שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

מה עשוי לקרות לצמחים כשיש תחתיות לעציצים?

מה עשוי לקרות לצמחים כשיש תחתיות לעציצים?

סוף (מרפסת) מעשה במחשבה תחילה

הנה התהליך שכמעט כולם עוברים בהקמת גינת מרפסת והנה חומר למחשבה רגע לפני שאתם 'עפים על עצמכם' ומעיפים ממון בלי תכנון.

לאן הולכים המים – זו השאלה הכי בסיסית כאשר מגיעים לשלב הקמת הגינה במרפסת.

בשעה טובה נכנסתם לגור בדירה החדשה. חלפו 6 חודשים עד שהצלחתם להתארגן על ארגזי הקרטון, תקציבית גם התחלתם לראות את האור בקצה המעלית או משהו דומה לזה.. : – )

ואז.. יום שישי אחד אתם פשוט מאבדים את זה, מחליטים להעיף את ה"זבל" שאגרתם במרפסת ויוצאים למשתלה. "זהו! אני הולכ/ת להביא צמחים… נמאס לי מהאפור השומם הזה" אתם אומרים לעצמכם.

 

תן לי שניים אדנית פלסטיק,

10 שתילי פטוניה ודשן שיהיה

איזה כיף, חזרתם הביתה עם 4 אדניות צרות וארוכות, מילאתם אותן בפרחי עונה, הנחתם על הרצפה ליד המעקה, השקתם עם המשפך החדש ובא לציון גואל. רק ש… אז מתחיל התהליך הבא.

אחרי שבועיים בערך נמאס לכם להשקות, מי אחראי על זה? מי זוכר? כמה להשקות? אה כן ואז מים מתחילים לצאת מתחתית האדניות לרצפת המרפסת ובאסה.

מה עושים? אוי שיט! איך לא קנינו תחתיות לאדניות? שוב ריצה למשתלה, רכש תחתיות ו"סבבה" פתרנו את הענין.

חלפו שבועיים או חודש (מפרגן לכם) ודי נמאס העניין הזה של לזכור להשקות. טוב אולי הגיע הזמן למערכת השקיה ממוחשבת? אה כן בטח, היא תשחרר אותנו מלטפל בהשקיה.

רצים, בודקים מחירים, קונים, מתקינים מכוונים ואיזה תענוג, המערכת עובדת בשבילנו. רק מה? אחרי כמה ימים, גם עם התחתיות מים גולשים מעבר לתחתית האדניות ומרטיבים את הרצפה. ועכשיו יש לכם כבר 8 אדניות, כי בכל ביקור במשתלה הוספתם עוד איזה אדנית או עציץ חדש.

כלומר מ 8 נקודות שונות במרפסת נוזלים מים ויוצרים סוג של "איכס" שהוא 8 נחלולים על רצפת המרפסת. מה עושים? אה כן בטח… מפחיתים השקיה ומכוונים השקיה לפי תחתית. כך אני קורא לזה.

 

השקיה בהצמאה

מה שאתם עושים כאן בעצם זו השקיה בהצמאה 🙂 לא נעים להגיד אבל כשאתם מכוונים השקיה לפי תחתית האדנית כדי שמים לא יזלו החוצה, זה כמו לתת לאדם צמא במדבר טיפת מים על הלשון כל כמה שעות.

נסו לחשוב לרגע על עצמכם שותים ככה? בדיוק! זה מה שאתם עושים לצמחים. ההשפעה על הצמח היא די מיידית והיא איך לומר לא בדיוק השפעה לטובה.

נאמר ויש לכם מיכל שתילה עם עץ לימון אליו הצמדתם 4 טפטפות. אבל אתם פותחים מים אחת לכמה ימים ולמשך שתי דקות כדי שהמים לא יצאו מעבר לתחתית שנמצאת למטה.

אם זה המצב? ושאלתם את עצמכם "למה הלימון אצלי לא מתפתח"? נראה לי שאת התשובה הבנתם כבר בעצמכם.

צמחים במיכלים ובכלל צריכים לקבל מים מלוא מיכל השתילה, כבר כתבתי על כך רבות. מים צריכים להיכנס לאדנית, לצאת ממנה בקלות ולא להיאגר בתחתית.

אז רגע תשאלו? מה עושים עכשיו?

 

זוכרים את הכותרת?

סוף מעשה במחשבה תחילה

ישנן 4 דרכים לפתור את העניין 

  1. להחליף לאדניות אטומות ולהתקין בהן צינור מרכזי לניקוז המים – כך עושים זאת
  2. לחזור להשקות באופן ידני אבל בבקשה רק להשקות בצורה הבאה
  3. להחליף האדניות ל'כדים או האדניות הבאות'
  4. לעבור למיכלי שתילה גדולים יותר משמעותית מהסיבות הבאות

אם לא הייתי מובן מוזמנים להעלות שאלות בעניין

אייל

2 מחשבות על “מה עשוי לקרות לצמחים כשיש תחתיות לעציצים?”

  1. נינה

    היי אייל,
    ניסיתי לשלוח לך מייל ל blc@co.il כפי שפרסמת באתר אבל הכתובת אינה קיימת, מקווה שזה בסדר ״לחפור״ לך פה..
    אשמח אם תוכל לעזור לי להציל את הדליה שלי, באחד הפוסטים באתר כתבת שאם הצמח נראה מסכן אפשר לצלם ולשלוח לך תמונה, אז אני מנסה את מזלי.
    יש לי דליה שהולכת למות ואני מנסה נואשות להציל אותה ונראה לי רק עושה יותר גרוע.
    קיבלתי אותה לפני חודשיים עם פרחי פונפון אדומים מהמים, כשפרח ראשון התייבש החלטתי שזה די הגיוני לגזור אותו כדי שלא יפריע לשאר הצמח. מפה לשם עשיתי נזק בלתי הפיך שגרם לכל הפרח להתייבש אז ההחלטתי להשקות את המסכן והוא התחיל להירקב, בקיצור נשאר ממנו ענף קטן ומסכן.
    היום הוא התחיל ליפול הצידה ולהתנוון אז הוצאתי את כל העציץ, פוררתי את האדמה מהשורש ושמתי חזרה כדי שישיב עמוק יותר וחיזקתי מלמעלה עם האדמה שהוצאתי. לא נראה לי שזה עזר.
    אשמח לצרף תמונה ולקבל עזרה.
    המון תודה (לומדת מלא מהכתבות שלך)!
    נינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *