו!

 

אבל יש צמחים שחשוב לי להילחם עליהם

ברור לחלוטין – אין דין שיח ורדים מטפס ענק על הפרגולה שלנו ב 15 השנים האחרונות כדין השיבא למשל. במקרים כאלו של התקפת מחלות או מזיקים על עצים / שיחים בוגרים שהדיון על החלפתם בקלות כמובן אינו רלוונטי, כאן אני מציע לפנות לאיש מקצוע שזה תחום התמחותו מכמה סיבות.

  1. צמחים גדולים ובוגרים זה כבר לא צחוק לאבד וכאן ה"משחק" שלנו בניסוי וטעייה חובבני עשוי לעלות לנו ביוקר, עניין מיותר וחבל.
  2. איש מקצוע יידע לומר גם על הגורמים הסביבתיים שמאפשרים התפתחות המזיקים ויציע איך והאם ניתן לצמצם או למנוע זאת להבא.
  3. גם אחרי כל זאת יש לזכור – הסבירות שאיש מקצוע יידע לתת מענה טוב יותר מכם הוא די ברור ומובן. יחד עם זאת חשוב לזכור, אין ערובה של 100% הצלחה בכל המקרים.

סיפור אישי – עץ מישמש שטיפחתי שנים חטף ובגדול בקיץ שעבר, איש המקצוע שהבאתי עשה הכל ובמקצועיות מדהימה לטפל במפגע אבל היו שני דברים שגרמו לתהליך הזה לא להצליח ולגרום לנו להיפרד מהעץ.

הראשון היה הזנחה פושעת שלי וחוסר תשומת לב למזיקים שהתפתחו על העץ. השני – קריאת "הצילו" בשלב כמעט סופני של העץ אבל היינו מוכנים לעשות הכל כדי לנצח ובסוף זה לא קרה.

טיפ – תמיד חשוב להיות במעקב מחד, מאידך לא כל שינוי או תזוזה הם בסיס לקריאות הצילו נואשות ולשם כך הקמתי את המדריך לזיהוי מזיקים

החל מהשבוע הקרוב אעלה כאן מאמרים בנושא זיהוי וטיפול במזיקים ומחלות בעזרתם תוכלו בעיקר ללמוד מתי זה "הצילו" ומתי זה "נראה שכדאי לטפל" ברוגע ועם נשימות 🙂

אייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *