חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

הצמח לא מתפתח, מה לעשות?

הצמח לא מתפתח, מה לעשות?

צמח אינו מתפתח

מדוע? ומה ניתן לעשות?

צמח לא מתפתח זה עניין שקורה לעתים קרובות. צמח מסוים, חדש, רענן אותו שתלתם עם עוד מספר צמחים שכמותו במתקפת השתילה האחרונה שלכם, אך אחד מהם לא בדיוק מתפתח גם חודשים אחרי השתילה.

עלווה דלילה, ענפים דלילים, ירוק מעט חיוור ומראה מנוון. זה לא באשמתכם מחסלים יקרים.

הערת אזהרה: אני יודע שאתם מכורים להשקיה, אבל אם אלו הסממנים עוד מים אינם הפתרון, יש סיבה לכך ומיד אסביר למה זה קורה ובעיקר מדוע אין לחשוש מהתהליך הבא אותו תבצעו בגבורה בעצמכם.

 

זכרו מהיכן הגיע הצמח

מאחר והצמחים אותם הבאתם הביתה ישבו תקופה לא מבוטלת ברוב המקרים בעציץ פלסטיק עגול וקטן, (אגב אין בכך משהו לא בסדר), זו הדרך לגדל צמחים מה לעשות?! שורשיהם התפתחו והחלו לגדול לתוך עצמם.

שווה לנסות

מי שפעם ניסה או ינסה לשלוף תכולת הצמח מתוך מעטפת הפלסטיק במשתלה, מיד יגלה מערך שורשים מרשים אשר צומח בצורה מעט "עגולה", כלומר צימוח השורשים מקבל את צורת מבנה עציץ הפלסטיק בו הוא גדל במשתלה.

עד כאן מובן? יופי.

 

הצמח עובר לגור אצלכם בבית

הגיע סופ"ש שתילות, חגיגה, ולמרפסת הבאתם הרכש החדש ושתלתם באדנית. חלפו מס' שבועות, לעתים חודשים ואכן אחד הצמחים לא ממש מגיב כמו היתר.

מה עושים? מכניסים את היד למצע השתילה סמוך לצמח ושולפים / עוקרים אותו עם כל גוש השורשים. מניח שמה שתראו הוא המופע הבא>

רואים? שני דברים מעניינים קרו כאן: אחד – את הצמח סביר להניח שלפתם ללא כל קושי. שני – מערכת השורשים כפי שאתם רואים, לא "פרצה" אל מחוץ לעצמה, מה שמסביר את סעיף אחד.

אם השורשים היו פורצים מעבר למעטפת העצמית שלהם, כנראה שהצמח היה נראה כמו כולם ולא היינו מנהלים את השיחה הזו : – )

 

טוב אז מה עושים עם הצמח עכשיו?

שימו לב: את אותה פעולה שאני מציג בקטע הבא, תעשו עם הצמח המנוון אותו הוצאתם מתוך האדנית. זה בדיוק אותו תהליך כמו לפני שתילה. מאחר והשורשים נמצאים במצב של Root bound גם חודשים אחרי שתילה, זה מה שצריך לעשות.

בקשה, אל תחששו 🙂 אין כל סיבה. כך עושים זאת>

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *