שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

איך והאם ניתן להוסיף צמחים לכד מלא בשורשים?

איך והאם ניתן להוסיף צמחים לכד מלא בשורשים?

כד מלא שורשים

ובכל זאת בא לכם להוסיף לתוכו צמחים?

כמו תמיד, תיאום ציפיות תחילה ומכאן נמשיך לפיצוח האתגר. שתלתם צמח מרכזי במיכל השתילה, אבל מה לעשות בגינון במיכלים כמו בגינון במיכלים, הצמח המרכזי תפס מקום עם הזמן ודחק את הצמחיה הקטנה ששתלתם סביבו לפני זמן מה החוצה, ולא ממש בא לכם להתחיל להתעסק עם חידוש התכולה. 

עצלנים אבל אני סולח לכם 🙂 אז מה עושים בכזו סיטואציה?

קיימות שתי אפשרויות.


כד מלא שורשים?

אופציה ראשונה


מילוי או הוספה של מצע שתילה כדי להגביה את גובה מצע השתילה עלמנת שיהיה רך ונוח לשתול דגש חשוב לפני האופציה הראשונה, תהיה זו טעות.

למה טעות? בפעולה שכזו אתם בעצם "חונקים" את בסיס הצמח. לגובה השתילה יש משמעות עצומה וכל כיסוי גבוהה יותר מגובה השתילה הקיים, יעשה רק נזק לצמח.

לכן, אם חלף הרעיון במוחכם הקודיייח? שחררו.

מה כן? לוקחים כף שתילה ויוצרים בורות שתילה קרובים לדופן מיכל השתילה. זה אזור שע"פ רוב שורשי הצמח המרכזי הם הרכים ביותר ואין שום בעיה עם כך שמעט תחכתו אותם, למעשה הצמח די יודה לכם על המהלך.

תודה רבה לטל ארבל על השאלה ועל התמונה

** תודה לטל ארבל על השאלה בנושא ועל התמונה. 

תדאגו לכך שבורות השתילה הללו יתאימו לשתילים בגודל כוסית. מי שלא יודע למה הכוונה? תנו הצצה לקישור הבא. 

פוררו קצת מתחתית השתילים הצעירים כדי לעודד השרשה וקליטת הצמח, הניחו הצמח בבור השתילה שהכנתם.. וואו אני נשמע כמו בתיה עוזיאל 🙂 ומלאו סביב הצמח החדש במעט מצע שתילה חדש. ממש מעט, כלומר לסתום את הסדקים שבין הצמח למצע השתילה של העציץ ולהשקות.

השקיה – חשוב להרטיב את הצמחים הללו מדי יום לפחות למשך 4 עד 5 ימים. בגלל שהצמח המרכזי תמיד יונק מים לפני כולם, אז בוודאי אם שתלתם בתוך השורשים וקרוב לדפנות הכד או העציץ, בימים הראשונים העוללים זקוקים לעזרה.


אופציה שנייה


האמת, אין כאן מה להרחיב. אתם יכולים פשוט לזרוע, או אז הצימוח משלב הזריעה יאפשר לצמח להתבסס בין שורשי הצמח המרכזי די בקלות. הכל שאלה של כמה חסרי סבלנות אתם.

כד מלא שורשים הוא לא חסם להוספת צמחים, אך הוא בהחלט מוגבל.

אם לחזור לתאום ציפיות, זה פתרון נחמד, הוא עובד מצויין אך לא לאורך זמן. אם הייתי נאלץ לעשות זאת, הייתי בוחר להוסיף עונתיים בלבד ולא צמחים רב שנתיים למשל. מאחר וברור לי שהעניין עשוי להצליח לפרק זמן מוגבל, אז אם כבר אז שיהיה פורח, מה לא? 🙂

שלכם

אייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *