חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

ספרים שכתבתי בנושא גינון במיכלים

ספרים שכתבתי בנושא גינון במיכלים

אוסף ספרים שכתבתי בנושא גינון במיכלים

 

ספרים המיועדים לכם חובבי הגינון בעציצים באשר הם, בין אם אתם רוצים להתחיל או בין אם רק רוצים להעשיר יידע קיים. לאחר רכישה, הספרים הללו ירדו אליכם למחשב בפורמט PDF

בקשתי – הספרים הללו מוגנים בזכויות יוצרים וכל ניסיון לעתיק, להפיץ למכור וכו'.. ללא אישורי הוא עבירה על החוק. בכתיבת הספרים הללו ועריכתם השקעתי משאבים רבים ו 25 שנות ניסיון.

אין לי ספק שתפיקו את המיטב מספרים אלו

שלכם

אייל


רשימת הספרים


 

זה ספרון על 'איך לחשוב' גינת מרפסת? התכנון אולי נשמע 'כבד'בגלל המילה תכנון אבל בסך הכל מכיל 4 קווים מנחים פשוטים להבנה ולביצוע. בבקשה תתחילו אתו לא משנה בכלל כמה אתם מנוסים.

זהו הבסיס של הבסיס ואין לי ספק שברגע שתתחילו לקרוא, פתאום הכל יסתדר לכם ומכאן הדרך לגינת מרפסת מוצלחת., (כן כן גם לכם רוצחי צמחים יקרים) קצרה.

בנוסף, אין לי ספק שאחרי הספר הזה, תגיעו מוכנים למשתלה.

לחיצה על תמונת הספר תציג לכם מעט ממה שהוא מכיל

לחיצה כאן תאפשר לכם לרכוש ולהוריד הספר 


מעבר לעניין התאמת צמחים לתנאי התאורה, זהו הספר היחיד המכיל התאמה בין גודל הצמח לגודל מיכל השתילה המתאים לו.

מעבר לעניין ההתייחסות לתנאים הנדרשים לצמח, תמצאו כאן המלצה על איזה גודל כדאי לרכוש את הצמח ואיזה גודל מיכל שתילה יתאים לו.

בדיוק כפי שאני תמיד מקפיד לעשות, לשמור את הכל פשוט קל ובעיקר ברור. בסוף הרי חשובה חווית ההצלחה.

למעלה מ 90 צמחי מרפסת להתחיל עמם את הדרך.

לחיצה על תמונת הספר תציג לכם מעט ממה שהוא מכיל

לחיצה כאן תאפשר לכם לרכוש ולהוריד את הספר


איך לקשור עצים במיכלים? איך להחליף תכולה? איך לדשן? הצמח לא מתפתח, מה לעשות? איך להכווין מטפסים? איך לשתול בסדר נכון באדניות? איך להעביר צמחים מעציץ לעציץ? איך לגזום? איך יודעים מתי לשתול? איך לחדש ולרענן צמחים גדולים במיכלים גדולים? איך לחתוך שורשים?

עשרות טיפים והנחיות כולל סרטוני הדרכה הקשורים לטיפוח צמחים במרפסת.

לחיצה על תמונת הספר תציג לכם מעט ממה שהוא מכיל

לחיצה כאן תאפשר לכם לרכוש ולהוריד את הספר

 

 


מה זה אומר עודף מים? למה חשוב להשקות עד שרואים מים יוצאים מתחתית העציץ? איך ייבוש צמחים מעודד פריחה? מדוע לפעמים מים יוצאים מהר מדי מתחתית העציץ ומה ניתן לעשות? איך למצוא נוסחה להשקיה בטפטוף?

מה עדיף, מחשב השקיה מופעל חשמל או סוללות? מה המרחק הנכון בין טפטפות? ועוד עשרות תשובות לשאלות הקשורות להשקיית צמחים הגדלים במיכלים.

ספר שחובה "לצרוב" כדי לעצור את המושג ואת התחושה של 'מחסל/ת  צמחים'.

לחיצה כאן תאפשר לכם לרכוש ולהוריד את הספר


 

ספרים או בכלל ספרות בנושא גינון במיכלים בארץ די חסרים. ישנם כמה מהעבר הרחוק העוסקים בצמחי בית – כמו הספר המפורסם של דוד לונגמן – גידול צמחי בית והטיפול בהם.  

לעומת זאת ספרות וחומרים בנושא גינון במיכלים, או מה שנקרא באנגלית Container Gardening חסר ללא צל ש ספק.

אגב זו בדיוק הסיבה בגללה החלטתי להקים את האתר הזה שאמנם עוסק בגינות מרפסת, אבל צורת הגינון במרפסות היא כאמור במיכלי שתילה (עציצים, אדניות, כדים וכו'..). כמעט בכל המקרים.

מכאן ש ספרים בנושא גינון במיכלים חייבים להכיל את הבסיס ולאו דווקא להתמקד ב 'איזה צמח מתאים לאילו תנאים'? עניין התאמות הצמחים חשוב, אבל בלי להבין את ה'בסיס' של גינון במיכלים, כמו השקיה נכונה, המיגבלות שלו, התשתיות הנדרשות וכיו"ב.. המרדף האין סופי אחר צמח זה או אחר הופכים ללא רלוונטים בהינתן שאין את הידע הבסיס אותו ציינתי.

את הספרים הלו בחרתי לחלק בכוונה בצורה הזו כי כל ספר הוא עולם בפני עצמו ורק כאשר מתחילים להתנסות להבין ולהפנים כל אחד בנפרד, עם הזמן מתחברת תמונה כוללת ורחבה שגורמת לנו חובבי הגינון לקפוץ בבת אחת ברמת היכולות ובעיקר ברמת התעוזה שלנו בנושא גידול הצמחים הלכה למעשה.

אם להעמיק מעט יותר, הספרים הללו מבחינתי מטרתם העלאת הרמה ובעיקר התעוזה. כמו כל דבר בחיים, רק כשמתנסים ומעזים במו ידינו או אז מרחש הקסם וחווים הצלחה (או לא 🙂 )

ספרים בגינון רבותי – בסיס לעתיד הגינון

אני תקווה שעצם העובדה שהקדשתי לתחום גינון במיכלים כל כך הרבה תשומת לב, כך גם תגדל קהילת חובבי גינון מהסוג הזה.

ישנה נטייה לחשוב שגינון במיכלים הוא סוג של 'גינון אורבני' מפאת העובדה שאין לאוכלוסיה זו מקום ליצור גינה למעט המרפסת שלה אבל.. זו טעות.

בעולם בו אנו חיים כיום בוודאי בעתיד גם גינות קרקע מסורתיות יקצו יותר שטחים לסוג גינון מעין זה. יותר פינות בהן ממוקמים מספר מיכלים עם מגוון צמחים עשיר שיהווה אולי אף חלק מרכזי מהגן.

פינות בגינה שיוקצו לגינון במיכלים הם ללא ספק הדבר הבא שיקרה בעולם הגינון בכלל. הן בהיבט של חיסכון במשאבים, מים, קרקע, וכו' והן בהיבט של חיסכון בתפעול ותחזוקה. קל הרבה יותר לתחזק גינת מיכלים בהשוואה לגינת קרקע.

מציע לתת הצצה בקישור הבא כדי להבין איזה עולם עצום זה גינון במיכלים בגינות קרקע מסורתיות… על הקרקע השמיים הם הגבול – שימו לב לזה.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *