שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

צמחי כיסוי נמוכים

צמחי כיסוי נמוכים

צמחי כיסוי נמוכים לאדניות

לפני הרבה שנים כשרק התחלתי את המסע שלי (אחד מהם 🙂 ) בעולם הגינון במכלים, הייתה גישה מאד מקובלת שגרסה כי מעבר לצמחים מרכזיים באדניות,

חייב להיות בכל אדנית מקום גם לצמחי כיסוי שיעלו על שפת האדניות וישפכו החוצה, היום כאשר אני מסתכל על זה במבט לאחור ברור לי שהסיבה המרכזית הייתה לכסות את כיעורן של האדניות. באותה תקופה כל נושא עיצוב, מראה, גוון וצבע האדניות היה הדבר האחרון בערך שעניין את היצרנים והתוצאה הייתה אוסף תיבות מלבניות או מרובעות חסרות כל אישיות וחן.

היום לעומת זאת המבחר הוא עצום וזה לחלוטין לא נדרש ולעתים אף "מפריע" למראה הפיסולי של המיכל או האדנית המעוצבת. חברות מכל העולם משקיעות מליונים רק בנושא העיצוב ובשדה זה הקרב בין חברות הייצור הוא ללא ספק הרווח הנקי שלנו הצרכנים. למרות כל אלו אני מודה שלעתים אני מרגיש שאני חייב לעשות שימוש בצמחי כיסוי, גם אם זה רק נקודתי באדנית אחת או שתיים או בין אם זה רק באדנית אחת וצמחי הכיסוי שתכננתי יכסו רק קטע או פינה אחת באותה אדנית ולא לאורך כל דפנות האדנית.

כינויים נוספים לצמחי כיסוי

יש הקוראים להם צמחים משתרעים, צמחים זוחלים, נשפכים והכל נכון ועונה על הקטגוריה. ברשימה הבאה בחרתי להציג צמחי כיסוי נמוכים כי בפועל כמעט כל צמח שאינו הצמח המרכזי במכל או באדנית יחל לגלוש החוצה מעבר לשפת האדנית תוך מס' שבועות אבל אין זה אומר שהוא עומד בהגדרת צמח כיסוי. ראו את שתי התמונות הבאות כדי להבחין בהבדלים. בתמונה הראשונה ניתן לראות צמח מסוג 'פורטולקה' היוצאת וגולשת מעבר לשפת האדנית בבירור אך היא אינה צמח כיסוי. היא "מתפוצצת" החוצה מחוסר מקום ועושה עובדה יפהפיה אגב, אך אין היא עומדת בקטגורית הכיסוי.

צמח הפורטולקה אמנם גולש החוצה אך הוא אינו צמח כיסוי נמוך.
צמח 'לפופית הבטטה' בהחלט עונה לקטגורית צמח כיסוי נמוך.

התנצלותי הכנה, גם הפעם אין מדובר בכל צמחי הכיסוי. בחרתי להתייחס לצמחי כיסוי נמוכים אבל מעט חרגתי כי ישנם כאלו שאינם ממש נמוכים אבל כן הייתי שמח (וגם אתם) לעשות בהם שימוש בחלק מהאדניות אצלכם במרפסת. כמו בכל אחת מהרשימות שאני מרכיב, גם כאן ההתייחסות היא לצמחיה חזקה ועמידה הכוללת ציון לאיזה כיוון מרפסת מתאים הצמח. ישנם גם צמחי כיסוי נמוכים עונתיים אך גם את אלו הסרתי מהרשימה. את רשימת העונתיים תוכלו למצוא בדף הבא, כאן יופיעו אלו העונים להגדרה רב – שנתיים.

רשימת צמחי כיסוי נמוכים


אבולבולוס > מרפסת דרומית יהיה מושלם.


ארכובית קרקפתית > מרפסות כל הכיוונים למעט צד צפון.


דיכודרה זוחלת או כסופה > מרפסות מזרחיות מערביות כולל צד צפון.


וידליה > מרפסות כל הכיוונים למעט צד צפון.


וינקה (הסוג הרב – שנתי על סוגיו השונים) > מרפסות מזרחיות מערביות כולל צד צפון.


חבלבל מאוריטני > מרפסות כל הכיוונים למעט צד צפון.


ליסימכיה > מרפסות מזרחיות ומערביות בלבד.


מקור חסידה > מרפסות כל הכיוונים למעט צד צפון.


סיגלית אוסטרלית > מרפסות מזרחיות מערביות כולל צד צפון.


סקיבולה > מרפסות כל הכיוונים למעט צד צפון.


תותית הודית > מתאימה לכל הכיוונים כול צד צפון.


טיפ: הצמחים הללו ברובם מתפשטים מאד מהר, גם כאן אין צורך לשתול אותם בצפיפות גבוהה ודחיסות כדי לקבל תוצאות מהירות. מרווחי שתילה גדולים יותר רק יטיבו עם שאר הצמחים באדנית ואתכם במראה הסופי.

בהצלחה

אייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *