חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

מדריך לשתילה באדניות

מדריך לשתילה באדניות

מדריך לשתילה באדניות

ישנם דפים בתוך האתר הזה שלעתים אני חושב איך בכלל להתחיל לכתוב אותם, הרי מי באמת זקוק למדריך לשתילה באדניות? העניין הוא כזה, להנחיות כיצד לשתול אתם לא באמת זקוקים אבל לאור מה שאני פוגש חדשות לבקרים, להנחיות כיצד להכין את האדנית לשתילה אתם בהחלט זקוקים.

על מה אני מדבר? תראו, לקחת אדנית למלא בה תערובת שתילה לשתול ולהשקות זה כולם יודעים, אבל לא רבים מודעים לעובדה שמילוי האדנית בתערובת שתילה בלבד מבלי לכסות את תחתית האדנית בשכבת ניקוז היא כנראה אחת הסיבות לכך שרבים משוכנעים כי הם "הורגי צמחים סדרתיים" Breaking news  "בני האדם אינם הורגי צמחים" 

הכנה לשתילה באדנית – החלק החשוב ביותר

כבר כתבתי על כך לא אחת אבל אחזור על כך שוב כי זה מהותי. הבסיס להצלחת כל גינה עליי אדמות או עליי אדניות (תבחרו) הוא יכולת המים להתנקז. כלומר אדנית כד או עציץ אשר להם יכולת ניקוז מים מהירה מאד ישמחו את הצמחים ואתכם כמובן וכאן אני חוזר לשכבת הניקוז שהיא חובה בכל אדנית, כד, עציץ, חבית, נעליים ובקיצור לא משנה במה אתם תבחרו לשתול. לאחר שבחרתם את הכד או האדנית האהובים עליכם וודאו שיש חורי ניקוז בתחתית, אם אין אז תדאגו לעשות או חפשו אדנית חליפית עם חורי ניקוז.

*בשלב הבא מלאו שכבת ניקוז שע"פ רוב תורכב מאבני טוף גס או טוף דק, לא ממש משנה, אני ארחיב על כך בהמשך. כפי שמופיע בתמונה, יש לפזר שכבת הניקוז בתחתית האדנית ולכסות את כולה עד שלא תראו את תחתיתה. עובי השכבה? 2-3 ס"מ לכל היותר. עכשיו הגיע זמן תערובת השתילה, מלאו את האדנית עד 2 ס"מ מתחת לשפת האדנית, אין סיבה למלא את מלוא הכד בתערובת עד גובה השפה העליונה כי עצם מהלך השתילה באדנית (לשם כך התכנסו) באופן טבעי ייצור עודף תערובת. תענוג, עכשיו שיתלו, השקו ע"פ הנחית השקית אדנית חדשה ואתם מסודרים.

שתילה באדנית

*כמה מילים על שכבת הניקוז ואילו חומרים קיימים בשוק. אז מעבר לטוף שהוא בחירתי האישית ולאור ניסיוני הרב אין לו תחליף, שימוש בחלוקי נחל שטופים גם הולך, שברי חרס זה סבבה אבל בשום אופן לא לעשות שימוש בחצץ מאחר והוא מפריש גיר ומגע שלו עם מערכת שורשי הצמחים אינו מפגש משמח. מדוע כדאי לעשות שימוש בטוף? זאת מאחר ומדובר באבני בזלת/לבה מרוסקת, חצובה ונקייה שאינה מכילה כל חומרים העלולים לפגוע בצמחים בעתיד.

 

מדריך לשתילה באדניות

מעגל קסמים שאינו קסום

יופי נחמה, אז בקיצור אם החלטתם ללכת למשתלה לחידוש האדנית שברשותכם ודאגתם להביא את האדנית מהבית 'כמו שאני עושה עם מכונת הכביסה שלי אותה אני תמיד מביא מהבית למכונאי' ומי שעוד לא הבין את הרמז הציני אז קראו שנית. אבל אם בכל זאת נסחבתם למשתלה עם האדנית, דרשו למלא את תחתית האדנית בשכבת ניקוז ולא משנה מה יגידו או יסבירו לכם.

כאן נכנס לתמונה מעגל הקסמים שרובנו נופלים לתוכו – אדנית עם תערובת שתילה ללא שכבת ניקוז היא לאורך זמן 'מלכודת' מחלות, מזיקים, לחות ועודף מים. למה? כי תערובת קרקע לבדה במגע עם מים עם הזמן מתחברת לכדי 'יציקה' שלא מנקזת מים בקצב רצוי ואז הצמח נראה, רע ואז אתם רצים להשקות עוד, כי נדמה לכם שהצמח צמא כי הוא נראה רע, ואז הוא מת מעודף מים ואז אתם משוכנעים שאתם "הורגי צמחים סדרתיים" ואז אתם מוותרים והופכים את המרפסת למחסן.

שתילה באדנית? ניקוז רבותי, ניקוז!

יופי, התקדמנו בואו נעבור לשלב ב' – שתילה באדניות

ברכות.