שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

כיצד להשקות עם משפך?

משפך לגינה

מודה, יש לי חיבה יתרה למשפכים בעיקר כי הם מזכירים לי תמונות מתקופת "אנו באנו" מכנסי ברמודה מעל הברך, וכובע טמבל. משפך לגינה הוא ללא ספק קודם כל אביזר עיצובי, הרבה יותר משהוא אביזר להשקיה. כלומר גם אם יש לכם מערכת השקיה אוטומטית משוכללת אל תוותרו על לעשות שימוש עיצובי במשפך, מבחינתי גדול ככל שניתן, מתכתי, כבד ולא נח לשימוש 🙂 🙂

לא ממש מועיל לגינה אבל יפה 🙂

טוב בסדר, תכף אסביר באיזה משפך גינה כן נכון לעשות שימוש באדניות. בעצם אני אומר כך, דאגו לכך שיהיו לכם 2 משפכים.

אחד מטרתו להרשים את האורחים כמה אתם מוכשרים בעיצוב, והשני כדי שבאמת תוכלו להשקות עמו בעיקר בימות החורף כאשר מערכת ההשקיה סגורה או אם יש לכם צמחים בתוך הבית.

שיטת השקיה מקראף המים הביתי או בקבוק המים המינרלים זה נחמד, אבל איפה ההנאה מהתבוננות במים ניגרים החוצה מהמזלף המיוחד של משפך הגינה? אה?

 

לראותו בלבד

יפהפה, מרשים, בולט בגודל ובצבעו, כבד עוד בטרם מילאתם בו מים, לא נח לשימוש, חלוד ותמיד מרשים למראה. בעל נוכחות יש לומר. אפשר אפילו להפוך אותו לעציץ, בהפוך על הפוך המשפך משקה את עצמו אבל על רעיונות יצירתיים לשתילת צמחיה בפעם אחרת. כרגע נתמקד במשפך הגינה היפה למראה ולחלוטין לא ראוי לשימוש.

 

הפעם להשקיה

כלל ראשון לבחירת משפך לגינה – הוא חייב להיות בגודל, משקל לאחר מילוי המים בו, ונוחות אחיזה. זכרו, Keep it simple הרי בינינו, זה לא שיש לכם 8 אדניות בנפח 200 ליטר כל אחת אותם אתם צריכים להשקות עם המשפך מדי יום.

תפקידו של המשפך במרבית המקרים הוא לגיבוי או תגבור של מעט השקיה. ואם יש לכם ריבוי עציצים קטנים, אז תלכו יותר פעמים למלא מים בכיור, זה לחלוטין עדיף מנשיאת משפך גדול כבד ולא נח לשימוש… תגלו זאת מאד מהר אם תתעקשו לא להקשיב לי.

משפך

ממליץ לעשות שימוש במשפכים שנפחם אינו עולה על 5 ליטר. זהו הגבול הנח מבחינת משקל ונוחות שימוש. גם משפך של 3 ליטר זה יופי, מקסימום תלכו יותר פעמים לברז.

 

יאללה ממשיכים בפרק מדעי המשפך. מרבית המשפכים (פלסטיק או מתכת) מגיעים עם ראש מזלף הניתן לפירוק. נכון, אל תפרקו!

אני יודע שקשה לכם לעמוד בפיתוי, אבל לא כל מוצר צריך מיד לעבור 'מבחני ריסוק'. בכל הרצינות, לראש המזלף יש חשיבות עצומה, הוא מהווה מעין מחסום לכמות המים היוצאת החוצה ומאפשר פיזור רחב על פני שטח גדולים יותר סביב הצמחים.

בנוסף, דמיינו שאתם מתקלחים ללא טוש בקצה הצינור?! מים יוצאים בעצמה החוצה ויוצרים לכם "בורות" קטנים במוח, "תעלות" קטנות בראש, זה בדיוק מה שייקרה לאדמה באדנית כאשר תשקו ללא מזלף סביב הצמחייה.

 

הנוסחה להשקיה עם משפך באדניות

1 משפך יפה ולא שימושי

1 משפך שימושי

לא לפרק מזלף

אפנתי, קל ונח לשימוש בגילאים 14 עד 94

טיפ חשוב: כאשר אתם משקים עם משפך, אם ניתן השתדלו להשקות על תערובת השתילה השקו עם זרם מים חלש ועדין.

מי יודע, אולי בכלל תהפכו לאספני משפכים?

מידע כיצד להשקות נכון צמחים באדניות תוכלו למצוא בקישור הבא

ביי!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *