חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

עציצים למרפסת

גינת עציצים למרפסת

רגע לפני שאגע בעציצים למרפסת – אני מניח שההבדל בין עציצים לאדניות די ברור לכולנו, אבל כדי לסמן וי על הנושא 'אחפור' לכם מעט בשכל. בסופו של דבר מה שעושה את ההבדל בין כלי הגידול השונים כי כולם משמשים לגידול, זה הגודל. יש שיאמרו שההבדל הוא בצורה. אני חולק על כך ואתן דוגמה: עציץ לרוב הוא עגול, ואילו כד גם כן. אז מה יגרום לנו לתת להם שמות שונים? בדיוק כך, הגודל. ונעבור למושג גינת עציצים למרפסת.

זה הכל מבנה אישיות

יש את אלו שיאספו עשרות עציצים למרפסת ויהפכו אותם לגינת המרפסת שלהם, ויש את אלו שיסדרו אדניות וכדים בהיקף המרפסת, או תלויות על המעקה וזו תהיה גינת המרפסת שלהם. בשני המקרים זו גינת מרפסת, נקודה! לאוסף עציצים למרפסת בהם שתולים עשרות סוגי צמחים שונים יש יתרון ענק. מאחר וכל עציץ הוא כלי קיבול עצמאי, ניתן לייצר אין ספור שילובים של סוגים, צבעים וגדלים ובכל פעם שמתחשק, לעצב אותם מחדש ע"י הזזה של העציצים ממקום למקום.

לאלו שרוצים את כל המשתלה

הכל נייד, גמיש, קל משקל ויוצר אין ספור אפשרויות עיצוביות. יתרון נוסף הוא יתרון התקציב. עקב גודלם, העציצים מאפשרים לרוב גידול סוג צמח אחד בתוכם. הווה אומר שבמידה והצמח החזיר נשמתו לבורא מסיבה כזו או אחרת, החלפה היא בצמח אחד בלבד ולא בכמה בבת אחת בהשואה לאדניות ומיכלי שתילה גדולים.

הנק' האחרונה היא הנק' המחברת ביותר למבנה האישיות, עציצים רבים = טיפול פרטני ומעקב צמוד יותר. אני יוצא מנק' הנחה שאלו מכם שבחרו לבנות גינת עציצים לא יתקשו לעמוד במחויבות שכזו.

טיפים לבעלי גינות עציצים

השקיה – מאחר ובעציץ עמו מגיעים הצמחים מהמשתלה אינו באמת מיועד לגידול מתמשך, ולרוב אם תשימו לב, תחתיות עציצי הפלסטיק הללו יגיעו עם חורי ניקוז 'ענקיים' אל מול כמות תערובת גן יחסית קטנה, המשמעות היא שהמים יתנקזו מהעציצים מהר מידי. במקרה של גינת עציצים במרפסת, שימו לב שבעתיים לעניין ההשקיה, היא תהיה תכופה יותר.

הגנה – עציצים אלו באופן טבעי קלים יותר ולכן יעופו ברוח בקלות יתרה. מקמו אותם בנק' מוגנת מרוחות, במיוחד בימות החורף.

דישון – ושוב הגודל קובע. עציצים מאתגר יותר לדשן בדשנים בשחרור איטי למשל, כי אין הרבה מקום לערבב את האדמה ולהצניע הדשנים. לכן היעזרו בדשנים נוזליים אחת לזמן ע"פ הוראות היצרן ממנו רכשתם את הדשן הנוזלי. דווקא במקרה של גינה מרובת עציצים, השימוש בדשנים נוזליים יעשה רק טוב. עציץ קטן = איבוד חומרים מזינים מהיר.

ביום בו תחליטו לעלות מדרגה מגינת עציצם לגינת אדניות, ממליץ לכם לעיין במדריך שלי לבחירת אדניות.

בהצלחה,

אייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *