חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

יום שישי במרפסת

מערכת השקיה למרפסת

איך בוחרים?

בא לי לפזר את הערפל בכל מה שקשור לבחירת מערכת השקיה למרפסת. ישנן מס' מערכות השקיה ואעשה בהן סדר רגע לפני שאתם יוצאים למסע רכש בעל פוטנציאל להיות מיותר, ואולי אפילו לא מתאים לצרכים. שנתחיל?

מערכת השקיה למרפסת

שיקולים בבחירה

סוגי צמחים – לסוג הצמחים כמעט אין השפעה על השיקול בבחירת מערכת ההשקיה ואסביר מדוע. אם במרפסת שלכם ישנם 3 כדים בלבד, האחד עם קקטוסים, השני עם עץ לימון והשלישי עם פרחי עונה, אין זה אומר שלכל כד תידרש מערכת השקיה בפני עצמה. צרכי הצמחים שונים זה נכון, אבל את ה'משחק' בכמויות המים בהתאם לכל צמח/כד תייצרו בהמשך עם כמות וספיקת הטפטפות וכמובן משטר ההשקיה אותו תכוונו מהמחשב.

רוצה לומר,

במרפסת שלכם 12 אדניות + 6 כדים, חלקם תלויים, חלקם מונחים על הרצפה, חלקן תלויות על הקיר, לא ממש משנה. כל האדניות ללא יוצא מהכלל יושקו ע"י מערכת השקיה למרפסת אחת בלבד! שאלות עד כה?

מרפסות נפרדות – אם בדירה שלכם ישנם מפלסים שונים, מרפסות המרוחקות זו מזו, או כאלו שאין כלל קשר פיזי ביניהן, במקרה שכזה ייתכן ותאלצו להתקין מערכת השקיה לכל מרפסת. למרות שבמקרים כאלו אני קודם אחפש דרך להתקין מערכת השקיה אחת אבל… עם מחשב שיודע לפקד על יותר מברז אחד, מה שמעביר אותי לשלב מעט יותר טכני.

 

טיפ טיפת מושג

מחשב פתיחה אחת – הכוונה למחשב שיודע לפתוח רק ברז אחד 🙂 זה אגב המחשב המתאים ביותר למרפסת שלכם ב 99% מהמקרים. קיימים מחשבי השקיה עם אפשרות לפתוח המון ברזים. מה הרעיון? בגינות קרקע למשל נדרש משטר השקיה שונה למדשאה ביחס לערוגות עם תבלינים למשל. האחד פותח מטרות והשני טפטפות. מאחר ובמרפסת שלכם (אני מקווה) אין ממטרות או משתלת גידול יחורים, אין בעקרון סיבה למחשב הפותח יותר מברז אחד.

זה שיש כיום מחשבי השקיה שגם יודעים למדוד את כמות האור, להכין קפה ולעסות לכם את הגב זה עדיין לא עונה על הצרכים של הצמחים במרפסת שלכם. אז מה אם יש משוכללים? עוברים הלאה? יופי.

 

כך זה אמור להיראות

במרבית המרפסות

מערכת השקיה למרפסת – רשימת חלקים וכמה טיפים לבחירה נבונה.

מחשב פתיחה אחת – כבר אמרנו.

מחשב מופעל סוללות ולא חשמל – סוללות מחליפים פעם בשנה ואין חשש מהפסקת חשמל שתמנע מים מהצמחים וכמובן אין צורך לחפש או להתקין נק' חשמל במיוחד עבור המחשב.

סוללה 9 וולט – בעלת הצורה המלבנית אותה ניתן למצוא בכל חנות.

טפלון – לליפוף סביב הברגות המחברים השונים, כדי למנוע נזילות מים.

כך בגדול אמורה להיראות מערכת השקיה למרפסת שלכם.

הרכיבים

 

מורכב  ומוכן להיצמד לנק' המים בקיר

 

מערכת השקיה למרפסת

עם או בלי דישון?

מערכת השקיה עם משאבת דישון תידרוש 2 רכיבים נוספים – מז"ח (מונע זרימה חוזרת של דשן) ואת המשאבה עצמה. מתי היא מתאימה ומתי לא? אם התקנתם באדניות שלכם מערכת ניקוז מרכזית, כזו שמחברת בין כל האדניות ודואגת לנקז את כל מי ההשקיה לפתח ניקוז המים ברצפת המרפסת אז אין בעיה.

לעומת זאת, אם האדניות שלכם מוציאות מים לרצפה או לתחתיות ומשם לרצפה, אזי דשן והסימנים שהוא משאיר זה הדבר האחרון אני מניח שבא לכם לראות על רצפת או דק המרפסת.

לסיכום,

מערכת השקיה אחת בלבד.

מופעלת סוללות.

מחשב השקיה הפותח ברז אחד בלבד.

איזה בוחרים מחשב השקיה? על הכל כאן.

איך מדשנים גינת מרפסת? גם על כך כתבתי והכל כאן.

כל שאלה שיש לכם, הפנו אותה לקבוצת מרפסות מעוררות השראה בצירוף תמונה

אייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *