שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

הגרעין להצלחה

הגרעין להצלחה

רוצים לדעת מהו הגרעין להצלחה?

רובנו נוטים לחשוב שהגרעין להצלחת הגינה במרפסת, או תכל'ס כל גינה, טמון בהבנה שלנו בצמחים, או בכללים כמו שעות שמש, משטר השקיה וכו'…

יש שיאמרו בכלל שמדובר ב 'אהבת האדם לצמחים' שגם זה נכון, רק שבסוף המשפט מונח אבל... די גדול.

 

טוב מה באת לחפור לי?

בבלוג הזה יש מאות פוסטים על גינות מרפסת ורשימות צמחים למרפסות, ובתוך כל פוסט טמון הגרעין להצלחה לכאורה. אבל תוך כדי תהליך הכתיבה בחודשים האחרונים בשילוב כמות הפניות שלכם ובעיקר אופיין, למדתי להבין משהו מרתק שלא שמתי לב אליו לפני כן.

הגינה ולא משנה אם היא במרפסת, בקרקע, במשרד, בעציץ או בחבית, היא לחלוטין שיקוף של החיים. כמה נסיונות נעשה כולנו, שוב ושוב עד שיצליח לנו? עשרות, מאות, אולי אלפי נסיונות.

יש את אלו שיוותרו, יש את אלו שיתעצבנו יוותרו ואז יחזרו, יש את אלו שלעולם ולא משנה מה המחיר ולעולם לא יוותרו עד שיצליח להם, אני מכיר אחד כזה מקרוב.

וכמובן יש את אלו שיתחילו, ישקיעו את הנשמה, זמן, כסף, מה לא? ויעזבו הכל מיד כשיצליח להם, ויעברו הלאה.

הגרעין להצלחת הגינה במרפסת

אם ה'מרפסת' היא ה'חיים' עצמם

ואתם עקשנים כמו פרדות למרות העובדה שה'מרפסת' שלכם מלאה תלאות, בעיות, אכזבות, רגעי אושר וכמובן צמחים בהם נתקלתם בדרך שאכזבו אתכם, או דשנים שרכשתם תוך תקווה שהחיים ישתפרו ובכל זאת הגעתם לאן שהגעתם, אז שאפו ענק, הצלחתם!

אם הצמחים הם הילדים

שלנו? זה בכלל לא משנה כמה זמן יימשך כל מחזור פריחה, זה בכלל לא משנה אם האדניות שלנו מלאות בדיוק בכל מה שצריך, בחומרים המזינים המתאימים, במינונים בנכונים, כל צמח הוא עולם בפני עצמו שדורש המון השקעה בהתחלה, תמיכה בהמשך ושחרור, אין חשוב מכך… שחרור הוא הגרעין, הוא הבסיס, הוא המהות.

רוצים הוכחה קטנה? צמח שמושקה ומדושן ללא הרף, בעיקר ללא צורך, מפתח מערכת שורשים חלשה, מנוונת, ללא יכולת התפתחות והישרדות וללא כלים להמשך.. יש צורך שאסביר? לא נראה לי.

תנו מה שצריך, לא מה שנדמה לכם שאולי יעשה לו טוב…

 

מה שיצמח הוא שיקוף שלנו

תלחצו יותר מדי? הצמחים יתעלפו… תשחררו יותר מדי? הם ירגישו מוזנחים, תשקיעו רק תוך ציפיה לקבל תמורה? הרבה פעמים תתאכזבו, תנסו לשלוט כל הזמן? תגלו מהר שזה לא מציאותי.

יססססס זה הצליח

אם הצמחים הם העסק שלנו, מבלי לבלבל את המוח על "להשקות וזה יצמח".. כי את זה כולם כבר מכירים, אבל אם הצמחים הם העסק שלנו, אנחנו נעבור 7 מדורי גיהינום במרפסת רותחת עד שזה באמת יצליח, אנחנו נוריד ונרים ראש בלי הרף, רוחות מטורפות יעיפו לנו את כל העלים וישאירו אותנו עירומים אבל אנחנו תמיד, תמיד נדע לחכות בסבלנות עד שתעבור הסערה ושוב נחזור לדחוף למעלה, לשלב הבא, לענפים הבאים.

הגרעין להצלחה אינו דשן או מים. אלו הנחישות ההתמדה והבנה שהכל יכול להשתנות כל רגע ושהצלחה היא הדרך, הפריחה תמיד מחזורית ואין פריחה תמידית.


אגב זו הזדמנות עבורי להציג ועבורכם להיחשף לבלוג מרתק בנושא חינוך. שמה רחל ארליך, מדריכה באגף למחוננים ולמצטיינים במשרד החינוך. ואם אתם בעניין של חינוך ילדינו, אתם פשוט חייבים להיכנס ולהכיר מקרוב את האישיות, השליחות והעשייה והכל מזוית שטרם פגשתם, מבטיח. פשוט אל תפספסו את הבלוג 'אירועים מחוננים".


תשתלו, תזרעו, תילחמו, תתעקשו ותשחררו קצת לחץ יא אלללה

בינתיים תוכלו להוריד חינם את המדריך לטיפוח הגינה במרפסת – מבטיח שפתאום תקראו אותו מעט אחרת.

בהצלחה

אייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *