שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

עיצוב מרפסת צרה

עיצוב מרפסת צרה

רעיונות לעיצוב מרפסות צרות

שנייה לפני התמונות, השראה ורעיונות, מילה על מרפסות צרות. אני לא פעם נתקל בתגובה של ויתור או הצטמצמות בהיבט צמחיה למשל בטענה ש 'אין מקום'.

אם יורשה לי, אומר בפשטות שעצם האמירה היא כבר חסם מיותר. אני לא מכיר, באמת לא מכיר מרפסת צרה ככל שתהיה שלא ניתן לגנן בה וליצור פיסת גן עדן גם אם היא קטנה.

אני זוכר כמובן תנאים אובייקטיביים שונים אצל כל אחד ועדיין… אל תוותרו מראש על גינת במרפסת צרה.

 

מרפסות צרות

כל פינה או דופן הם פוטנציאל לירוק או פריחה

כגישה, אין דופן, תקרה, מעקה, פינה שלא ניתן להוריק. תזכרו זה בראש 🙂 במציאות ניתן הכל. מדייקים בצרכים וברצונות ואז בוחנים אם במציאות ניתן ליישם,

ברוב המקרים פשוט ניתן.
|

גם עציץ אחד עם צמח הוא גינה

אם אתם משוטטים הרבה באתר שלי, לבטח נתקלתם עשרות פעמים במשפט הזה, 'גם עציץ אחד הוא גינה'. הרי אם זה המרחב  היחיד שלכם אותו ניתן להוריק,

אז זאת הגינה שלכם. ההגדרה של גינה אינה אומרת רק מי שיש לו מכסחת דשא ובית על העץ, לא ממש לא :-). מהמקום הזה תיגשו לכל עציץ או אדנית ומשם לכל מרחב גם אם מדובר במרפסות צרות.

 

מה עוד?

אחרי שקיבלתם השראה ולפני שניגשתם למשתלה, תעשו מיפוי צרכים שלכם ורשימת רצונות. זה מאוד יקל עליכם את הדיוק בבחירת מיכלי השתילה והצמחים.

במקרה של מרפסות צרות יש חשיבות לדיוק בגלל המבנה הצר והמאורך, ויש חשיבות נוספת והיא: תעשו הכל בשלבים.

תחשבו קודם כל איפה אתם רוצים לראות ירוק? לאחר מכן האם ניתן למקם באותה נקודה מיכל עם צמחיה והאם תוכלו לתחזק בקלות את הצמחייה באותה נקודה.

עכשיו גשו לבחור את גודל הכלי בו תגדלו ושמידותיו מתאימות לקודה בה בחרתם לגנן, כמובן במקרה שזה כלי/מיכל ולא קיר ירוק למשל.

פתרתם את זה, גשו לבדוק שעות שמש וצל.

סיימתם? יאללה למשתלה עם כל הנתונים ולא לשכוח להעלות ולשתף בקבוצה שלנו 'מרפסות מעוררות השראה בישראל'

בהצלחה

אייל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *