חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

איך לשפר מראה הצמחים במרפסת

כמה כסף תעלה המרפסת?

כמה כסף תעלה המרפסת?

איך לתכנן גינת מרפסת לבד ובקלות

שלב הכסף

שלב 2 מתוך 4 למתחילים את דרכם במרפסת.

 

אחרי שסיימתם את השלב הראשון בתכנון גינת המרפסת, השלב השני (מה לעשות?) נוגע בנושא הכסף והוא מגיע כעת מהסיבות הבאות, ומיד תראו כמה זה נכון והגיוני שזה מגיע כעת.

השלבים הבאים בתכנון יעסקו בהשקיה, בחירת סוג מיכלי השתילה,מצע שתילה, לאחריהם צמחיה כמובן וכך הלאה… לכל אחד מהסעיפים הללו ישנה עלות. יש למשל מערכות השקיה ב 400 שקלים, יש בהרבה יותר, יש בפחות, יש מיכלי שתילה פשוטים וזולים בעלות של כמה עשרות שקלים ויש מיכלי שתילה למשל שכבר מכילים בתוכם את מערכת ההשקיה שעולים מאות שקלים או מעוצבים ויפים באלפי שקלים.

צמחים? אותו סיפור בדיוק! מעשרות דרך מאות ועד לאלפי שקלים….  בקיצור כמו בכל תחום השמיים הם הגבול. לכל זה אני אזכיר ואוסיף כי יש את עלויות ריהוט הגן שאולי כבר הכנסתם או אולי לא? עמדת BBQ? הצללה? מה קודם למה? ומה הם סדרי העדיפויות שלכם? את זה רק אתם יודעים!

כך או אחרת, את נושא הכסף אתם פשוט חייבים לדעת! אתם חייבים לדעת כמה כסף אתם מוכנים להשקיע בנושא גינון המרפסת כי בזאת אנו עוסקים בסדרת המאמרים הזו.

 

כמה עולה להקים גינת מרפסת?

בערך כמו שעולים זוג מכנסיים. אפשר להקים גינת מרפסת בכמעט 0 כסף.. באמת! אני מצרף קישור למאמר נפלא בנושא שכתבה Amy Stross אפשר לאסוף עציצים ישנים מחברים, לאסוף ולהכין ייחורים ואפשר להיעזר בי או כל בעל מקצוע אחר בתחום ולגשת למהלך של תכנון הכולל ביצוע מלא.. מה שאני קורא לו' מסירת מפתח', מצב בו אתם לא עושים כלום חוץ מליהנות ממה שנוצר.

אני מקדיש מאמר שלם לנושא ה – "כמה עולה" לא בכדי , כי זה לחלוטין שיעור ולמען ההגינות אנחנו חוטאים לעצמנו אם אנחנו לא מוודאים מראש עם עצמנו מה התקציב שאנחנו רוצים/מוכנים/יכולים להשקיע ביצירת גינת המרפסת שלנו.

לא פעם כאשר משוחחים איתי ומיד שואלים אותי "כמה עולה"? ( ואני תמיד שואל בחזרה כמה חשבתם להשקיע?) אנשים חוששים לענות כי, או חוששים שאם יאמרו אז כאילו יישמעו עכשיו מצדי או מצד כל בעל מקצוע, עלויות מותאמות התקציב שנאמר, ואז אולי יקבלו פחות.

או לחלופין לא עונים כי כלל לא חשבו על כך לפני כן. הצעתי האישית, בין אם אתם מוכנים לענות לשאלה לבעל המקצוע או לא?! אני חוזר ומבקש, קודם כל לעצמכם אתם פשוט חייבים לדעת ולשרטט לעצמכם לאן אתם הולכים מכאן בהיבט התקציבי לגינת המרפסת. גם אם אתם לא יודעים תזרקו מספר ובהמשך תבדקו האם זה פוגש את המציאות או לא.


אל תשאלו החוצה 'כמה יעלה לנו?' – תשאלו פנימה  'כמה אנחנו מוכנים להשקיע?'


 

'מחירים שפויים' או 'מחירים הוגנים'

 למה אין בכלל דבר כזה?

 

הנה טעימה קצרה משיחות ומפגישות ייעוץ שאני מקיים על בסיס יומי ומהן תוכלו להקיש על נושא ה"שפוי" או בעיקר כמה חשוב ונחוץ לגבש מספר / תקציב בראש, גם אם הוא כללי.

"אייל, איפה ניתן למצוא מיכלי שתילה או עצי פרי במחירים שפויים?"

או

"אייל, יש לנו מרפסת קטנה, בסך הכל 14 מר'. מה העלות שתידרש כדי ליצור לנו גינה במרפסת?"

הנה התייחסותי לעניין עם דוגמאות קצרות להמחשת העניין.

 

לגבי השאלה בנושא אדניות

בפגישת הייעוץ שלנו הבנו שתידרשנה 4 אדניות במידות 100X50X50 לטובת שתילת צמחים לכיסוי והסתרה.

אדניות במידות הללו קיימות בטווחי מחירים הנעים בין 380 שקלים ל 2,800 שקלים. אם כך, מה בין ה – 380 ל – 2,800 "שפוי" / נכון לכם?

 

לגבי השאלה בנושא כמה תעלה גינה במרפסת של 14 מר'.

אין כל קשר בין גודלה של המרפסת לבין עלות הגינה בה. מדוע? התנאים והמציאות במרפסת אחת של 14 מר' מאפשרים ליצור רק קיר ירוק. עלות XX

באותו בניין, אותה מרפסת, התנאים מאפשרים שתילת צמחיה רק מעבר למעקה – מבחוץ. משמעות = יידרש מסגר שייצור כלוב לאדניות. עלות XXXX

 

רוצה לומר כך,

לא ניתן – או לפחות אני לא מכיר מישהו שיידע לגבש תקציב ולהעריך עלויות ללא תכנית. צרו אותה לעצמכם, הניחו מספר בראש וצאו לבדוק האם מה שיש לכם בראש בהיבט רעיון לאיך תיראה הגינה במרפסת למספר ש'הנחתם בראש' נפגשים.

לגודלה של המרפסת אין קשר לעלות. מה שיקבע את העלות הינו רק מה תכיל המרפסת שלכם.

 

מסר חשוב


לא מופיע בשום 'ספר גינון' שאת הגינה במרפסת חייבים לבנות ביום אחד.

אין כל מניעה לעשות זאת בשלבים ויש לכך יתרונות רבים מעבר לעניין התקציבי.


נראה לי שנעבור מכאן לשלב  3 גיבוש התקציב לגינת המרפסת!

אייל

2 מחשבות על “כמה כסף תעלה המרפסת?”

  1. יוסי חן

    אייל שלום, איך תתפתח בוגנביליה באדנית של 120 ליטר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *