שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

צמחים במרפסת זה פאסה – תראו מה עוד קורה שם

צמחים במרפסת זה פאסה – תראו מה עוד קורה שם

מרפסות מעוצבות עם צמחים זה פאסה

מה IN? בואו תראו

כשאנחנו שומעים את המילה 'מרפסות מעוצבות' מיד עולה בדמיון סט ריהוט גן מרהיב ושיקי ומאחוריו צמודה לקיר גדר למטפסים עטופה בשיח ורדים או גפן.

אם אתם מאלו שועקבים קבוע אחר האתר הזה וקבוצת מרפסות מעוררות השראה לבטח כבר הבנתם שלגישתי המרפסת היא לחלוטין לא רק מרחב צמחים ואחו ירוק, ממש לא 🙂

קרדיט לדק' איריס גינזבורג על התמונה ועל החיבור בין צרכים חלומות ומרחב.

מבחינתי מרפסת היא סוג של "ג'ימבורי" אין סופי מגילאי 0 עד 136, לפחות…! הייתי רוצה שלרגע תניחו בצד את הדיון הפנימי של יש או אין לי מקום לרעיונות כמו בתמונה למעלה, זה לחלוטין קשור לתכנון נכון שמבוסס על החלומות, צרכים, תנאים ותקציב כמובן – סדרי עדיפויות.

 

 

מרפסות מעוצבות

אך מותאמות למבנה האישיות ולצרכים

מרפסת היא מרחב שמכיל או לפחות אמור להכיל את כל בני הבית ובו זמנית לאפשר לכל אחד מהם להביא לידי ביטוי תחביב כזה או אחר שבתוך הבית הוא או פחות מתאים,

מרפסות מעוצבות
*קרדיט לרשף מן – חבר קבוצת מרפסות מעוררות השראה בישראל.

או אין בו מקום, או שבשיקול רחב יותר הבחירה בין למקם את פינת הכושר בממ"ד או במרפסת, המרפסת לוקחת ובענק 🙂

קרדיט ללוח פינטרסט הבא

במקום גדר למטפסים, גדר למשקולות ואביזרי התעמלות וכושר, למשל. אולי מראש במקום שתביאו למרפסת הליכון משוכלל באלפי שקלים שיתגלה לאחר חודשיים כאחד ממתלי הבגדים היקרים שיש, לכו על קונספט כמו בתמונה למעלה?!

 

 

מרפסת לילדים

מודה שיש לי מחשבות על הקמת אתר נוסף לו אקרא מרפסות מעוצבות + 🙂 המציע רעיונות ל מרפסות מעוצבות מבוסס תחביבים, אולי מערכות תופים? עמדות די ג'יי? 🙂 מי יודע לאן הכל יתפתח?!

בינתיים עד שאממש את עניין ה מעוצבות פלוס, בואו נראה מה עוד ניתן ליישם במרפסת. אז כן, עולם הילדים גם חייב לבוא לידי ביטוי כמו למשל בדוגמה הבאה – אותה יצר אורן אהרוני מתכנן נוף ומומחה למרפסות

אם לחזור לעניין המרפסות הקטנות בו נגעתי בתחילת המאמר. אני באמת חושב שגודלה של המרפסת לא אמור להפריע לכם לממש תחביבים / חלומות וכו' בגלל מחסור במקום.

מרפסת קטנה תכיל למשל אביזרי כושר קטנים התלויים על קיר וכאלו שלא מצריכים מכם מרחב גדול לעבוד עמם. פינה לילדים יכולה להכיל בית קטן או אפילו מגלשה קטנה. זכרו זו פינה למטרות חוויה ולא פארק שעשועים.

 

כן לציור

אם חשבתם שהתכוונתי ל כן לציור עליו תניחו נייר ותציירו את הנוף מהמרפסת, אז לא לכך התכוונתי למרות שזה רעיון אדיר בפני עצמו.

אני מדבר על הדבר הבא אותו יצרה סיון קונוולינה – מעצבת פנים ובלוגרית. כלומר אולי במקום שתחפשו את הצמח המטפס המתאים ביותר לכיסוי הקיר עם השכנים ולתלות עליו גדר לטיפוס, אולי תנסו את הדבר הבא?

תחשבו רגע כמה זה גאוני ליצור אזור במרפסת שאין צורך לטפל בו, אין צורך להשקות בו צמחים ובכל זאת ליהנות מאיזה עציץ תלוי עם צמח נשפך וזוג תוכים מאוהב?!

*** ממליץ לכם בחום רב להציץ על דברים נוספים שיצרה סיון אצלה במרפסת, ואיך היא יצרה את מרפסת החלומות שלה.

 

לסיכום

תראו, מעבר להכל העולם השתנה ונק' התייחסות להרבה מרחבים עבר שינוי דרמטי. עובדים מהבית, הילדים בבית, כל העניין הזה הציב כמו תמיד אתגרים והזדמנויות לבחון דברים, שימושים וצרכים מחדש.

עכישו יותר מתמיד המרחב מרפסתי הוא הרבה יותר מעוד חלל בבית, זוהי ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות, רק הדימיון יעצור אתכם ותזכרו שגודל המרפסת לא אמור לעצור אתכם מלהגשים החלום.

רעיונות נוספים לעיצוב מרפסות שעלו לי תוך כדי כתיבה,

  • עמוד ירידה לרחוב כמו בתחנת כיבוי 🙂 אבל רק עם כבל אבטחה 
  • קולנוע ביתי
  • מתקני משחקים כמו בפארק רק 'מיני'
  • קיר לתרגל עליו גרפיטי או כל סוג של אמנות מתחלפת
  • מתקן אימונים לנינג'ה ישראל
  • פינת בישול 
  • פינת נגרות
  • כן לציור
  • חץ וקשת (טוב אולי לא?)
  • בריכה כמובן (כולל תכנית מנויים שיהיה החזר להשקעה וזה)
  • ביליארד
  • כדורגל שולחן

זהו

בהצלחה ושתפו בעוד יישומים וכיוונים אליהם לקחתם את המרפסת שלכם

אייל

 

4 מחשבות על “צמחים במרפסת זה פאסה – תראו מה עוד קורה שם”

  1. איריס

    כל החשיבה על השימושים שלנו בבית עוברת שינוי מסיבי. גם עובדים מהבית, הילדים יותר זמן בבית ועוד. זה נכון במיוחד בסגר אבל חלק מזה איתנו לנצח. השימוש במרפסת באופן שונה עבור הילדים ממש מתבקש. הייתי חושבת על צרכים כמו 1. צורך לזוז, תנועה. 2. צורך להרים דברים כבדים או להפעיל כח, כולל שקי אגרוף. 3. צורך במשחקים חברתים שדורשים חלל. 4. עוד לא פתרתי את נושא משחק הכדורסל במרפסת – יש רשתות מאפנות אבל לא ראיתי פתרון טוב. 5. מים – אי אפשר לשים ברוב המרפסות בריכות מים כי הן כבדות מידי. אפשר לחשוב על דברים אחרים כמו למשל המגלשה שהבאתי הביתה ב 500 שקלים הבעיה היא שאחרי שבוע הפסיקה לעניין את הילדים וגם תפסה הרבה מקום. בקצור, זה נהדר וזו רק ההתחלה!!!

  2. איריס

    נהדר וכל כך נחוץ!! בסגר אולי יותר מתמיד אבל גם אחרי הסגר. העתיד מקבל צורה מול עינינו והשימוש בבית ובמרפסת לצרכים חדשים רק מתחיל.

    1. העולם השתנה ומשתנה לנו מול העיניים
      סדרי עולם משתנים ונדרשות התאמות והמרפסת היא ללא ספק המרחב שבו ניתן בקלות ובלי חשש לעשות בו הכל וליצור ללא הרף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *